خرید تور تابستان ایران بوم گردی

درگیری عجیب ترابی و موسوی در شب قهرمانی پرسپولیس در نیم فصل؛ داور فحاشی ترابی را تایید کرد؟

شب قهرمانی پرسپولیس در نیم فصل اول لیگ برتر فوتبال یک اتفاق ویژه و نه‌چندان خوشایند داشت و آن‌هم درگیری عجیب ترابی و موسوی بود که منجر به اخراج ترابی شد.

به گزارش انصاف ورزشی، تیم فوتبال پرسپولیس در آخرین دیدار خود در نیم فصل اول لیگ برتر 1401 _ 1402 توانست با یک نمایش دلپذیر با نتیجه 5 بر 1 از سد نساجی مازندران عبور کند و پیش از اتمام هفته پانزدهم، قهرمانی خود در نیم فصل را قطعی کند.

اما این دیدار یک اتفاق زشت را هم به خود دید و آن هم درگیری شدید مهدی ترابی با احمد موسوی بود؛ اتفاقی که منجر به اخراج مهدی ترابی از زمین بازی در دقیقه 60 شد؛ هرچند که در ابتدا داور به هرکدام از بازیکنان یک کارت زرد نشان داده بود اما در ادامه گویا استفاده ترابی از جملاتی رکیک منجر به اخراج مستقیم او شده است.

اما این اتفاق بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی داشت و روایت‌های گوناگونی از آن شد و برخی این اتفاق را به نوعی غیرفوتبالی دانستند.

در پایان بازی احمد موسوی اتفاق افتاده را یک برخورد فوتبالی دانست و با انتقاد از مهدی ترابی مدعی شد او جملات زشتی را خطاب به او بیان کرده و دلیل اخراج او همین بوده است. موسوی همچنین مدعی شد ترابی تصور می‌کند در زمین مسابقه مصونیت دارد!

بخشی از صحبت‌های موسوی بدین شرح است:

«همه چیز مشخص بود، مگر می‌شود کسی بی‌دلیل اخراج شود؟ داور همه اتفاقات را دید. نمی‌دانم چرا بعضی‌ها فکر می‌کنند در زمین بازی مصونیت دارند! این زمین حرمت دارد و ما ورزشکار هستیم.»

درگیری عجیب ترابی و موسوی در شب قهرمانی پرسپولیس در نیم فصل؛ داور فحاشی ترابی را تایید کرد؟
درگیری عجیب ترابی و موسوی در شب قهرمانی پرسپولیس در نیم فصل؛ داور فحاشی ترابی را تایید کرد؟

داور دیدار علی صفایی نیز در پایان بازی در خصوص درگیری عجیب ترابی و موسوی و اینکه آیا او شنیده که چه صحبت‌هایی مطرح شده است به خبرنگار «ورزش سه» گفت:

«بله؛ همین‌طور است.»

صفایی در واکنش به این سوال که ترابی مدعی شده است که چیزی نگفته نیز با لبخند پاسخ داد:

«خود ایشان می‌دانند!»

بدین ترتیب باید گفت که داور دیدار به نوعی فحاشی ترابی لحظاتی پس از درگیری با موسوی را تایید کرده است؛ اما این موضوع به اینجا ختم نمی‌شود چراکه برخی نقطه آغاز درگیری را بیان صحبت‌هایی مربوط به حواشی غیرفوتبالی حول نام مهدی ترابی، از سوی موسوی خطاب به مهاجم پرسپولیس دانسته‌اند.

«ورزش سه» در این خصوص مدعی شد:

«در شرایطی که بازی در زمین پرسپولیس بود، یک اظهار نظر غیرفوتبالی و بی‌موقع از سید احمد موسوی خطاب به مهدی ترابی موجب شد تا این بازیکن ملی‌پوش نسبت به مدافع راست نساجی واکنش نشان دهد و درگیری لفظی جدی بین طرفین شکل بگیرد که این صحنه از دید حسین زمانی، داور چهارم دور نماند و او با اعلام این مجادله بین بازیکنان به علی صفایی، از داور خواست به هر دو نفر اخطار دهد.

صفایی در دقیقه ۵۹ به هر دو بازیکن کارت زرد نشان داد، اما بحث بین آنها همچنان ادامه یافت که در این لحظه ترابی با نگاه کردن به موسوی در حال حرکت به سمت عقب بود؛ در همین حین که موسوی به ترابی «برو برو» می‌گفت، بازیکن پرسپولیس بخاطر ناراحتی از حرف‌های قبلی موسوی، از کوره در رفت و واکنش شدیدی نسبت به بازیکن نساجی داشت و فحاشی کرد؛ اتفاقی که در مقابل دید داور بازی رخ داد و او ملی‌پوش پرسپولیس را اخراج کرد.»

درگیری عجیب ترابی و موسوی در شب قهرمانی پرسپولیس در نیم فصل؛ داور فحاشی ترابی را تایید کرد؟
درگیری عجیب ترابی و موسوی در شب قهرمانی پرسپولیس در نیم فصل؛ داور فحاشی ترابی را تایید کرد؟

همچنین «طرفداری» در این خصوص گزارش داد:

«با توجه به حرکات بازیکنان در زمین اینطور به نظر رسید که ترابی الفاظی را خطاب به احمد موسوی به کار برده که سبب اخراج این بازیکن از زمین شده است.»

«همچنین لحظاتی بعد در تصاویر بسته از بازیکنان، لبخوانی گفتگوی علیرضا حقیقی با کریم باقری اینطور نشان داد که حقیقی می گوید:

گفته بی…!»

اما روایت «ایرنا» خبرگزاری رسمی دولت به ماجرای درگیری عجیب ترابی و موسوی از زاویه‌ای متفاوت و به نوعی یک سویه است؛ «ایرنا» بدون اشاره به علت اخراج ترابی از عدم اخراج موسوی انتقاد کرده و مدعی شده که موسوی باید به‌ جای ترابی اخراج می‌شد.

این خبرگزاری با ادبیاتی خاص موسوی را متهم کرد که برای خودنمایی توهینی زشت را به واسطه اعتقادات ترابی مطرح کرده و از فدراسیون خواست تا با او برخورد جدی شود.

«ایرنا» اقدام موسوی را غیرقابل گذشت خواند و از به اصطلاح مماشات با موسوی توسط داور انتقاد کرده است؛ همانطور که پیش‌تر گفتیم این رسانه هیچ اشاره‌ای به علت اخراج مستقیم مهدی ترابی که حالا تقریبا مسلم است فحاشی رکیک بوده نداشته است.

در بخشی از گزارش «ایرنا» آمده:

«در دقیقه ۵۸ این بازی بین مهدی ترابی و احمد موسوی بگومگویی شکل می‌گیرد که منجر به دادن کارت زرد به هر دو بازیکن شد. شواهد نشان می‌دهد موسوی آغازکننده این درگیری بوده و به ترابی به دلیل اعتقاداتش توهین زشتی انجام می‌دهد.

در وهله اول انتظار می‌رفت داور به جای کارت زرد به موسوی کارت قرمز می‌داد. در هیچ جای دنیا با اینگونه رفتارها اینگونه مماشات نمی‌شود؛ اما این مماشات صورت گرفت و به جای موسوی، ترابی از زمین بازی اخراج شد.

توهین او به ترابی اتفاقی غیرقابل گذشت است و انتظار می‌رود فدراسیون فوتبال واکنشی مناسب و در حد این اتفاق داشته باشد و این واکنش می‌تواند محرومیت سنگین موسوی باشد.»

به هرروی مسلما درگیری عجیب ترابی و موسوی اتفاق زشتی بود که در شب نمایش باشکوه پرسپولیس نقطه‌ای تاریک محسوب می‌‌شود و اگر حتی بخشی از این روایت‌ها را بپذیریم و آن را کنار تصاویر درگیری قرار دهیم، رفتار غلط هردو بازیکن مسلم است.

درگیری عجیب ترابی و موسوی در شب قهرمانی پرسپولیس در نیم فصل؛ داور فحاشی ترابی را تایید کرد؟
درگیری عجیب ترابی و موسوی در شب قهرمانی پرسپولیس در نیم فصل؛ داور فحاشی ترابی را تایید کرد؟

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. اتفاق درستی نبود. چه بسا شاید کار برنامه ریزی شده هم بوده باشد. توهین به ترابی و ثبت از کوره در رفتن او! شاید!
    به هر حال بهتر بود ترابی در دام نیافتد. هر چند داور هم میتوانست ابتدا موسوی را اخراج کند و به ترابی کارت زرد دهد. چرا که موسوی شروع کننده یه روند غیر ورزشی در زمین فوتبال بوده.
    به هر حال اتفاق خوبی در فوتبال رخ نداد.

    31
    16
    1. درگیری فیزیکی را همه دیدند که موسوی شروع کرد و چند سیلی به ترابی زد.
      این سیلی ها کارت قرمز ندارد؟

      13
      3
  2. درود واحترام
    نمی دانم شما هم مثل من با دیدن عکس سوم درگیری یاد خانم رشنو افتادید یا نه !!!!
    خدا به خیر کند .

    3
    8
  3. خیلی جالبه میگن موسوی به اعتقادات ترابی توهین کرده!!!دقیقا این اعتقادات چی هستن،،سیاسی یا مذهبی،!!!!

    10
    7
    1. هر چی هست نباید توهین کنه اومده فوتبال یا دعوا. کسانی مثل شما که بی اعتقادی رو دامن میزنند از امسال موسوی ها دفاع می کنند که تو بازی به بهانه های مختلف سیلی میزنند. بسیار تند رو هستند وخشن. طلبکار بقیه هم هستند. خوب اگر او شروع کننده بود تو که با انگشتان این توهین و کردی. مثلا سالم وعاقل هستی . از برد پرسپولیس ناراحتی وقت رو غنیمت دونستی .

      1
      1
  4. متاسفانه بعضی ها دایره بلاهت هاشونو به زمین فوتبال هم کشوندن و تلاش دارن تو هر حوزه و هر موقعیتی وطن فروش باشن

    8
    3
    1. خخخخ با چه اعتماد به نفسی شماها جماعت غیر ایرانی خودتون رو مصداق وطن می دونید که مخالفانتون رو وطن فروش خطاب می کنید.در ایرانی نبودن شما تشکیک زیاد است تا موسوی

      1
      2
    2. من استقلالی هستم ولی اینطور یکی جری باشه که به بازیکن دیگه سیلی بزنه و انگشت نشون بدهد یادم به علی کریمی تو بازی نوجوانان آسیا می افته که به ویتنامیه سیلی زد. اینا که مثلا وارد سیاست میشن با این اخلاق و رفتارشان دید خوبی به حرف وکلامشون نداریم

  5. به عکسی دیروز گرفته شده بود که حرکت دانشجویان شریف رو موسوی هم نشان داد که اگه داور ندیده مطمئنا کمکهاش یا داور چهارم یا ناظر یکی باید دیده باشه متاسفانه بعضی بازیکنان انگار از…….. دراومدند!

  6. دوستان فوتبالی حتما میدونن که برخورد و درگیری در فوتبال حرفه ای خیلی وقتها صورت می‌گیرد نمونه بسیار مشهور آن درگیری زیدان و ماتراتزی دفاع ایتالیا بود که داور بر اساس آن چیزی که دید حکم داد در صورتی که گفته شد اول بازیکن ایتالیا توهین کرده ولی داور متوجه نشده بود
    در مورد ترابی هم همینطور بود در ضمن خون ایشون از بقیه رنگین تره؟
    یا فوتبال از سیاست جداست یا جدا نیست ایشون وقتی گل میزنه و یک شعار سیاسی رو نشون میده همون موقع باید جلوی این کار گرفته بشه چون خوشایند عده خاصی هست برخوردی صورت نمیگیره حالا باید منتظر عواقب این نوع حرکات بود

    6
    3
    1. از چه عواقبی داری حرف میزنی .بله خون ایشون رنگین تره چون از ایران و ایرانی داره حمایت میکنه .بخاطر منافعش وطن فروشی نمیکنه عاشقتم ترابی

      4
      2
    2. خون مدافع وطن از پر رو ها وفحاش ها رنگین تره . چه تومیدون فوتبال وچه میدون مبارزه با دشمن داخلی و خارجی. از قساوت و دست بزن وبیرحمی موسوی تو کلیپها ککت هم نمیگزه؟

      2
      1
  7. شروع کننده برخوردموسوی بود حتی چندبار به صورت ترابی که یک فوتبالیست واقعی و وطن دوسته ضربه زد و ترابی صبوری کرد ولی داوراحتمالا تا اینجای قضیه رو ندید و به هردو کارت زرد داد درحالی که کارت زرد رو باید به موسوی وطن فروش میداد
    بهرحال دفاع از حق هزینه داره و ترابی هم این هزینه رو داد
    امروزه بازیکن و بازیگر وطن فروش زیادند
    ولی خرابیها اندک اما قوی

    3
    5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا