خرید تور تابستان ایران بوم گردی

چرا ایرانی ها علاقه مند خرید خانه در ترکیه هستند؟

رپورتاژ آگهی

در سال‌های اخیر، علاقه بازدیدکنندگان ایرانی از گردشگری صرف به خرید ملک در ترکیه تغییر یافته است. آخرین آمارها حاکی از آن است که حجم خرید ملک در ترکیه توسط ایرانیان در سه سال اخیر به صورت رکوردی دو برابر شده است و آنها را در صدر فهرست ملیت‌هایی قرار می‌دهد که بیشترین خرید ملک در ترکیه را انجام می‌دهند. بر اساس داده‌های ارائه شده توسط آمار رسمی ترکیه، ایرانی‌ها در 4 ماهه اول سال 2021 به برترین خریداران خارجی ملک در ترکیه تبدیل شده‌اند. از این رو ترکیه یکی از محبوب‌ترین کشورها برای زندگی و سرمایه‌گذاری ایرانیان محسوب می‌شود. در ادامه دلایل علاقه مند شدن ایرانیان به خرید خانه در ترکیه را بررسی خواهیم کرد.

  1. اخذ تابعیت و اقامت ترکیه با خرید خانه

در واقع اخذ اقامت ترکیه با خرید خانه ساده‌ترین و سریع‌ترین راه برای اخذ اقامت ترکیه است. مهاجرت به ترکیه از طریق خرید خانه در حال حاضر یکی از پرطرف‌دارترین روش‌های مهاجرت به ترکیه است. یکی از دلایل علاقه ایرانیان به خرید خانه در ترکیه نیز اقامت و اخذ تابعیت ترکیه از طریق خرید ملک است، ایرانیان با خرید ملکی به ارزش 400000 دلار آمریکا می‌توانند تابعیت ترکیه را دریافت کنند. همچنین با خرید ملکی زیر 400 هزار دلار، اجازه اقامت دریافت می‌کنند که می‌تواند هر سال تمدید شود، اجازه اقامت ملکی به خریدار، همسر و فرزندان زیر 18 سال اعطا می‌شود. 

جهت دریافت اطلاعات بیشتر درباره روش‌های کسب اقامت ترکیه با خرید خانه اینجا کلیک کنید.

  1. گرفتن پاسپورت ترکیه

از آنجایی که ایران تحت فشارهای شدید اقتصادی و سیاسی عمدتاً از سوی آمریکا بوده است، پاسپورت ایرانی به یکی از ضعیف‌ترین پاسپورت‌های جهان تبدیل شده است. متأسفانه ایرانیان به ویژه با کاهش شدید ارزش پول ایران و تداوم تورم، امکان سفر به دیگر کشورها را دشوار می‌دانند، پاسپورت ترکیه به آنها امکان می‌دهد بدون ویزا به بسیاری از کشورها سفر کنند. از این رو اخذ تابعیت و پس از آن گرفتن پاسپورت ترکیه از طریق خرید خانه در این کشور به یکی از بزرگ‌ترین علت‌های سرمایه‌گذاری ایرانیان در املاک ترکیه تبدیل شده است.

  1. نزدیکی جغرافیایی ایران و ترکیه

همسایگی ترکیه و ایران و مهم‌تر از آن عدم نیاز به ویزا برای سفر به این کشور، سفر راحت‌تر، پروازهای ارزان، فرصت بیشتر برای ملاقات با اعضای خانواده را برای ایرانیان فراهم می‌کند. علاوه بر این ترکیه و ایران از نظر تاریخی و فرهنگی نیز بسیار شبیه هم هستند به همین دلیل ایرانیان با خرید ملک یا خانه در ترکیه احساس راحتی می‌کنند، این امر مهاجرت و خرید ملک در ترکیه را برای ایرانیان آسان می‌کند.

  1. ضمانت بازگشت سرمایه

از آنجایی که ترکیه کشوری بزرگ با تراکم جمعیت بالاست و سالانه میلیون‌ها گردشگر از آن بازدید می‌کنند، فرصت‌های تجاری زیادی به خصوص در بخش خدمات دارد. بازار املاک استانبول و ترکیه نیز یکی از جذاب‌ترین بازارهای املاک و مستغلات در جهان است و دارای مزیت‌های بسیاری است. بسیاری از ایرانیان علاقه مند به خرید ملک یا خانه در ترکیه برای سرمایه‌گذاری هستند. چرا که سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات در ترکیه بازده سرمایه سودآور را فراهم می‌کند. بر اساس رشد سریع اقتصادی، توسعه شهری، و بخش گردشگری پرشتاب، تقاضا برای خانه‌های اجاره به طور عمده در شهرهای ترکیه بالا است.

  1. انتقال پول راحت‌تر

انتقال پول بین‌المللی برای ایرانیان به دلیل تحریم‌ها و مشکلات مالی اقتصادشان کار سختی است. تقریباً هیچ راه قانونی برای انتقال پول کلان به ارز خارجی از ایران به کشور دیگر وجود ندارد. از آنجایی که سیستم بانکی جمهوری اسلامی تحت تحریم‌های آمریکا قرار دارد، ایرانی ها با خرید خانه در ترکیه و افتتاح حساب می‌توانند به عنوان اتباع ترکیه به تجارت خود ادامه دهند.

  1. استاندارد زندگی بالاتر با هزینه زندگی مقرون به صرفه

ترکیه به لطف فرهنگ، تاریخ و توسعه غنی، کشوری عالی برای داشتن یک زندگی خوب و مقرون به صرفه است. علاوه بر این قیمت املاک و مستغلات در ترکیه بسیار مقرون به صرفه تر از سایر کشورهای اروپایی است. قیمت‌های پایین‌تر و در عین حال داشتن بسیاری از مزایای یک کشور اروپایی، ترکیه را به گزینه‌ای عالی برای سرمایه‌گذاری در املاک تبدیل می‌کند.

  1. تحریم‌های آمریکا برای شرکت‌های ایرانی

سیاست‌های داخلی ایران پس از تحریم‌های آمریکا، ممنوعیت صادرات و واردات و مشکلات کشورهای اطراف باعث شد تا حدود 75 هزار شرکت ایرانی که در منطقه خلیج‌فارس از جمله امارات، بحرین و عمان حضور داشتند، تعطیل کنند و تمرکز خود را به ترکیه معطوف کنند.

کدام شهرهای ترکیه برای مالکیت املاک و مستغلات جذاب‌ترین هستند؟

استانبول یک مرکز گردشگری و تجاری است که ایرانیان بیشتری را به خود جذب می‌کند، کسانی که قصد خرید خانه، ایجاد تجارت و واردات و صادرات را دارند استانبول را ترجیح می‌دهند. آنتالیا از سوی ایرانیان برای گردشگری و تعطیلات مورد توجه قرار می‌گیرد و همچنین استان‌های هم‌جوار ایران مانند وان برای گردشگری و تعطیلات مورد علاقه ایرانیان هستند. اخیراً شهرهایی مانند بورسا و ترابزون به دلیل سرسبزی و شباهت به شمال ایران مورد توجه ایرانیان قرار گرفته‌اند.

آمار سرمایه‌گذاری املاک ایرانیان در ترکیه

طبق آمار و ارقام موجود، ایرانیان در نیمه اول سال 2019 رتبه دوم خرید خانه را در ترکیه کسب کردند و در درخواست‌های شهروندی نیز رتبه دوم را به خود اختصاص داده‌اند. ایران همچنین در زمینه سرمایه‌گذاری مستقیم در ترکیه با تعداد قابل توجهی از 513 شرکت ایرانی در جایگاه نخست قرار گرفت. در ابتدای سال 2020، ایرانیان با بیش از 50 درصد افزایش خرید، رتبه نخست خرید خانه را از آن خود کردند. به لطف فرصت‌ها و مزیت‌های عالی ارائه شده، این تعداد احتمالاً در آینده به اوج بیشتری می‌رسد.

مزایای سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات در ترکیه چیست؟

  • ترکیه محیط سیاسی باثباتی دارد و قوانین مالکیت در حال اجرا با هدف تضمین حقوق مالکیت شما است.
  • دولت ترکیه با ارائه معافیت‌های مالیاتی و یک فرایند امن برای خرید ملک در ترکیه، سرمایه‌گذاران خارجی را به طور فعال تشویق می‌کند.
  • دولت ترکیه پس از سرمایه‌گذاری مبلغ مورد نیاز در ترکیه و انجام چندین شرط، امکان دریافت تابعیت ترکیه و اقامت ترکیه با خرید خانه را نیز ارائه می‌دهد.
  • در صورتی که بخواهید سرمایه‌گذاری‌های خود را متنوع کنید یا تغییری در محل اقامت خود ایجاد کنید، تقاضای بالا، روند فروش ملک شما را نسبتاً آسان‌تر و سریع‌تر می‌کند.
  • ترکیه دارای بسیاری از مزایای یک کشور اروپایی است در حالی که مقرون به صرفه است.
  • خونگرم و مهمان‌نواز بودن مردم محلی نیز دلیلی معتبر برای سرمایه‌گذاری در ترکیه است.
  • از دیگر مزایای سرمایه‌گذاری در ترکیه، امکان خرید اقساطی خانه در ترکیه است.

سخن پایانی

ایرانیان به طور سنتی تمایل به مهاجرت به ویژه به کانادا، ایالات متحده یا اتحادیه اروپا داشتند. با این حال تمایل ایرانیان به خرید و مالکیت ملکی در ترکیه و اشتیاق آنها برای سرمایه‌گذاری، تأسیس شرکت و اخذ تابعیت ترکیه در سال‌های اخیر بسیار محسوس شده است. در این مقاله دلایل علاقه ایرانی ها به خرید ملک در ترکیه بررسی شده است.

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. رفته هاش پشيمانند نرخ هاى نجومى مصرف گاز و برق خانگى را به سختى مى توان از پسش برآمد تازه اگر بتوانيد مسائل عاطفى و غربت و داشتن کار را حل کنيد

  2. این یک مقاله تبلیغی و نوعی تشویق به مهاجرت به ترکیه و ترک وطن هست نه یک مقاله مقاله تحقیقی و منصفانه و اگاهی بخش -در مورد شرایط و ثبات ترکیه و رفتار مردم بسیار اغراق شده و بیشتر بنفع بنگاههای مهاجرتی و املاک بود تا مردم عادی-اولین مشکل در ترکیه زبان مردم این کشور است که بر خلاف اروپا وکانادا و امریکا و امارات و مالزی و هند و چین و ژاپن و روسیه و شرق اسیا و حتی ایران زبان انگلیسی را نمیدانند و به دلیل عدم فهم زبان انگلیسی برای کسانی که با زبان ترکی استانبولی آشنایی ندارند ایجاد ارتباطات اولیه بسیار سخت و طاقت فرسا خواهد بود.لذا برای ارتباط با مردم این کشور محکوم به اموختن زبان ترکی استانبولی هستید که زمان خواهد بردتا زمانی که به زبان ترکی مسلط نباشید، برقراری رابطه اجتماعی، پیدا کردن کار و … برایتان بسیار دشوار خواهد بود. . تراکم بالای جمعیت در این کشور باعث اخلال در ترافیک و شلوغی بیش از حد در سیستم حمل و نقل عمومی می شودنرخ بیکاری نیز در این کشور بالا ست و در صورت یافتن کار امنیت شغلی پایین است.نرخ مالیات و بنزین وهزینه های قبوض و برخی موارد دیگر در این کشور بسیار بالاست و هزینه های زندگی تقریبا چند برابر ایران است میانگین هزینه زندگی معمولی در ترکیه معادل 800 تا 1000 دلار است در سال های اخیر، کشور ترکیه تورم بسیار شدیدی را تجربه کرده است. این در حالی است که تورم تا حدی است که قیمت برخی از اجناس در طول دو سال، به بیش از دو برابر افزایش یافته است در بسیاری از محلات متوسط و یا پائین و برخی شهرها نرخ دزدی و عدم امنیت و تعصبات نژادی بالاست افراد کلاهبردار و شیاد در مسیر مهاجرت فراوانندکه با وعده های پوچ افراد را اغفال کرده و پس از دریافت هزینه های زیاد، در میانه راه آنها را رها می کنند

    1
    1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا