خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پارک های ساحلی کیش برای پیک نیک

رپورتاژ آگهی

جزیره کیش، به‌عنوان یک جزیره تفریحی و لوکس در دل خلیج فارس، از امکانات تفریحی و رفاهی بسیاری برخوردار است. به این معنا که اگر شما سفر به کیش را تجربه کنید، متوجه خواهید شد که می‌توانید برای لحظه به لحظه‌ی سفرتان برنامه داشته باشید و از امکانات جزیره برخوردار شوید؛ اما عده‌ی زیادی از افراد، علاقه‌مند به گذران ساعت‌هایی آرام در کنار دوستان و خانواده هستند و پیک‌نیک کردن را دوست دارند. به همین خاطر ما در این نوشتار به معرفی پارک‌ های ساحلی کیش برای پیک نیک می‌پردازیم تا شما بتوانید با آشنایی کامل نسبت‌به این پارک‌ها، از آن‌ها دیدن کنید.

پارک میرمهنا

بزرگترین پارک ساحلی کیش، ساحل میرمهنا در قسمت شمال غربی جزیره در بلوار دریا، یکی از مناطق تجاری بزرگ کیش، واقع شده است. این پارک ساحلی عظیم از مسجد خاتم‌الانبیاء تا میدان جاسک امتداد دارد. این پارک نام خود را از میرمهنا دوغابی، از قهرمانان ملی مبارزه علیه استعمار پرتغال، وام دارد. در این پارک ساحلی جذاب، تفریحات زیادی برای انجام دادن وجود دارد. می‌توانید برای ماهیگیری به اسکله بروید یا در کنار ساحل دراز بکشید و لاکپشت‌های دریایی را در زیر نور خورشید تماشا کنید. همچنین می‌توانید در ساحل قدم بزنید، ماهی تازه صید شده را در بازار ماهی بخرید، در سایه آلاچیق‌ها استراحت کنید، قایق را برای سواری در داخل آب کرایه کنید و در اسکله تفریحی میرمهنا به تماشای اقیانوس بنشینید. در برخی از شب‌ها موسیقی زنده هم در ساحل و هم در رستوران‌ها پخش می‌شود. پارک ساحلی میرمهنا که در نزدیکی محله‌های غیر توریستی جزیره قرار دارد. اگر با بلیط اصفهان کیش یا بلیط دیگر شهرها برای گردش به این جزیره سفر کرده‌اید این پارک مکانی عالی برای تفریح و آشنایی با مردم محلی است. شهر زیرزمینی کاریز، بولینگ مریم و بسیاری از رستوران‌ها و مراکز خرید کیش مختلف در نزدیکی این ساحل هستند.

ساحل درختان نارگیل

این پارک یکی از زیباترین سواحل جزیره است و با درختان نارگیل فراوان، درختان لور کهنسال و آلاچیق‌های متعدد در کنار ساحل و نزدیک اسکله تفریحی بزرگ، شناخته می‌شود. این مکان شگفت‌انگیز، با زیبایی بصری بی‌نظیر و آرامشی بی‌مانند همواره مورد توجه گردشگران جزیره کیش بوده است. این ساحل دارای بیش از ۲۵۰۰ اصله درخت نارگیل است که حس و حال جنگل‌های استوایی را به بیننده منتقل می‌کنند. ساحل درختان نارگیل کیش با مساحت ۲۰۰۰۰ مترمربع در بخش شرقی جزیره قرار گرفته است. شکل طبیعی درختان نارگیل با برگ‌های پهنی که دارد، باعث می‌شد بتوانید زیر برگ‌های آن پیک‌نیک کنید و از تماشای منظره‌ی مقابلتان لذت ببرید. اگر در نظر دارید به پارک هنگام بروید نیز، بسیار به این ساحل نزدیک است و حتی با پیاده‌روی می‌توانید به آن‌جا برسید. این ساحل به ساختمان مرکز همایش‌های بین‌المللی جزیره کیش نیز نزدیک است. جهت اقامت هم می‌توانید به هتل‌های نزدیک ساحل درختان نارگیل مانند هتل داریوش کیش، هتل پارسیان، آبادگران هتل،‌ هتل ستاره کیش، هتل ارم، هتل آرامیس و هتل سارا بروید. به‌علاوه، رستوران میرمهنا و کافیشاپ هتل داریوش، برای صرف غذا، نوشیدنی و دسر، در نزدیکی ساحل درختان نارگیل قرار دارد.

پارک ساحلی سیمرغ

پارک ساحلی سیمرغ در جنوب شرقی کیش و در امتداد خط ساحلی بین جاده جهان و جاده دوچرخه‌سواری قرار دارد. درست روبه‌روی این پارک، پارک دلفین‌های کیش، اولین و بزرگ‌ترین پارک دلفین‌های ایران قرار دارد و شما می‌توانید از دلفیناریوم کیش نیز دیدن کنید. پارک ساحلی سیمرغ مقصدی ایده‌آل برای سفرهای خانوادگی و پیک‌نیک است. این پارک ساحلی، از یک بخش بازی بزرگ که مخصوص کودکان طراحی شده، بهره می‌برد و کودکانتان به‌خوبی سرگرم خواهند شد. شما می توانید از سراسر ایران با رزرو بلیط مثلا با بلیط شیراز کیش به جزیره کیش سفر کنید و تفریح در این پارک ساحلی را در لیست تفریحات خود قرار دهید.

 همچنین می‌توانید بدمینتون، تنیس روی میز و اسکیت‌بازی کنید یا در کنار ساحل قدم بزنید. اگر پیاده‌روی را دوست ندارید، می‌توانید از دوچرخه‌های اجاره‌ای که در ساحل وجود، دوچرخه کرایه کنید. به‌طور کل، دوچرخه‌سواری، از رایج‌ترین کارها در جزیره است و معمولا افراد بسیاری را مشغول دوچرخه‌سواری مشاهده خواهید کرد.

پارک ساحلی مرجان

پارک ساحلی مرجان که در نزدیکی بازار مرجان قرار دارد، یکی از دیدنی‌ترین قسمت‌های کیش است و بازار مرجان را به ساحل متصل می‌کند. ساحل مرجانی کیش به قدری آبی و تمیز است که هر موجود متحرکی را می‌توان در زیر آب آن مشاهده کرد. وجود مرجان‌هایی به اشکال مختلف و صدف‌های رنگارنگ و حلزون‌های مختلف و سنگ‌های دریایی که اغلب توسط آب خلیج به ساحل آورده می‌شود، زیبایی دوچندانی به این بخش از ساحل بخشیده است. ساحل جزیره کیش در بیشتر نقاط آن آرام و کم‌خطر است و در ساحل مرجان نیز این مسئله باعث شده تا یک محیط مناسب برای پیک‌نیک‌های خانوادگی محسوب شود. راه‌های مختلفی برای تفریح در ساحل مرجان وجود دارد. شما می‌توانید در این ساحل، ورزش‌های آبی مختلفی چون جت اسکی یا غواصی را امتحان کنید. همچنین می‌توانید از قسمت اجاره‌ی دوچرخه‌ها، دوچرخه بگیرید تا در جاده دوچرخه‌سواری کیش که از ساحل مرجان می‌گذرد، دوچرخه‌سواری کنید. پس از استراحت در آلاچیق‌های این پارک، می‌توانید به بازار مرجان بروید و کالاهای محلی و سوغاتی بخرید. اگر گرسنه هستید، رستوران حافظ، فودلند و چندتا از کافه های کیش در نزدیکی این پارک ساحلی قرار دارند. هتل داریوش کیش و هتل پارمیس کیش نیز در اطراف این پارک دیده می‌شوند و به‌عنوان مکان‌های تاپ جزیره برای اقامت شهرت دارند.

پارک ساحلی مرد ماهیگیر

پارک ساحلی مرد ماهیگیر یکی دیگر از مکان‌های مناسب برای گذراندن یک روز دوست‌داشتنی در کیش است. این پارک ساحلی، در ضلع شرقی جزیره قرار دارد. چیزی که در مورد این ساحل منحصربه‌فرد وجود دارد، مجسمه ۱۲ متری مرد ماهیگیری است که تور ماهیگیری خود را به سمت دریا پرت کرده است. این دومین مجسمه بزرگ و بزرگترین مجسمه فیگوراتیو کشور است. فواره‌های بزرگ و گیاهان و درختان مختلف از دیگر جاذبه‌های این پارک هستند که باعث ایجاد جلوه‌ای زیبا در آن شده‌اند. اگر می‌خواهید یک مجسمه شنی در کنار دریا بسازید، این ساحل مکان مناسبی برای این کار است و کودکانتان از بازی در آن لذت خواهند برد. رستوران دارچین، رستوران کورال، رستوران کوه نور و توتی فروتی در نزدیکی این ساحل واقع شده‌اند. شما می‌توانید یک غذای خوشمزه ایرانی و جنوبی را در این رستوران‌ها میل کنید. اگر به دنبال یک هتل مجلل برای اقامت در نزدیکی این ساحل فوق‌العاده هستید نیز، می‌توانید در هتل ویدا یا هتل میراژ اقامت کنید و یا اگر می‌خواهید در یک هتل متوسط ​​اقامت کنید، هتل شایلی احتمالا گزینه‌ی مناسبی برای شما خواهد بود.

کلام آخر

اغراق نیست اگر بگوییم کیش یکی از زیباترین سواحل دنیا را دارد و به حق لقب مروارید خلیج فارس را یدک می‌کشد. آب‌های تمیز و زلال خلیج، سواحل مرجانی دوست‌داشتنی، مناظر افق فوق‌العاده و موجودات جذابی که از زیر آب پیدا هستند، از جمله دلایلی است که جزیره کیش را به عنوان مقصد بعدی تعطیلات خود در نظر بگیرید. برای سفر به کیش، می‌توانید با خرید تور کیش از سفرمارکت یا بلیط هواپیما کیش سفرمارکت، راهی این جزیره شوید. سفرمارکت بهترین مرجع برای مقایسه آنلاین قیمت بلیط هواپیما و خرید ارزانترین بلیط هواپیما کیش است. هرآنچه لازم است درباره‌ی کیش، پیش از سفر به جزیره بدانید، در سایت سفرمارکت موجود است.

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا