خرید تور تابستان ایران بوم گردی

زیدآبادی: اخلاق ابزار مناسب هر بحثی نیست

احمد زیدآبادی متن کوتاهی را در پاسخ به نقدی بر یادداشت خود درباره‌ی ارتباط اخلاق و آموزش به زبان مادری از نگاه مصطفی ملکیان نوشته که در اختیار انصاف نیوز قرار داده است:

«آقای لقمان محمدیان از فرهنگیان محترم شهر سردشت پاسخی به پرسش من از استاد ملکیان در بارۀ آموزش به زبان مادری مرقوم فرموده است که لازم است تأکید کنم من در آن پرسش وارد ماهیت بحث زبان مادری و ابعاد مختلف آن نشده بودم. در واقع آن پرسش حاوی نقدی غیرمستقیم به زاویۀ ورود جناب ملکیان به بحث مورد نظر بوده است. در واقع خواستم متذکر شوم که استفاده از اخلاق، ابزار مناسبی برای ورود به مباحثی اینگونه نیست و هر اقدامی را بر اساس منطقِ خاص خود باید قبول یا رد کرد!
من تک تک ایرانیان را با هر نوع اعتقاد و آیین و زبان و جنسیت و قومیت، دارای حق کاملاً مساوی و ایران را ملک مشاع همۀ آنان می‌دانم.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. آقای زیدآبادی ظاهرا قائل به وجود خیر و شر نیست اتفاقا اخلاق ملاک هرچیز هست نکته ای که پناهیان را واداشت تا بگوید اخلاق می تواند مقابل دین بایستاد بله اگر از دین در راه شرارت استفاده شد اخلاق جلوی آن می ایستد مثل شکنجه های تتفتیش عقاید کلیسا . فی الواقع اقای زیدآبادی با موضع گیرهای البختکی دنبال بودن در اذهان هست حتی اگر به برادر حاتم طایی تشبیه شود.حمایت از رابطه با طالبان ،در افتادن با حادثه دیدگان هواپیمای اوکراین ،الان هم نادیده گرفتن اخلاق آقای زیدآبادی اگر اخلاق را نادیده بگیری بهتر است بریم در جنگل با هم نوعانمان زندگی کنیم آره قربونش

  2. سلام‌قانون‌جنگل‌برمبنای‌زور‌و
    گردن‌کلفتی‌‌است‌‌درآن‌قانون‌حق
    با‌کسی‌هست‌که‌زورش‌بیشتر‌است
    .اخلاق‌اساس‌تمدن‌انسانی‌است
    یکصدوبیست‌وچهار‌هزار‌پیامبر
    الهی‌ازحضرت‌آدم‌.ع.‌تاحضرت
    محمد.ص.اخلاق‌‌مدار‌کامل‌بودند
    هیتلر‌موسولینی‌صدام‌داعش
    اسراییل‌آل‌سعود‌استالین‌‌قیصر‌روم
    فرعون‌‌اکثر‌پادشاهان‌جهان‌اکثر
    سرمایه‌داران‌بزرگ‌و نژاد.پرستان
    و…..با‌اخلاق‌مشکل‌اساسی‌دارند
    تز‌همه‌اینها‌این‌بود‌وهستاخلاق‌ابزار
    مناسب‌هربحثی‌نیست‌.به‌کوتاه
    سخن‌یعنی‌حق‌وتو

  3. تو آمریکا هم میلیون ها نفر مکزیکی تبار زندگی می کنند. چرا تو مدارس آمریکا به اسپانیایی به اونها درس نمی‌دهند ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا