خرید تور تابستان ایران بوم گردی

یک روزنامه مدعی شد: با خروج رابرت مالی از تیم مذاکره‌کننده آمریکا، احیای برجام منتفی شد

روزنامه آرمان ملی خروج رابرت مالی، مذاکره‌کننده ارشد آمریکایی از تیم مذاکره‌کننده را نشانه عدم تحقق احیای برجام دانسته است.

به گزارش آرمان ملی، بعد از حدود بیش از دومــاه تعلیق مذاکرات احیای برجام، پازل روند مذاکرات ایران و غرب دارد مشخص میشود که به چه سمت و ســویی حرکت میکند. خروج آقای رابرت مالی، مذاکره کننده ارشــد آمریکایی از تیم مذاکره کننده آمریکا یک نشان‌های است از اینکه جریانی که در دولت آقای بایدن به دنبال احیای برجام بود به حاشیه رفته و نقش آقای رابرت مالی دیگر به عنوان یکی از طرفــداران احیای برجام نمیتواند آن انتظارات دولت آمریکا در احیای برجام را برآورده کند.

این روزنامه افزوده است: این تاحدودی میتواند چشم‌انداز مذاکرات علنی و پنهانی ایران و آمریکا را روشــن کند که ایران و آمریکا براساس اقدامات، ضرورتها و تغییراتی کــه در روند مذاکــرات طی ماههای گذشته ایجاد شده به یک نقطه از تفاهم نانوشته‌ای رسیده‌اند که از یک سو، دوطرف از افزایش تنش جلوگیری کرده‌اند و از دیگر سو بتوانند به یک نوعی با یکسری اقدامات تا حدودی به بخشی از خواسته‌های خودشان دست پیدا کنند. 

روزنامه آرمان ملی تاکید کرده است: به نظر میرسد با این تحولات دیگر در موضوع احیای برجام اگر روزنه‌ای هم وجود داشت، به نظر نمیرسد که دیگر قابل تحقق باشد. 

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا