خرید تور تابستان ایران بوم گردی

برگزاری پنجمین کنفرانس بین المللی مدیریت کیفیت و اولین دوره جایزه موفقیت پایدار

پنجمین کنفرانس بین المللی مدیریت کیفیت و اولین دوره جایزه موفقیت پایدار در آبان ماه سال جاری برگزار می شود. این کنفرانس بعد از دوازده سال در روزهای 9 و 10 آبان ماه سال جاری با موضوع محوری «نهضت کیفیت، موفقیت پایدار، رقابت پذیری»در مرکز همایش های دانشگاه شهید بهشتی برگزار می شود.

به گزارش انصاف نیوز  به نقل از سایت خبری اتاق تهران، چهار دوره قبلی برگزاری این کنفرانس با موضوعات متنوعی همراه بوده است. کنفرانس اول با عنوان محوری «مبانی و مفاهیم مدیریت کیفیت فراگیر» در آبان ماه سال 1377 برگزار شد. موضوع کنفرانس دوم « مدیریت کیفیت و تحول نظام اداری و بخش خدمات» بود که در آذرماه سال 79 اجرایی شد. همین کنفرانس در نهایت منجر به صدور مصوبه شورایعالی اداری در خرداد ماه 1380 مبنی بر لزوم استقرار مدیریت کیفیت در بخش دولتی شد.

«مدیریت کیفیت دروازه ورود به اقتصاد نوین جهانی» موضوع کنفرانس سوم در آذر سال 1381 بود. کنفرانس قبلی هم دوازده سال قبل، یعنی در روزهای 29 و 30 آذر و اول دیماه 1383 با موضوع محوری «مدیریت کیفیت و رقابت پذیری پایدار در فضای جهانی» برگزار شد. البته همان زمان قرار بود کنفرانس پنجم، دو سال بعد از کنفرانس سوم برگزار شود، اما حالا بیش از یک دهه به تعویق افتاده است.

البته در حالی حدود 12 سال از برپایی کنفرانس های مدیریت کیفیت می گذرد که به گفته فرزین انتصاریان، رئیس انجمن مدیریت کیفیت ایران موضوع کیفیت و مدیریت آن در عرصه تولید و خدمات تاثیر جدی در توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور دارد و راهکارهای توسعه آن می بایست در دو سطح کلان و خرد شناسایی و به کار گرفته شود.

انتصاریان ادامه داد با تصویب شورایعالی استاندارد در اردیبهشت ماه امسال، تدوین راهبرد ملی کیفیت به یک الزام دولتی تبدیل شده است. ولی با توجه به پیچیدگی های فنی و تازگی آن، خلاء يک فعاليت علمي و پژوهشي گسترده و فراگير مشاهده می شود.

به همین دلیل هم رئیس انجمن مدیریت کیفیت ایران تاکید می کند این انجمن پنجمين کنفرانس بين‌المللي مديريت کيفيت را با موضوع محوري «نهضت کيفيت، موفقيت پايدار، رقابت پذيري» در روزهاي 9 و 10 آبان ماه سال جاري با حضور اساتید زیادی از کشورهای مختلف و همچنین اساتید ایرانی برگزار می کند.

براساس صحبت های انتصاریان، اين كنفرانس همزمان با تدوین برنامه ششم توسعه کشور به عنوان یکی از مهم ترین عوامل تاثیرگذار بر رقابت پذیری در بازارهای داخلی و خارجی، به موضوع «تدوین راهبرد ملی کیفیت» می پردازد. هدف از این کنفرانس توسعه کیفیت است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا