خرید تور تابستان ایران بوم گردی

آلبوم «نیروانا» از رضا پیشرو و سورپرایز هواداران

زهرا فکرانه در برترین ها نوشت: آلبوم «نیروانا» از رضا پیشرو «نهم مرداد» منتشر شد که البته هوادارانش را هم سوپرایز کرد. چرا که به جز هیپاپولوژیست «رپر مشهور نسل چهار» جدیدا هیچ رپر دیگری آلبوم منتشر نکرده و این مسئله باعث شده هوادارن رپ برای شنیدن آهنگ‌های رضا پیشرو حریص‌تر شوند. این خواننده در آلبوم جدید خود هفت آهنگ منتشر کرده که اسامی آنها: «نیروانا، بچه باحال‌ها، زامبی، بله قربان، دردسر، قبرستون هیپ هاپ2 و نظم» است. در ادامه بخشی از این آهنگ‌ها را می‌شنوید و البته سعی کردیم تحیلیل هم درباره‌اش داشته باشیم.

هفت بمبی که دیشب رضا پیشرو در کل ایران ترکاند

*ترک «تیروانا»: رهایی یافتن از چرخه حیات یا مرگ (تناسخ). نیروانا زمانی حاصل می شود که به اصطلاح سه آتش یا سه سم درون خاموش شود (حرص، آز، انزجار). این خواننده در ابتدای آهنگ خود از 3، 6 و 9 استفاده می کند که گفته‌اند عدد تسلا است که برخی هم گفته‌اند اگر راز این عدد را پیدا کنید، به راز زندگی پی می‌برید. در موزیک ویدئوی این ترک، پیشرو لباس خود را درمیاورد و چال می کند که به نوعی نشان دهنده دفن کردن حرص و آز  برای رسیدن به نیروانا است، همانطور که از اسم این موزیک برمیاید، دیدن چنین صحنه‌ای در موزیک ویدئوی نیروانا بسیار هماهنگ و قابل پیش بینی است.

*ترک «بچه باحال ها»: در این اهنگ پیشرو می‌خواند: «برگشتم به زندگی رپیم» که بسیار جالب است. در این موزیک هم مثل موزیک ویدئوی نیروانا، گوشه کنارهایی از نشانه‌های فرهنگ بودا دیده می‌شود. برخی از الفاظ موجود در این قطعه غیرقابل انتشار است. یکی از کاربران درباره این الفاظ گفته: اگه پیشرو این لفظ ها رو استفاده نکنه، کی استفاده کنه؟

*ترک «زامبی»: کل آلبوم یک کاور دارد و در کاور این آهنگ نیز از آن استفاده شده. چیزی که بیشتر جلب توجه میکند این است که پیشرو در این آهنگش می گوید: «برگشتم تو یه انبار قدیمی هیچی ندارم بجز یه یازده دو صفر»، اشاره او به کنایه های فضای مجازی است که به او گفته بودند رضا پیشرو از فضای مجازی دور و گوشی موبایلش قدیمی است.  در این آهنگ از لفظ شغال ها هم استفاده شده که این لفظ برمیگردد به اوایل دوره رضا پیشرو و هیچکس که در آهنگ هایشان استفاده میکردند.

*ترک «بله قربان»: این آهنگ فیت رضا پیشرو و پوتک است که همکاری این دو نفر برای مخاطبان بسیار جذاب بوده. در اوایل این آهنگ رضا پیشرو می گوید: «ما قبل از این نابغه ها دورِ هم بودیم» که مفهوم مبهمی دارد. برخی می گویند در این وِرس، رضا پیشرو درباره مخاطبان حرف میزند که قبل از شلوغ شدن رپ فارسی، هواداران همراه رضا پیشرو بوده اند. برخی دیگر هم در این باره می گویند منظور پیشرو «رپ» است؛ یعنی همراهی رپ با رضا پیشرو. وِرس: «تو یه سربازِ رپی یا یه مولتی میلیونر» هم اشاره به یکی از رپر ها دارد که به نظر میاید درباره رپری باشد که پیشرو قبلا با آنها فیت داده، تتلو یا تهی که اولین موزیک ویدئوی رپ فارسی که پیشرو با این دو فیت داده.

*ترک «دردسر»: در این ترک رضا پیشرو به مفهوم مثبتِ ۲۰ اشاره می کند که معنی واضحی ندارد.  به نظر میاید مثبت ۱۷ به معنی خشونت باشد. چرا که علامت مثبت ۱۸ یک مفهوم ممنوعیت جنسی را یادآور می‌شود، اما مثبتِ ۱۷ این معنی را ندارد، در این کنار این موضوع که مثبتِ ۲۰ نامفهوم است. در این ترک هم الفاظ غیرقابل انتشار پیشرو دیده می‌شود و برخی از کاربران به شوخی گفته‌اند: علاقه بیش از اندازه رضا پیشرو به دیس کردن، حتی در زندگی شخصی او هم دیده می‌شود.

*ترک «قبرستون هیپ هاپ۲»: در موزیک ویدئوی این آهنگ، نمایی از مخدر(وید) رول شده دیده می‌شود که برای مخاطبان بسیار تعجب برانگیز است. چرا که رضا پیشرو پیش‌تر بسیار ضد این ماجراها بود و روزهای پاکی خود را می شمرد. دیدن رول وید در این موزیک ویدئو، بسیار تازگی داشت و یکی از کاربران در وصف این قضیه نوشته بود: قلبم شکست.  در جای دیگر این موزیک پیشرو می خواند: نباید گرفتار بشیم به این عاقبت که همه‌ی ستاره‌ها از ایران برند» که باز هم حرف دل هواداران بود و بسیار به دلی مخاطبان نشست.

*ترک «نظم»: از آغاز این آهنگ حماسی و متفاوت شروع می‌کند: «به نام حقیقت». گمان می‌رود این موزیک از پیشرو به دلیل اجتماعی بودنش متفاوت‌تر از ترک‌های دیگر باشد. چرا که در یک نقطه ای از آهنگ، رضا پیشرو میخواند: همه ریز و درشت ها رو سوا کردین، همه سرها تو گوشی، همه محال اندیش».

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. دمتون گرم
    دم نویسنده گرم که به آلبوم پیشرو پرداخته
    و چنتا نکته راجب آلبوم
    باید اشاره بشه که این آلبوم هدفش دور کردن ادما از فضای مجازی و آگاه کردن اونهاس که پیشرو تو لایوشم همینارو گفت
    خودش گفت که چن وقته گوشی دستش نمیگیره اصلن و اطرافیانشم حق ندارن نزدیکش گوشی دستشون بگیرن
    و یه بخششم که تو همه ی آلبوماش بهش اشاره کرده ضد ایلومیناتی بودنه
    خودش درمورد اهنگ زامبی میگه منظورم کسایی بودن که درگیر این قضیه شدن و عقلشونو از دست دادن مثل زامبی شدن و تو اهنگ زامبی میگه هرچی درست بشه الله میخاد حالا هی گونیا پرگار بیار
    (گونیا پرگار نماد فراماسونری و ایلومیناتیه)
    منظورش اینه همه چی دست خداس

    و راجب آهنگ بله قربان هم میگه دیس به تهی بوده چون تهی بدون اجازش رفته ورسشو گزاشته تو اهنگش و به تتلو دیس داده

    اهنگ دردسر هم یه جورایی دیس لاوه ینی دیس به دوس دخترش

    و قبرستون هیپ هاپم که به موضاعات داخلی ایران اشاره داشت
    و تو یه تیکه از موزیک ویدیو از پشت حصار داره به برج میلاد نگا میکنه نه نشون میده دلش واسه تهران تنگ شده
    مرسی کامنتم رو منتشر کنید لطفن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا