خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تراکت چیست و چه مزایایی دارد؟

رپورتاژ آگهی

در راستای پاسخ به این سوال که تراکت چیست باید گفت که تراکت یک روش تبلیغاتی است که سالیان سال است که از آن استفاده می‌شود و بسیاری از کسب و کارها تلاش می‌کنند تا با استفاده از تراکت‌ها تبلیغ کرده و مشتریان جدید پیدا کنند. به صورت کلی تراکت یک راه روش تبلیغاتی ساده بوده و می‌توانید به صورت موثر از آن برای تبلیغ یک محصول، خدمات یا رویداد استفاده کنید. در صورتی که نمی‌دانید که استفاده از تراکت چه مزایایی دارد و چگونه می‌تواند یک تراکت با کیفیت ایجاد کرد، با ما همراه باشید تا در این مطلب از به این سوال پاسخ دهیم که تراکت چیست و استفاده از آن چه مزایایی دارد.

تراکت چیست؟

در بخش اول به منظور پاسخ به این سوال باید گفت که تراکت‌ها در واقع نوعی آگهی چاپی و تبلیغاتی است که معمولاً افرادی به صورت دستی و یا از طریق پست اقدام به توزیع آن می‌کنند. تراکت‌ها به نحوی هستند که معمولاً روی یک ورق کاغذ چاپ می‌شوند، اما در صورت نیاز می‌توان تراکت‌هایی با تعداد صفحات بیشتر را به هم متصل کرده و از این طریق اقدام به تبلیغ کسب و کار خود کنید. علاوه بر این که شما می‌توانید با استفاده از تراکت اقدام به تبلیغ محصولات یا خدمات جدید کنید، حتی این امکان وجود دارد تا بتوانید رویدادهای مختلف را با استفاده از تراکت‌ها تبلیغ کنید.

مزایای استفاده از تراکت

پس از آن که به این سوال پاسخ دادیم که تراکت چیست، حال نیاز است تا در مورد مزایا استفاده از این روش توضیحات کاملی را به شما ارائه دهیم. از مهم‌ترین مزایا استفاده از تراکت تبلیغاتی می‌توانید به موارد زیر اشاره کرد:

مقرون به صرفه و اقتصادی بودن

یک از مزایا استفاده از تراکت، اقتصادی و مقرون به صرفه بودن آن است. در واقع به نسبت سایر روش‌ها، با کمک تراکت‌ها می‌توانید به ارزان‌ترین و اقتصادی‌ترین شکل ممکن اقدام به تبلیغ کنید. تراکت‌ها به شکلی هستند که فرآیند تولید و توزیع آن‌ها نسبتاً ارزان بوده و به همین دلیل تراکت‌ها گزینه ای عالی برای مشاغل کوچک یا سازمان‌هایی با بودجه محدود هستند.

امکان تبلیغ به صورت هدفمند

شما می‌توانید بر اساس نیاز خود، با استفاده از تراکت‌ها، آگهی‌ها و تبلیغات خود را به صورت هدفمند به مخاطبان خاصی ارائه دهید. به عنوان مثال، اگر قصد دارید تا کسب و کار خود را که در محله خاصی قرار دارد تبلیغ کنید، می‌توانید آگهی‌هایی را در محله‌های اطراف پخش کنید تا از این طریق مشتریان بالقوه را از فعالیت خود آگاه کرده و از این طریق به شکل کارآمدی تبلیغ کنید.

امکان تبلیغ آسان و سریع

تراکت‌ها به شکلی هستند که فرآیند توزیع آن‌ها آسان است و شما می‌توانید به راحتی آن‌ها را در خیابان توزیع کرده، در صندوق‌های پستی قرار داده یا روی شیشه جلوی خودرو بگذارید.

قابل شخصی سازی

تراکت‌ها به شکلی هستند که قابل شخصی سازی بوده و شما می‌توانید آن‌ها را با توجه به سلیقه خود در اندازه، رنگ و طرح‌های مختلف تولید کنید. در صورت فرآیند طراحی تراکت به بهترین شکل ممکن صورت گیرد، می‌توانید به بهترین شکل ممکن توجه افراد را به خود جلب کنید.

همچنین این ویژگی باعث می‌شود تا آگهی‌ها را بتوان برای هدف قرار دادن مخاطبان خاص شخصی سازی کرد. به عنوان مثال، شما می‌توانید آگهی‌هایی ایجاد کنید که برای گروه‌های سنی یا جنسیت‌های مختلف و… جذاب باشد.

نکات مهم برای ساخت یک تراکت موثر

پس از پاسخ به این سوال که تراکت چیست و صحبت در مورد مزایا استفاده از تراکت، حال نیاز است تا به این سوال پاسخ دهیم که برای ساخت یک تراکت موثر نیاز است تا به چه نکاتی توجه داشت:

مخاطبان خود را مشخص کنید

قبل از طراحی تراکت، مهم است تا مخاطبان هدف خود را مشخص کنید. در واقع باید مشخص کنید که علایق و نیازهای آن‌ها چیست، سپس باید براساس نیاز و علایق مخاطب خود، اقدام به طراحی یک تراکت زیبا و جذاب کنید.

طراحی ساده و مینیمال

در صورتی که قصد دارید تا به شکل موثری اقدام به ایجاد یک تراکت کنید، نیاز است تا توجه بسیار زیادی به سادگی و مینیمال بودن آن داشته باشید. در واقع شما باید تراکت را به شکلی ساده نگه دارید که به راحتی قابل خواندن و درک باشد. پیشنهاد ما این است که به منظور طراحی تراکت سعی کنید تا متن‌های مورد استفاده در آن را کوتاه و دقیق نگه دارید و از زبانی واضح و ساده برای نگارش استفاده کنید.

توجه به داشتن طراحی و گرافیک چشم نواز

برای طراحی تراکت نیاز است تا از تصاویر و گرافیک‌هایی استفاده کنید که توجه مردم را به خود جلب کرده و تراکت شما را متمایز نی کند.

توجه به Call To Action

یکی از روش‌های تبلیغاتی Call To Action یا CTA است. در واقع CTA یعنی مخاطبین خود را تشویق به انجام کاری کنید. پیشنهاد می‌شود که در تراکت خود نیز CTA قرار دهید، به عنوان مثال از متن‌هایی مثل “از وب سایت ما بازدید کنید” یا “برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.” استفاده کنید.

کمک گرفتن از مجموعه‌های حرفه ای در حوزه طراحی تراکت

بی شک کمک گرفتن از افراد متخصص و حرفه ای در حوزه طراحی و چاپ تراکت باعث می‌شود تا در نهایت بتوانید تراکت‌هایی جذاب ایجاد کرده و هم آن‌ها را به بهترین شکل ممکن چاپ کنید. یکی از برترین مجموعه‌های فعال در این زمینه، سایت تیم گرافیک است. مجموعه تیم گرافیک با داشتن نیروهای متخصص و خبره به شما کمک می‌کنند تا بتوانید بر اساس کسب و کار خود اقدام ایجاد یک تراکت حرفه ای کرده و از آن برای تبلیغ کسب و کار خود استفاده کنید.

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا