خرید تور تابستان ایران بوم گردی

اول طغیان، اکنون هجران؛ نایاب شدن گوشت چرخ‌کرده در تهران

سرویس اقتصادی، انصاف نیوز: بعد از طغیان قیمت، حالا نوبت به هجران و نایاب شدن گوشت رسیده تا جایی که خبر می‌رسد توزیع گوشت‌ چرخ‌کرده در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و هایبرمارکت‌های شهر تهران در چند روز اخیر با اختلال همراه بوده است.

بر اساس مشاهدات میدانی خبرنگار انصاف نیوز، توزیع کم و نامرتب گوشت چرخ‌کرده در فروشگاه‌های زنجیره‌ای از ابتدای هفته آغاز شده و در اواسط هفته، در برخی مناطق تهران متوقف شده است. برای نمونه روز سه‌شنبه، ششم تیر ماه، گوشت چرخ‌کرده در فروشگاه‌های زنجیره‌ای منطقه سه (حدفاصل پل سیدخندان تا خیابان میرداماد) توزیع نشده بود. فروشگاه‌هایی در شمال منطقه 2 در سعادت‌آباد هم از کمبود گوشت چرخ‌کرده خبر داده‌اند.

یک فروشنده فروشگاه های زنجیره‌ای افق کوروش در حوالی میدان توحید تهران به خبرنگار انصاف نیوز گفت: یک هفته است گوشت چرخ‌کرده برای ما نیامده است. فقط هم ما نیستیم و هیچ‌کس ندارد. او با نیشخندی به سوال چرا، چنین پاسخ داد: شاید می‌خواهد گران شود!

نایاب شدن گوشت چرخ‌کرده روز چهارشنبه هفتم تیر در شعب افق کوروش، جانبو، وین مارکت و رفاه در مرکز شهر تهران محسوس بود.

این در حالی است که در آستانه عید قربان، رئیس اتحادیه تهیه و توزیع گوشت گوسفندی تهران به مردم اطمینان خاطر داده است که با تدابیر اتخاذ شده، افزایش تقاضا مشکلی پدید نمی‌آورد.

علی اصغر ملکی به خبرنگار ایسنا گفته است: «مردم می‌توانند به مقدار نیاز گوشت تهیه کنند و قیمت آن نیز با قیمت روز گوشت تفاوتی ندارد.»

او عصر چهارشنبه به خبرنگار انصاف نیوز هم گفت: درباره کمبود توزیع گوشت چرخ‌کرده در فروشگاه‌های زنجیره‌ای اطلاعی ندارم چون این فروشگاه‌ها با شرکت‌های فعال در زمینه عرضه گوشت بسته‌بندی همکاری می‌کنند و با ما ارتباطی ندارند.

رئیس اتحادیه تهیه و توزیع گوشت گوسفندی با محتمل‌دانستن توقف توزیع گوشت چرخ‌کرده به دلیل عدم صرفه اقتصادی، ادامه داد: در چند هفته گذشته، شاهد کمبود عرضه دام بودیم و همین سبب شد قیمت گوشت گوساله بالا برود. احتمالا این افزایش قیمت سبب شده که توزیع گوشت چرخ‌کرده متوقف شود.

آقای ملکی اضافه کرد: کمبود عرضه به این دلیل بود که دام‌داران مایل بودند عرضه را نزدیک‌تر به عید قربان و بازگشت حجاج انجام دهند تا سود بیشتری ببرند و به همین دلیل بازار ملتهب شد.

او در پایان گفت: باید صبر کنیم این ایام بگذرد تا بازار به شرایط عادی بازگردد.

بنابراین اظهارات، اکنون دو سناریو درباره گوشت قابل بازخوانی است؛ اول این‌که به دلیل کمبود عرضه و گرانی توزیع نشده است و با گذشتن از پیک تقاضا، قیمت‌ها به روال سابق بازمی‌گردد و گوشت چرخ‌کرده با شرایط پیشین توزیع می‌شود. سناریوی دوم هم که انطباق بیشتری با تجربه‌های مردم دارد این است که توزیع گوشت چرخ‌کرده از هفته آینده با قیمت‌های جدید از سر گرفته می‌شود.

حال باید دید این‌بار گوشت رفتار انتظاری را نشان می‌دهد و بر سفره‌های کمتری می‌نشیند یا از معدود دفعاتی رقم می‌خورد که قیمت مقطعی بالا رفته و به سطح پیشین بازمی‌گردد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. نترسید ، صد هزار تومان گران میکنند و بعد از کلی منت و بدبختی بیست هزار ارزان میکنند و ملت ایران هم شکرگزار !!!
    هشتاد هزار توی جیب یک عده خاص، خدا بده برکت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا