خرید تور تابستان ایران بوم گردی

عیسی آل کثیر به پرسپولیس پیوست ؛ غریب آشنای سرخ‌ها جانشین لوکادیا

عیسی آل کثیر به پرسپولیس پیوست تا جانشین یورگن لوکادیا مهاجم هلندی پرسپولیس که به شکل عجیبی ایران را ترک کرد شود و دوباره نفر اول خط آتش سرخ باشد.

به گزارش انصاف ورزشی، عیسی آل کثیر روزهای عجیب و غریبی را در سال‌های اخیر فوتبالش تجربه کرده است و به اندازه تمام سال‌های پیش از آن خبرساز بوده است.

آل کثیر سال‌ها در فوتبال ایران در تیم‌های اصطلاحا معمولی توپ می‌زد و حتی گذرش به دسته‌های پایین‌تر هم افتاده بود اما درخشش در نفت آبادان و نیاز پرسپولیس به مهاجم، سرنوشت این مهاجم بلندبالا را در 30 سالگی به کلی تغییر داد.

آل کثیر در شهریور 99 به پرسپولیس پیوست و عملکردی خیره‌کننده از خود در لیگ قهرمانان آسیا به نمایش گذاشت؛ عملکردی که می‌رفت جای خالی ویترین افتخارات پرسپولیس را پرکند و این تیم در آستانه قهرمانی آسیا قرار داشت.

اما به ناگاه خوشحالی گل او برابر پاختاکور ازبکستان در مرحله یک چهارم نهایی مصداق نژادپرستی تلقی شد و او 6 ماه از هرگونه فعالیت فوتبالی محروم شد؛ اتفاقی که بسیاری آن را از چشم هواداران رقیب دیدند و همچنین از آن به عنوان دلیل اصلی ناکامی پرسپولیس در فینال یاد می‌کنند.

اما آل کثیر برگشت و بازهم عملکردی چشمگیر در لباس پرسپولیس داشت؛ او با گلزنی در دربی و البته خوشحالی عجیبش دوباره حسابی در دل هواداران سرخ جا گرفت و در پایان فصل جام قهرمانی را بالای سر برد هرچند که یک پنالتی را برابر استقلال در جام حذفی به آسمان فرستاد.

اما این پایان قصه پر پیچ و خم آل کثیر در این دو سال و نیم اخیر نبود؛ او سال گذشته با مصدومیت رباط صلیبی مواجه شد و با وجود رفتار عجیب و ممانعت برابر عمل جراحی نهایتا مجبور به عمل جراحی شد تا به کلی از پرسپولیس کنار گذاشته شود.

هرچند که بسیاری مقصر این اتفاق را خود آل کثیر می‌دانستند و به هرروی شانسی برای بازگشت او به پرسپولیس متصور نبودند؛ اما خروج ناگهانی و غیرحرفه‌ای لوکادیا از ایران احتمالا به دلیل شرایط سیاسی حاکم بر ایران، همه چیز را دوباره و مثل همیشه به نفع آل کثیر کرد تا او به خانه برگردد.

به هر شکل با قراردادی تا پایان فصل عیسی آل کثیر به پرسپولیس پیوست تا غریب آشنای سرخ‌ها دوباره در خانه باشد؛ باید دید اینبار هم یک خوش‌شانسی بزرگ یک بدشانسی بزرگتر را سرراه آل کثیر قرار داده یا داستان اینبار متفاوت است.

عیسی آل کثیر به پرسپولیس پیوست ؛ غریب آشنای سرخ‌ها جانشین لوکادیا
عیسی آل کثیر به پرسپولیس پیوست ؛ غریب آشنای سرخ‌ها جانشین لوکادیا

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا