خرید تور تابستان ایران بوم گردی

۱۰ راهکار تبلیغاتی؛ با کمترین هزینه بیشترین نتیجه را بگیرید!

رپورتاژ آگهی

برای کسب‌وکارهای نوپا، امکان تخصیص بودجه زیاد برای بازاریابی و مارکتینگ وجود ندارد. اما با توجه به اهمیت آن در رشد و برندینگ کسب‌وکارها وجود استراتژی بازاریابی کاملاً ضروری است. اگر به دنبال استراتژی‌های بازاریابی کم‌ هزینه برای تقویت کسب‌وکار خود هستید همراه ما باشید.

۱۰ راهکار تبلیغاتی کم هزینه اما موثر

در اینجا برخی از ایده‌های بازاریابی برای استارت‌آپ‌ها ارائه شده است که به‌گونه‌ای مقرون‌به‌صرفه طراحی شده‌اند.

1. قهرمان رسانه‌های اجتماعی شوید

یکی از ارزان‌ترین راه‌ها برای بازاریابی کسب‌وکارتان، استفاده از طیف گسترده‌ای از پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک، اینستاگرام، توییتر، لینکدین و موارد دیگر است. می‌توانید در هر (یا همه) این پلتفرم‌ها صفحه‌ای برای کسب‌وکار خود ایجاد کنید و به‌طور منظم با مشتریان خود در ارتباط باشید.

مهمتر از آن، شما می‌توانید یک کمپین بازاریابی کاملاً ارگانیک در این پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی ایجاد کنید و بدون پرداخت هزینه برای تبلیغات، به مخاطبان گسترده‌ای دست پیدا کنید.

. تولید محتوا بسیار کلیدی است

یکی از محبوب‌ترین راه‌ها برای بازاریابی کسب‌وکارتان بدون صرف هزینه زیاد، انتشار محتوای عالی است.

بازاریابی محتوا بر ایجاد، انتشار و توزیع محتوا برای مخاطبان هدف در اینترنت متمرکز است. و اغلب توسط مشاغل برای جذب و تولید سرنخ، گسترش پایگاه مشتریان و افزایش فروش آنلاین استفاده می‌شود و نیاز به سرمایه‌گذاری زیادی ندارد.

اینفوگرافیک‌ها، ویدئوها، پادکست‌ها، تبلیغات در روزنامه‌ها، پوسترها و غیره از جمله ایده‌های بازاریابی استارتاپی هستند که به بازاریابی محتوا مربوط می‌شوند، هنگامی که این محتوای کاربردی را ایجاد کردید، باید راه‌هایی برای توزیع آن و تشویق مردم به خواندن آن بیابید. داشتن یک استراتژی محتوای خوب و فکر‌شده نه‌تنها به سئو کمک می‌کند، بلکه هویت برند را برای کسب‌وکار شما ایجاد می‌کند.

3. بهینه‌سازی موتور جستجو

بهینه‌سازی موتورهای جستجو (SEO)، یکی از استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال مقرون‌به‌صرفه برای استارتاپ است. به عبارت دیگر، روشی برای رشد کسب‌وکار شما با استفاده کارآمد و موثر از منابع موجود و در نتیجه بهبود کیفیت وب‌سایت شما است. کمی فنی است، اما برای درک اصول اولیه و نحوه عملکرد آن، یک دوره آموزشی در مورد آن می‌گذرانید.

سئو بهترین راه برای افزایش دید بازدیدکنندگان به وب‌سایت شماست. شما باید کلمات کلیدی را که می‌توانند ترافیک بالایی را به وب‌سایت شما جذب کنند شناسایی کنید. دلیل هوشمند بودن سئو این است که به جای سرمایه‌گذاری نقدی نیازمند تلاش و زمان است.

4. یک برنامه ارجاع را راه اندازی کنید

ریفرال مارکتینگ یا برنامه ارجاع یک تاکتیک بازاریابی است که مشتریان فعلی را تشویق می‌کند تا برندتان را به دوستان و اطرافینشان پیشنهاد دهند. مشتریان فعلی که از محصول/خدمت شما راضی هستند، منبع بسیار خوبی برای جذب مشتریان جدید هستند. برای فعال کردن این کار، به یک برنامه ارجاع نیاز دارید. به یاد داشته باشید، هیچ‌چیز به اندازه تبلیغات دهان به دهان خوب و ارزان نیست!

5. مسابقات و هدایا

یکی دیگر از استراتژی‌های بازاریابی کم هزینه برای جذب مشتریان جدید یا حفظ مشتریان فعلی، سازماندهی مسابقات آنلاین و هدایا است. این طبیعت انسان است که بخواهد چیزهایی را برنده شود. یک مسابقه آنلاین می‌تواند توجه زیادی به کسب‌وکار شما جلب کند. شما باید مقداری پول برای جایزه خرج کنید، اما اگر تلاش‌های شما وایرال شود، هزینه‌ای که می‌کنید بازگشت داده می‌شود.

6. به یک گروه شبکه محلی بپیوندید

برای هر کسب‌وکار کوچک، ایجاد شبکه‌ها و گروه‌های محلی قابل اعتماد بسیار مهم است. در واقع، با پیوستن به یک گروه شبکه محلی، نه تنها می‌توانید با کسب‌وکارهای دیگر ارتباط برقرار کنید، بلکه در جامعه محلی خود نیز شناخته می‌شوید.

. فیلم‌های جذاب ایجاد کنید

بسته به نوع کسب‌وکاری که دارید، ویدیوها می‌توانند یک ابزار بازاریابی مقرون‌به‌صرفه باشند. محتوای بازاریابی بصری ساده‌ترین نوع بازاریابی است و منجر به جذب مشتری می‌شود. ویدیوها بخش بزرگی از محتوای بصری را تشکیل می‌دهند. برای محدود کردن هزینه‌ها، می‌توانید با ویدیوهای اولیه‌ای که خودتان می‌سازید شروع کنید و زمانی که بودجه بازاریابی شما اجازه داد ویدیوهای حرفه‌ای‌تر تهیه کنید.

8. بازاریابی ایمیل هوشمند

بازاریابی ایمیلی راهی آسان و مقرون به صرفه برای ارتباط با مشتریان فعلی است. اما ارسال هرزنامه به مشتریان با ایمیل می‌تواند اثر معکوس داشته باشد و منجر به کاهش فروش شود. از کمپین‌های بازاریابی ایمیلی به اندازه کافی و تنها زمانی استفاده کنید که چیز مهمی برای اشتراک‌گذاری دارید.

9. از بازاریابی آفلاین استفاده کنید

با وجود میلیون‌ها نفر از مردم که هر روز از گوشی‌های هوشمند خود استفاده می‌کنند، ممکن است فکر کنید که تلفن همراه تنها راه دسترسی به مخاطبان شماست. با این حال، موبایل نباید جایگزینی برای تاکتیک‌های سنتی بازاریابی آفلاین در نظر گرفته شود، زیرا اگر به درستی انجام شوند، می‌توانند نتایج مستقیم‌تری ایجاد کنند.

کارت‌های ویزیت، تی‌شرت ها، بنرها، بیلبوردها، روزنامه‌ها، مجلات، آگهی‌ها، تبلیغات رادیویی، روکش ماشین و… به‌طور کلی به عنوان ایده‌های بازاریابی آفلاین در نظر گرفته می‌شوند.

اگرچه برخی از این روش‌ها از جمله بروشورها به‌طور قطعی قدیمی هستند، اما برای مشاغل کوچکی که جامعه محلی را هدف قرار می‌دهند، هنوز موثر هستند. بروشورها یک ابزار بازاریابی عالی هستند زیرا به مشتریان بالقوه امکان ارتباط فیزیکی با کسب‌وکار شما را می‌دهند. یک بروشور با طراحی خوب که همه چیزهایی را که کسب‌وکار شما را متمایز می‌کند، در اختیار مشتری‌تان قرار می‌دهد و هزینه‌ای هم ندارد!

. بازاریابی پیامکی

یکی دیگر از روش‌های بازاریابی که بسیار کم هزینه و موثر است بازاریابی پیامکی است. شما با کمک بازاریابی پیامکی می‌توانید با مشتریانتان تعامل داشته باشید و برند، محصولات و خدماتتان را به آن‌ها معرفی کنید.

اما برای اینکه یک بازاریابی پیامکی موفقی داشته باشید باید به دنبال پنل پیامکی باشید که از امکانات متنوع و ویژگی‌های خوبی برخوردار باشد.

یکی از شرکت‌های بسیار معتبر و با سابقه در زمینه ارائه خدمات پیامکی شرکت ملی پیامک است. سامانه پیامکی ملی پیامک ضمن کاربری ساده و قابلیت‌های پیامکی زیاد از تیم پشتیبان قوی و متخصصی برخوردار است. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره پنلهای پیامکی، اینجا کلیک کنید.

امکانات سامانه ملی پیامک

  • ارسال پیام از روی نقشه
  • امکان ارسال پیامک به شهر، استان، منطقه و کد پستی
  • امکان ارسال پیامک به اصناف و مشاغل مختلف
  • امکان ارسال پیامک به ایرانسلی‌ها
  • امکان ایجاد دفترچه تلفن مشتری‌ها
  • برگزاری نظرسنجی و قرعه‌کشی
  • بررسی هوشمند پیامک‌ها
  • امکان ارسال پیامک تکی و انبوه صوتی
  • امکان تعریف لیست ویژه
  • امکان برگزاری مسابقه پیامکی
  • امکان ارسال پیامک مناسبتی
  • اتصال گرویتی فرم پیامک (melipayamak.com/lab/gravity-forms-plugin/)

ملی پیامک با بهره‌مندی از تیم پشتیبانی قوی و امکانات متنوع آماده است تا شما را در مسیر رشد و موفقیت کسب کار نوپایتان همراهی کند، کافیست به سایت ملی پیامک به آدرسhttps://www.melipayamak.com مراجعه کنید و یا با شماره ۶۳۴۰۴-۰۲۱ داخلی ۱ تماس بگیرید تا تیم پشتیبانان ملی پیامک در کوتاه‌ترین زمان پنل اس ‌ام ‌اس شما را فعال‌ کنند.

ناگفته نماند که این‌ها تنها تعدادی از تکنیک‌های بازاریابی کم هزینه هستند شما می‌توانید هر روشی که برایتان مفیدتر است را انتخاب کنید و همین امروز بازاریابی کسب‌وکار خود را شروع کنید!

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا