خرید تور تابستان ایران بوم گردی

یونس ژائله: بخش خصوصی واقعی خواهان حذف افراد بی‌ربط از اتاق بازرگانی است

سرویس اقتصادی، انصاف نیوز: «حذف افراد بی‌ربط از اتاق بازرگانی مطالبه بخش خصوصی واقعی کشور بوده و دولت دارد در این مسیر حرکت می‌کند.» این باور یونس ژائله، صنعتگر و پایه‌گذار گروه تولیدی شیرین عسل است.

او به خبرنگار انصاف‌نیوز گفت: من اعتقاد دارم تنها راه نجات اقتصاد ایران، تولید ثروت توسط بخش خصوصی است و بنابراین اتاق بازرگانی و صنایع و معاون و کشاورزی، به عنوان پایگاه اصلی بخش خصوصی نقش بسیار پررنگی در آینده اقتصاد کشور دارد.

ژائله به حضور افراد بی‌ربط در اتاق‌های بازرگانی اشاره کرد و گفت: افرادی که نه سابقه صنعتی و تولیدی دارند، نه تاجر و بازرگان هستند و واردات و صادرات را می‌شناسند یا هیچ‌گونه آشنایی با کشاورزی یا معدن ندارند، فقط به واسطه روابط خاص خود کارت بازرگانی دریافت کرده و عضو اتاق بازرگانی شده‌اند در حالی‌که نمی‌توانند بخش خصوصی واقعی را نمایندگی کنند.

پایه‌گذار برند شیرین عسل یا طرح این پرسش که به نظرتان کسی که در بطن کار نیست، می‌تواند مشکلات ما را در مذاکره با دولت حل کند، ادامه داد: پارلمان بخش خصوصی باید چنان قوی و کارآمد باشد که بتواند دولت را برای حرکت در مسیر درست اقناع کند اما از این ظرفیت استفاده لازم نشده است چون آدم‌هایی نماینده من صنعتگر بوده‌اند که خودشان هیچ صنعتی نداشته‌اند.

ژائله با رد مهره‌چینی دولت در انتخابات پیش‌روی اتاق بازرگانی به خبرنگار انصاف نیوز گفت: اتاق بازرگانی باید از مصادره افراد بی‌ربط و نام‌های صوری خارج شود تا صاحبان اصلی فکر و سرمایه، یعنی بخش خصوصی واقعی و مجرب بتوانند پارلمان بخش خصوصی را به جایگاه اصلی‌اش برسانند.

عضو اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تبریز با انتقاد از رویه چندین ساله توزیع بی‌ضابطه کارت‌های بازرگانی اضافه کرد: حذف افراد بی‌ربط از انتخابات اتاق، مطالبه بخش خصوصی واقعی از دولت بوده و دولت هم در این جهت گام برداشته است. این کار بسیار خوبی است که افراد بدون سابقه از ورود منع شوند و دولت دارد در این مسیر حرکت می‌کند.

ژائله در ارزیابی نتایج انتخابات آینده اتاق بازرگانی گفت: فکر می‌کنم یک دگردیسی مطلوب در اتاق بازرگانی رخ می‌دهد و زمینه برای ورود و تاثیرگذاری افراد خوش‌فکر، با برنامه و آشنا با مسائل و مشکلات بخش خصوصی فراهم خواهد شد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا