خرید تور تابستان ایران بوم گردی

برای خرید یک هود ایده آل باید به چه مواردی توجه کرد؟

رپورتاژ آگهی

با توجه به نقش مهم هود آشپزخانه و حتی هزینه آن، باید در انتخاب یک هود ایده‌آل دقت بسیاری به خرج داد. چنین محصولی به خوبی با فضای آشپزخانه و ابعاد اجاق گاز شما تناسب پیدا می‌کند و با مکش مطلوب و کارایی مفید موجب از بین رفتن بو، ذرات چربی و سایر آلودگی‌های آشپزخانه می‌شود. به این ترتیب برای انتخاب این مدل هود آشپزخانه باید نکات و موارد مهمی مثل نوع، ابعاد، قدرت مکش، صدا، نظافت و برند را در نظر داشت که در ادامه این مطلب به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت.

نوع هود

از آنجایی که هود آشپزخانه از وسایل همیشگی و اصلی محسوب می‌شود، انواعی از آن تولید شده‌اند تا از این طریق هر یک به شکل بهتری پاسخگوی نیازها و انتظارات کاربران باشند. در حال حاضر این انواع شامل موارد زیر می‌شود:

  • هود مورب: این نوع هود آشپزخانه دارای شیب یا زاویه‌ای حدود 45 درجه نسبت به صفحه اجاق گاز است.
  • هود شومینه‌ای: این مدل از محبوبترین نمونه‌ها به حساب می‌آید که مشابه یک T برعکس در بالای اجاق گاز نصب می‌شود.
  • هود مخفی: هود توکار یا مخفی در درون کابینت بالای اجاق گاز نصب شده و با صفحه تخت و نوع نصب خود موجب مکش بالایی می‌شود.
  • هود زیرکابینتی: قدیمی‌ترین هود آشپزخانه مدل زیرکابینتی است که در زیر کابینت اجاق گاز نصب می‌شود و به طور معمول به دلیل طراحی قدیمی مکش کمتری نسبت به سایر مدل‌ها دارد.
  • هود جزیره‌ای: این هود مناسب آشپزخانه‌ای با طراحی و اجاق گاز جزیره‌ای است.

تمامی افرادی که قصد خرید یک هود ایده‌آل را دارند، باید از میان این انواع بهترین نوع نصب و طراحی را برای آشپزخانه انتخاب کنند.

ابعاد هود

هودهای آشپزخانه باکیفیت با ابعاد استانداردی طراحی می‌شوند تا هر یک از سایزهای آن به خوبی با ابعاد اجاق گازهای مختلف تناسب پیدا کنند. در واقع این موضوع نکته بسیار مهمی برای خرید هود ایده‌آل است. برای مثال اگر محصول کوچکتر از اجاق گاز باشد، مکش لازم را نخواهد داشت یا بالعکس بزرگتر بودن آن موجب مصرف بیهوده و اشغال فضای زیادی می‌شود. همچنین این ابعاد باید با فضای موجود در آشپزخانه هم هماهنگ باشد تا امکان نصب هود جود داشته باشد. به این ترتیب با توجه به اینکه اغلب هودهای موجود در بازار در سایز 60 الی 90 سانتی‌متر هستند، باید محصولی با ابعاد مورد نیاز پیدا کرد.  

قدرت مکش هود

قدرت مکش هود اصلی‌ترین تاثیر را در عملکرد مثبت و کارایی مفید محصول در خصوص جذب بو دارد. به همین جهت در هنگام خرید هود آشپزخانه باید به قدرت محصول توجه کرد. به طور معمول اکثر مدل‌های محبوب و پرفروش در بازار که برای نیازهای مختلف به خصوص استفاده در آشپزخانه منزل مناسب هستند، دارای قدرت مکش 700 مترمکعب می‌باشند. این قدرت به خوبی ذرات و چربی‌ها را جذب می‌کند و در عین حال صدای زیادی تولید نخواهد کرد. در نتیجه محصولاتی که با قدرت مکش بیشتر هستند، برای آشپزی و آشپزخانه حرفه‌ای مثل آشپزخانه‌های رستوران‌ها استفاده می‌شوند.

سروصدای هود

گاهی اوقات سروصدای هود بی‌کیفیت بدتر از بو و دود موجود در آشپزخانه است. این موضوع زمانی که مهمان در خانه باشد، بیشتر به چشم می‌آید و حتی به بی‌مصرف شدن محصول منتهی می‌شود. در هنگام خرید هود ایده‌آل باید به این نکته توجه بسیاری داشت. امروزه اکثر مدل‌های باکیفیت با برخورداری از تکنولوژی و تجهیزات مدرن حدود 54 یا 56 دسی‌بل صدا تولید می‌کنند و البته در بعضی از نمونه‌های برتر این میزان کمتر هم خواهد بود. البته میزان سروصدای هود به تنظیمات و درجه مورد استفاده هم بستگی دارد.

قابلیت تمیز کردن هود

طبیعتاً هودهای آشپزخانه پس از مدتی استفاده دچار آلودگی توسط چربی‌ها می‌شود و در نتیجه این مسئله کاهش توانایی خواهد شد. به همین دلیل در هنگام خرید باید به نکته قابلیت تمیز کردن و نظافت آسان توجه داشت. در مجموع محصولاتی که دارای فیلتر آلومینیومی قابل شستشو هستند، همراه قابلیت خارج کردن فیلتر و حتی قرار دادن آن در ماشین ظرفشویی می‌باشند. در ضمن باید به جنس بدنه هم دقت کرد تا تنها با تجهیزات ساده‌ای مثل یک دستمال بتوان هود را مثل روز اول برق انداخت.

برند هود

در نهایت برای اطمینان از وجود تمامی ویژگی‌های لازم مثل صدای کم و قدرت مکش بالا باید به سراغ برندهای برتر هود ایرانی رفت. چنین برندهایی علاوه بر عرضه محصولات باکیفیت، با ارائه ضمانت نامه و خدمات پس از فروش موجب آسودگی خاطر مصرف کنندگان می‌شوند. به همین دلیل باید گفت برند اخوان عرضه کننده بهترین هود ایرانی است که با انتخاب آن محصولی بادوام و مرغوب به آشپزخانه خواهد آمد. هودهای اخوان در تنوع گوناگونی از مدل‌های مورب، شومینه‌ای، مخفی و زیرکابینتی هستند و افراد مختلف با در نظر گرفتن سلیقه خود می‌توانند هود آشپزخانه‌ای با نوع و اندازه مورد نیاز را از میان آن‌ها انتخاب کنند.

نکته بسیار مهم در مورد هودهای اخوان این است که برای خرید بهترین کار این است که به یکی از نمایندگی‌های معتبر اخوان مراجعه نمایید. با خرید از نمایندگی ها، خیالتان از اصالت کالا و برخورداری از گارانتی راحت خواهد بود. بهترین نمایندگی فروش محصولات اخوان، فروشگاه اخوان استور است. این فروشگاه با با بیشترین تنوع محصول و بالاترین درصد تخفیف، تجربه یک خرید دلچسب را برای مشتریان به ارمغان می‌آورد. برای مراجعه به فروشگاه اینترنتی اخوان استور و مشاهده محصولات، می‌توانید به نشانی اینترنتی https://akhavanstore.com/ مراجعه نمایید.

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا