خرید تور تابستان ایران بوم گردی

سرجیو پرز قهرمان فرمول یک آذربایجان شد | «سلطان خیابان» گرندپری باکو را فتح کرد

سرجیو پرز قهرمان فرمول یک آذربایجان شد تا راننده مکزیکی مهارت خود در پیست‌های خیابانی را به رخ کشیده و قهرمانی دوم خود را در چهارمین رقابت فصل بدست آورد.

به گزارش انصاف ورزشی، چهارمین رقابت از 23 رقابت فصل 2023 فرمول 1 در آذربایجان و شهر باکو برگزار شد که سرجیو پرز موفق شد جلوتر از هم‌تیمی خود مکس ورشتپن از خط پایان عبور کند و دومین قهرمانی فصل را در چهارمین رقابت جشن بگیرد.

بدین ترتیب هر 4 رقابت این فصل که دوره هفتادوچهارم فرمول 1 محسوب می‌شود فاتحانی از تیم ردبول داشته است تا قهرمانی ردبول شاید از همین ابتدای فصل قطعی باشد؛ اما تا اینجای کار پرز مکزیکی گرندپری عربستان و آذربایجان را فتح کرده و مکس ورشتپن هلندی مدافع عنوان قهرمانی مسابقات نیز دو گرندپری بحرین و استرالیا را فتح کرده است.

به نظر می‌رسد رقابت اصلی فصل میان دو راننده ردبول باشد و باید دید ورشتپن قهرمانی را تکرار می‌کند و یا پرز موفق به قهرمانی در دوره شماره 74 خواهد شد.

اما در گرندپری باکو که پیستی خیابانی و نسبتا تنگ محسوب می‌شود پس از پرز که مهارت خود در رانندگی در خیابان را بار دیگر اثبات کرد، ورشتپن در رتبه دوم قرار گرفت و شارل لکرک اهل موناکو موفق شد در جایگاه سوم قرار بگیرد.

اما در مجموع و در رده‌بندی رانندگان ورشتپن هلندی از ردبول همچنان با 93 امتیاز در صدر است، هم‌تیمی او سرجیو پرز مکزیکی با 87 امتیاز در رتبه دوم و نهایتا فرناندو آلونسو اسپانیایی و باتجربه و نام‌آشنا از استون مارتین با 60 امتیاز در رتبه سوم قرار دارد.

در رده‌بندی تیمی نیز ردبول با 180 امتیاز اول است، استون مارتین با 87 امتیاز دوم است و نهایتا مرسدس با 76 امتیاز در رتبه سوم قرار دارد.

به هر روی سرجیو پرز قهرمان فرمول یک آذربایجان شد که این دومین مرتبه پیاپی است که او در باکو بر روی سکوی نخست قرار می‌گیرد و حال باید منتظر ادامه فصل و رقابت‌های هیجان انگیز بعدی ماند.

سرجیو پرز قهرمان فرمول یک آذربایجان شد
سرجیو پرز قهرمان فرمول یک آذربایجان شد
«سلطان خیابان» گرندپری باکو را فتح کرد

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. امیدوارم فراری هم به جمع مدعیرقهرمانی اضافه بیه تا رقابت داغتر بشه؛ مدعی فقط یک تیم یا یک نفر رقابت را از مزه و کیفیت میندازه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا