خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نارضایتی کارشناسان، پیامد تغییر در هلدینگ انرژی سپهر

سرویس اقتصادی، انصاف نیوز: تغییرات اخیر در مدیریت هلدینگ انرژی سپهر به نگرانی‌ها در مورد وضعیت صندوق ذخیره فرهنگیان و شرکت‌های زیرمجموعه‌اش به خصوص در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی دامن زده و انتقاداتی را موجب شده است.  

خبرهایی که به دست انصاف نیوز رسیده نشان می‌دهد انتصاب محمدطاهر شفیعی به سرپرستی هلدینگ انرژی سپهر، موجب بروز نارضایتی در بدنه کارشناسی این شرکت و هلدینگ پتروفرهنگ شده است. بیشترین نقدها به این انتصاب، متوجه کم‌تجربگی سرپرست جدید در امور اجرایی حوزه انرژی است. آقای شفیعی پیش از این مدیرعامل شرکت شیمیایی لاوان بوده است که هنوز عملیات اجرایی ساخت آن هم آغاز نشده و یک شرکت کاغذی محسوب می‌شود. در کارنامه شفیعی، چند حکم مشاورت هم به چشم می‌خورد که فاصله زیادی با کار اجرایی و عملیاتی دارد.

 منتقدان می‌گویند در شرایط عادی هم انتصاب افراد کم‌تجربه به پست‌های حساس مدیریتی نگرانی‌آفرین است اما در شرایطی که حوزه انرژی کشور تحت‌تاثیر متغیرهای درون‌زا و برون‌زای متعدد، حال و روز خوشی ندارد، این نگرانی‌ها افزایش می‌یابد.

هلدینگ انرژی سپهر از زیرمجموعه‌های پتروفرهنگ، کارگزار اجرایی صندوق ذخیره فرهنگیان در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی است. گفته می‌شود علی‌رضا بابازاده، مدیرعامل پتروفرهنگ برای امضای حکم آقای شفیعی تحت فشار بوده و بر خلاف میل خود، هیات مدیره هلدینگ انرژی سپهر را تغییر داده است.

هلدینگ انرژی سپهر، با سرمایه نزدیک به هزار میلیارد تومان، پرچم‌دار تولید متانول در کشور خوانده می‌شود. اخیرا نیز گزارش‌هایی درباره زیان سنگین صندوق ذخیره فرهنگیان بابت فروش با ضرر و زیان متانول در بازارهای جهانی منتشر شده بود که تاکید دیگری بر اهمیت جایگاه مدیرعامل این شرکت برای حل چالش‌های تولید و فروش متانول است.

درباره دلایل انتخاب سرپرست جدید هلدینگ انرژی سپهر شایعات و گمانه‌زنی‌های مختلفی مطرح است اما دلیل هر چه که باشد، به نظر می‌رسد با رویه‌هایی که وزارت آموزش و پرورش در صندوق ذخیره فرهنگیان در پیش گرفته است، نباید انتظار داشت مشکلات معیشتی معلمان کشور، حداقل در کوتاه‌مدت حل شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا