خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پاسخ سوچی درباره ی مسلمانان روهینجا: از بررسی بین‌المللی هراسی نداریم

رهبر دوفاکتوی میانمار در نخستین سخنرانی خود به عنوان رهبر ملی میانمار در مجمع عمومی سازمان ملل از تلاش‌های دولتش برای حل بحران برخورد با اقلیت مسلمانان در این کشور دفاع کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، آنگ سان سوچی زندانی سیاسی سابق و برنده جایزه صلح نوبل و رهبر دوفاکتوی میانمار که به خاطر عدم اقدامات کافی برای رسیدگی به مشکلات مسلمانان روهینجا در استان راخین مورد انتقاد قرار گرفته بود، گفت: دولت از بررسی‌های بین‌المللی هراسی ندارد اما من خواستار درک و مشارکت سازنده جامعه بین‌الملل هستم.

وی افزود: ما متعهد به یک راه‌حل مداوم شده‌ایم که منجر به صلح، ثبات و توسعه تمامی جوامع داخل میانمار شود. دولت ما رویکرد جامعی را اتخاذ کرده که منجر به توسعه برنامه‌های کوتاه مدت و بلندمدت با هدف حمایت از درک و اعتماد می‌شود.

آنگ سان سوچی با اشاره به تشکیل یک کمیسیون مشورتی برای استان راخین به ریاست کوفی‌عنان، دبیرکل سابق سازمان ملل با اختیار رسیدگی به حقوق اولیه و مسائل امنیتی اشاره کرد.

وی گفت: مخالفت‌های مداومی از سوی برخی‌ها در خصوص تشکیل این کمیسیون وجود داشته است اما دولت در تلاش‌هایش برای دستیابی به صلح در استان راخین پشتکار دارد.

سوچی افزود: با مقاومت در برابر نیروهای متعصب و عدم تحمل، ما بر تعهد خود در خصوص حقوق بشر اولیه، منزلت و ارزش انسان‌ها تاکید می‌کنیم.

رهبر دوفاکتوی میانمار در نشستی حول محور جامعه آسیا در نیویورک، گفت: میانمار به تازگی روند خود به سوی دموکراسی را آغاز کرده و همچنان 25 درصد از کرسی‌های پارلمان در تصرف اعضای غیرمنتخب ارتش است و صلح باید از سوی تمامی گروه‌های مسلح تحقق یابد.

وی گفت: اولویت اصلی ایجاد شغل است و دولت باید جذب سرمایه‌گذاری‌ها در مناطق اقلیت‌نشین قومی را تضمین کند. دولت در تلاش است تا صلح در استان راخین را تحقق بخشد. مردم راخین و مسلمانان این استان بسیار ضعیف هستند و ما می‌خواهیم تمامی افراد در این استان در امنیت کامل به سر ببرند. ما در تلاشیم تا راهی را برای خلاص شدن از تنش‌های همگانی و پایان دادن به نزاع همگانی پیدا کنیم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا