خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نامه‌ی سرگشاده‌ی به رهبری درباره‌ی «به نتیجه نرسیدن مطالبات آزمایشگاهیان»

رییس هیات مدیره و دبیر جامعه آزمایشگاهیان بالینی کشور (جابک) در نامه‌ای به رهبری با گلایه از «به نتیجه نرسیدن مطالبات علی رغم پیگیری های متعدد» خواستار کمک به حل مشکلات اعضای آن شده است.

به گزارش انصاف نیوز، متن نامه‌ی حبیب الله فاضلیان دهکردی در پی می‌آید:

محضر مبارک ولی امر مسلمین جهان

رهبر فرهیخته و فرزانه انقلاب اسلامی؛ حضرت آیت الله العظمی الامام خامنه‌ای (مدظله العالی)

با تقدیم سلام و عرض ادب و ارادت و احترام

سر و جانم فدای لحظه‌ای از عمر شریف و ارزشمندتان؛ که بعد از سال‌ها تحمل و اجتناب از ایجاد زحمت، سرانجام ناگزیر از تصدیع دقایقی از اوقات گرانبهایتان گردیده‌ام و بدواً عذر تقصیر می‌خواهم.

اماما

آزمایشگاهیان بالینی کشور: مهندسین مشاور پروژه درمان و طراحان جاده سلامت بدان سبب به سپیدپوشان گمنام عرصه بهداشت و درمان اشتهار یافته‌اند که به مقتضای ماهیت شغلی، در معرض دید نبوده و فعالیت تعیین کننده و سرنوشت ساز حیاتی آنان، در پشت صحنه خدمات رسانی به بیماران صورت می‌پذیرد!

و مع الأسف دیده نشدن و نادیده انگاشته شدن، همزاد همیشه همراه این عزیزان گردیده و علیرغم نقش تأثیرگذار علمی تخصصی‌شان در قلَه سلامت بخشی، همواره از جهت حقوق و امتیازات متعدد در قعر جدول بوده‌اند!

اماما

در محفلی از لسان مبارکتان مستقیم شنیدم که فرمودید حضرتعالی تنها به گزارشات رسمی مسوولین بسنده نمی‌نمایید و همواره از مجاری مختلف و منابع متعدد کسب خبر و اطلاع می‌فرمایید؛ باور حقیر آن است که درد دل جامعه آزمایشگاهی کشور به عنوان یکی از اقشار فرهیخته و عاشق ولایت می‌تواند در نوع خود بی نظیر و درخور عنایت و تأمل باشد: در زمان معاون اولی مرحوم دکتر حسن حبیبی هیات وزیران تصویب نمود که: تکنسین آزمایشگاه جزو مشاغل سخت و زیان آور با بالاترین درجه صعوبت می‌باشد، اما هنوز این مصوبه برای کاردانها، کارشناس‌ها و کارشناسان ارشد شاغل در آزمایشگاه که بار اصلی انجام آزمایشات را به دوش دارند اعمال و اجرا نشده است! زیرا واژه نامیمون تکنسین، علیرغم اطلاق به نیروهای فنی آزمایشگاه، از منظر اداری تنها دارندگان مدرک دیپلم را که در یک مقطع خاص (30-25 سال قبل) تربیت شدند، شامل می‌گردد!

و این در حالی است که در طول سالیان متمادی، پیگیر مستمر این مطالبه بوده‌ایم؛ راه نرفته، درب نکوفته و کارنکرده، در چارچوب قوانین و مقررات باقی نگذاشته‌ایم و صبورانه و موقرانه بی وقفه تلاش کرده‌ایم؛ اما متأسفانه پس از گذشت بیش از دو دهه! علیرغم تأیید و تصدیق حقانیت مطلب که زیان آور بودن شغل ناظر بر انجام وظایف شغلی توسط شاغل است نه عنوان آن! هنوز که هنوز است، رنگ اقدام و عمل بخود نگرفته است!

اماما

جامعه آزمایشگاهی مطالبات دیگری نیز داشته و دارد که تمامی آنها تنها در گرو اجرای قوانین و مصوبات موجود است! و نیازمند هیچ گونه مصوبه‌ی جدیدی نمی‌باشد! و کافی است که قوانین موجود با رویکردی جهادی اجرا شوند.

در آخرین دور پیگیری‌ها: از نامه الکترونیکی با متجاوز از شانزده هزار و چهارصد امضاء (16400) به ریاست جمهوری محترم تا دیدارهای متعدد با وزیر فرهیخته بهداشت و درمان و معاونین ایشان، نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی و… تا مکاتبات متکثر و متنوع! تا تجمع یک هزار و دویست (1200) نفره نمایندگان شرافت و نجابت آزمایشگاهیان از سراسر کشور در داخل سالن وزارت بهداشت و درمان (به منظور پیشگیری از سوء استفاده بیگانه) و علیرغم الطاف و مساعی ویژه وزیر محترم بهداشت و درمان و دستورات مقتضی ایشان، به واسطه ثقالت دیوان سالاری جسیم موجود هنوز هیچگونه نتیجه ملموسی برای همکاران صدیق و زحمت کش ما نداشته و خروجی آن عملاً صفر بوده است.

لهذا از محضر مبارک حضرت مستطاب عالی، که تأیید و تصدیقتان را شرط مقبولیت اعمالمان میدانیم؛ اِذن و عذر می‌طلبد تا ناچار و ناگزیر (به واسطه عمر شریف همکارانمان که در محرومیت از حقوق مسلمشان سپری گردیده و می‌گردد! و چه بسیار عزیزانی که با این وضعیت بازنشسته شدند و به حق خود نرسیدند و دیگر هم نخواهند رسید!) از ظرفیت قانون اساسی پیشرفته جمهوری اسلامی ایران بهره مند و تجمع مسالمت آمیزی به صورت گسترده برگزار و به عنوان آخرین راهکار برای جبران و ترمیم دیده نشدن‌هایمان در حق خود و همکارانمان که به طور روز افزون از امید و انگیزه‌ی آنان می‌کاهد، اتمام حجت نموده باشیم؛ باشد که به یمن اشراف و عنایت آن حضرت که امید منحصر بفرد همگان هستید، نسبت به وضعیت جامعه آزمایشگاهیان کشور فرجی حاصل گردد و در نهایت با تشکیل نظام جامع آزمایشگاهی، جمیع مشکلات این حوزه مدیریت و مرتفع شود.

ارادتمند و دعاگوی وجود شریف

ملتمس دعا: حبیب الله فاضلیان دهکردی

رئیس هیئت مدیره و دبیر جامعه آزمایشگاهیان بالینی کشور

انتهای پیام

بانک صادرات

پیام

  1. اندكى پيش تو گفتم غم دل ترسيدم . كه دل آزرده شوى ورنه سخن بسيار است !
    ——-
    شيپور را از سر گشادش ننوازذ، سرگشاده نوشتنش پيش كش ! استيذان از محضر ولى امر مسلمين جهان بخاطر يك تجمع مسالمت آميز ؟!

  2. ما هرچه داریم از محضر مبارک ولی امر مسلمین جهان داریم چنانچه آیت الله العظمی الامام خامنه‌ای (مدظله العالی) میفرمایند : انقلاب بزرگ اسلامى ما، تمام مسلمانان دنيا را اميدوار كرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا