خرید تور تابستان ایران بوم گردی

مش فایبرگلاس چیست؟

رپورتاژ آگهی

مش فایبرگلاس، مجموعه‌ایی از نخ یا رویینگ‌های الیاف شیشه E-Glass یا AR-Glass  و رزین مخصوص هستند که در دو جهت عمودی و افقی، به صورت شبکه‌ایی یا توری مانند بافته شده‌اند. شبکه الیاف شیشه از دسته انواع مش‌های FRP، مقرون به صرفه‌تر و در پی آن پرکاربردتر است. چرا که در مقابل وزن بسیار کم و ضخامت ناچیز، تحمل کششی بالاتر از فولاد را ارائه می‌دهد. آب، تغییرات دمایی و دیگر عوامل محیطی مخرب، سلامت فیزیکی و همچنین مشخصات مکانیکی مش فایبرگلاس را تهدید نمی‌کند. علاوه بر این، اگر مش فایبرگلاس از نوع مش فایبرگلاس مقاوم در برابر قلیا (مش فایبرگلاس AR) باشد، می‌تواند در محیط‌های تهاجمی، به خصوص محیط قلیایی همچون ماتریس سیمانی، بدون کوچک‌ترین مشکل و خوردگی ناشی از واکنش‌های شیمیایی، برای دراز مدت باقی و به کار خود ادامه دهد. مش و توری فایبرگلاس با انواع مصالح ساختمانی نظیر فولاد، بتن، چوب، پلاستیک، بلوک، سیمان، گچ، سنگ و… سازگار بوده و با انواع چسباننده‌هایی چون پلاستر گچی، سیمانی و انواع رزین‌های موجود همچون رزین اپوکسی، اتصالی محکم و منحصر به فرد را با این مصالح، تامین می‌کند. مش فایبرگلاس، فرسوده نمی‌شود و می‌تواند در انواع کاربردهای مقاوم سازی، جایگزین راهکارهای سنتی شود. نصب و اجرای شبکه یا مش فایبرگلاس، نیازی به نیروی کار ماهر و ابزار پیچیده نداشته و به سرعت و با کمترین هزینه ممکن، قابل اجرا است.

تفاوت مش فایبرگلاس مقاوم در برابر قلیا با توری فایبرگلاس معمولی در چیست؟

مش فایبرگلاس AR و توری فایبرگلاس E-Glass که در بازار با اسم مش فایبرگلاس مقاوم در برابر قلیا و توری فایبرگلاس معمولی شناخته می‌شوند، از نظر فیزیکی و ظاهری مشابه هستند. اما تفاوت آن‌ها در ارائه مشخصات مکانیکی مشهود است. مش فایبرگلاس AR، نسلی تقویت شده از توری فایبرگلاس معمولی است که بر خلاف آن، می‌تواند انواع تهاجمات  قلیایی و اسیدی را دفع و بدون خورده شدگی برای سالیان سال باقی و بدون توقف عمل کند. مش فایبرگلاس AR، مشخصات مکانیکی برتری نسبت به توری فایبرگلاس معمولی دارد. مسلما مش فایبرگلاس AR، در برابر تنش‌های حرارتی و محیط‌های مخرب، به مراتب عملکرد بهتری را ارائه می‌دهد. اما این به معنا ناکارآمد بودن توری فایبرگلاس معمولی نیست. مش فایبرگلاس AR در محیط های خورنده و توری فایبرگلاس معمولی در محیط‌های غیر خورنده می‌توانند بهترین عملکرد را ارائه دهند. قیمت توری فایبرگلاس معمولی نسبت به قیمت مش فایبرگلاس AR ارزان‌تر است. بنابراین در بسیاری از کاربردها، استفاده از آن نسبت به مش فایبرگلاس AR مقرون به صرفه تر است. به طور کلی با شناخت محیط پروژه و همچنین هدف از کاربرد، می‌توان مناسب‌ترین و مقرون به صرفه‌ترین متریال را انتخاب و به کار گرفت. بنابراین، تنها باید قبل از تهیه و استفاده از این دسته مش‌های FRP، هدف از کاربرد مشخص باشد.

مهمترین کاربرد مش فایبرگلاس چیست؟

مش فایبرگلاس در صنعت ساخت و ساز، به طور رایج به عنوان محصول تقویت کننده در انواع کاربردهای مقاوم سازی، مورد استفاده قرار می‌گیرد. مهم‌ترین انواع کاربرد شبکه مش فایبرگلاس را می‌توان به شرح زیر طبقه بندی نمود :

  • تسلیح دیوارهای سیمانی و گچی : مش فایبرگلاس، ساختاری منحصر به فرد برای مهار اجزای تشکیل دهنده دیوار و تسلیح انواع دیوار گچی و سیمانی است. مش فایبرگلاس سیمانکاری و گچکاری، با قرارگیری در سطح دیوار، می‌تواند سطحی یکپارچه، مقاوم در برابر رطوبت، مقاوم در برابر وقوع انواع ترک را ارائه دهد. با حضور شبکه فایبرگلاس در اجزای تشکیل دهنده دیوار، می‌توان عمر مفید آن را افزایش و در پی آن هزینه تعمیر و نگه‌داری از آن را به مراتب کاهش داد. با استفاده از مش فایبرگلاس در گوشه‌های تیز دیوار، قدرت آن در برابر ضربه را افزایش و احتمال کنده شدگی آن کاهش می‌یابد.
  • تقویت انواع سنگ ساختمانی : مش و توری فایبرگلاس پشت سنگ، می‌تواند انواع سنگ نما را تقویت کند. به طوری که اتصالات آن‌ها به ملات پشت را به مراتب بهبود می‌بخشد و از جداشدن آن جلوگیری می‌کند. علاوه بر این، سنگ را در برابر وقوع انواع ترک، شکستگی و دیگر آسیب‌های سطحی حفظ می‌کند. تقویت کننده مش فایبرگلاس در سنگ، دوام و پایداری آن در برابر عوامل محیطی مخرب چون رطوبت، تغییرات دمایی و همچنین واکنش‌های شیمیایی و.. تضمین می‌کند.
  • جایگزین وال پست های سنتی جهت در ساختمان: وال پست مش فایبرگلاس یا وال مش، نوین راهکاری برای مهار دیوارهای غیرسازه‌ایی همچون تیغه‌های جداکننده است که با تکیه بر مشخصات مکانیکی برتر و نصب آسان‌تر از وال پست‌های سنتی (فلزی)، توانسته جایگزین آن شود. وال مش فایبرگلاس، تنها از نوارهای توری فایبرگلاس، پلاستر گچی یا سیمانی، نبشی‌های کنترل کننده حرکت خارج از صفحه دیوار و مصالح جداکننده دیوار از قاب مثل یونولیت و پشم سنگ، تشکیل می‌شود. وال پست مش فایبرگلاس، علاوه بر تامین شکل پذیری و مهار دیوار، آن را در برابر زلزله و آسیب‌های ناشی از ارتعاشات و جابه‌جایی‌های سازه، مقاوم می‌سازد.
  • ترمیم ترک در ساختمان: مش فایبرگلاس ترک گیر، متریالی مناسب برای ترمیم انواع ترک است. ترمیم ترک با مش فایبرگلاس ترک گیر، ترک را به طور محکم در جای خود نگه داشته و از گسترش آن جلوگیری می‌کند. علاوه بر این، منافذ به وجود آمده را مسدود و ساختار اصلی سطح را در برابر نفوذ عوامل مخرب و آسیب‌های ناشی از آن، حفظ می‌کند.
  • عایق کاری و آب بندی استخر ها و مخازن: مش فایبرگلاس، متریالی ضد آب، مقاوم در برابر تهاجمات قلیایی و اسیدی و با ضریب انبساط حرارتی کم است. بدین منظور با عنوان مش فایبرگلاس آب بندی و عایق کاری رطوبتی نیز شناخته می‌شود. ترکیب مش فایبرگلاس با انواع پلاستر یا رزین، می‌تواند ماتریسی نفوذناپذیر و مقاوم را خلق نماید.

انواع مش فایبرگلاس کدام است؟

مشخصات مکانیکی مش فایبرگلاس، بر اساس وزن (گراماژ) و ابعاد چشمه، متغییر است. بنابراین، مش فایبرگلاس در انواع ابعاد چشمه و گراماژ متناسب با کاربرد، تولید و در بازار عرضه می‌شود. از مهم‌ترین انواع مش فایبرگلاس، می‌توان به شبکه فایبرگلاس با ابعاد چشمه 3*3، 4*4، 5*5، 8*8 و10*10 میلی‌متر و وزن 45، 55، 60، 75، 110، 120و160 گرم بر متر مربع اشاره نمود.

مزیت و برتری وال پست مش فایبرگلاس نسبت به وال پست‌های سنتی چیست؟

همانطور که اشاره شد یکی از کاربردهای فراگیر مش فایبرگلاس اجرای وال پست مش و جایگزینی آن با وال پست سنتی در ساختمان می باشد. مزیت و برتری وال پست مش فایبرگلاس نسبت به وال پست‌های سنتی به طور خلاصه عبارتند از:

  • وال پست مش فایبرگلاس سبک وزن است.
  • به راحتی و بدون نیاز به ابزار پیچیده قابل اجرا است.
  • میلگردهای بستر و وادارهای قائم و افقی در آن حذف شده است.
  • نسبت به وال پست‌های سنتی، ارزان‌تر و مقرون به صرفه‌تر است.
  • زنگ نمی‌زند و دچار خوردگی نمی‌شود. بنابراین دوام و عمر مفید بالاتری را ارائه می‌دهد.

قیمت مش فایبرگلاس چقدر است؟

قیمت مش فایبرگلاس، بر مبنای برند محصول، ابعاد چشمه و وزن الیاف در واحد سطح مش تعیین می‌شود. مش فایبرگلاس در بازار با واحد متر مربع به فروش می‌رسد. پیشنهاد می‌کنیم تا برای کسب اطلاعات بیشتر و همچنین استعلام دقیق و به روز از قیمت مش فایبرگلاس و انواع محصولات مقاوم سازی، از کارشناسان ما در مجموعه بازرگانی پلی می که یکی از شرکت‌های پیشرو در تامین و عرضه مستقیم انواع مصالح ساختمانی، به خصوص محصولات مقاوم سازی است، مشاوره بگیرید. برای ارتباط با ما، می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی مندرج در سایت www.polyme.ir ، اقدام نمایید.

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا