خرید تور تابستان ایران بوم گردی

گفتند کاری کنید تلگرام با فیلترشکن هم باز نشود!

نوید آقایی، تحلیلگر فضای مجازی با بیان اینکه «در حکم فیلترینگ تلگرام نوشته بودند به نحوی مسدود بشود که با هیچ فیلترشکنی نتوان به آن دسترسی داشت»، گفت: مدیریت سیاسی و اجرایی در کشورها بر مبنای اولویت‌هایی که ترسیم کرده حرکت و از عینک همان اولویت‌ها سایر امور را راهبری می‌کند. متأسفانه بر اساس نگاه سیاست‌گذار در کشور ما، معایب فضای مجازی بیشتر از مزایای آن است. بنابراین روز به روز به سمت کنترل بیشتر و محدودسازی قدم برمی‌دارند.

آقای آقایی در گفت و گو با خبرنگار انصاف نیوز افزود: پیشتر بر روی روش‌های توسعه در کشور اختلاف بود. کم‌کم کلمه توسعه مورد مناقشه قرار گرفت و حالا رسماً با رفتارهای ضد‌توسعه‌ای مواجه هستیم.

باید نگران خواندن فاتحه اقتصاد دیجیتال در کشور باشیم

آقایی در توضیح این‌گونه رفتارها گفت: وقتی در همین فقره جلوگیری از فعالیت برخی استارتاپ‌ها در هفته گذشته، معاون علم و فناوری آقای رئیسی (که اگر یک نفر در حاکمیت باید مدافع این شرکت‌ها باشد ایشان است) می‌گوید: «هویت فرهنگی اکوسیستم فناوری و استارتاپ‌های فعال در حوزه اقتصاد دیجیتال، تفاوت‌های جدی با فرهنگ انقلاب اسلامی دارد و باید رقبای قوی برای استارتاپ‌های موجود از سوی جریانات اصیل و انقلابی راه بیفتد» تکلیف معلوم است و باید نگران خواندن فاتحه اقتصاد دیجیتال در کشور باشیم.

قائم‌مقام پیشین ستاد صیانت از آثار سمعی و بصری کشور ادامه داد: متأسفانه محدودیت‌هایی از این دست روز به روز پررنگ‌تر می‌شود. در موضوع سپردن مجوز فعالیت وی او دی‌ها به سازمان صدا و سیما کار به جایی رسیده که فریاد شورای رقابت هم درآمده است. این رویکردهای غیر رقابتی و مغایر با اصول توسعه، جز تشویق نیروی انسانی متخصص به مهاجرت نتیجه‌ای ندارد.

همان زمانی که محبوب‌ترین سرویس‌های جهانی را فیلتر می‌کنند خودشان در آن فعال هستند

آقایی تصریح کرد: یک روز شعار موتور جست و جوی بومی می‌دهند، فردا نهضت ساخت پیام‌رسان راه می‌اندازند، همان زمانی که محبوب‌ترین سرویس‌های جهانی را فیلتر می‌کنند خودشان در آن فعال هستند، به تازگی هم که می‌خواهند هویت فرهنگی اکوسیستم فناوری را تغییر دهند. جالب است همه این هدف‌گذاری‌ها با منابع مالی هنگفت شکست می‌خورد و باز هم این مسیر را ادامه می‌دهند.

او در پایان گفت: تا سیاست‌گذار درک درستی از ساز و کار فضای مجازی پیدا نکند همه تصمیم‌ها به ضد خودش بدل می‌شود. هنوز فراموش نکرده‌ایم در حکم فیلترینگ تلگرام نوشته بودند به نحوی مسدود بشود که با هیچ فیلترشکنی نتوان به آن دسترسی داشت. چه شد؟  امروز که با هم صحبت می‌کنیم  قریب ۵۰ میلیون ایرانی در تلگرام حضور دارند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. از فضای مجازی می ترسند چون اختلاس ز مین خواری رانت وفساد مسئولان و…در انجا بدون سانسور وفشار گفتگو وبحث می شود

    168
    8
  2. میخایید فضای مجازی از دست نره انتخابات مجلس شرکت کنید اسامی که به طرح صیانت رای دادن را حذف کنید و به اصلاح طلب ها رای بدید حتی گشت ارشاد هم جمع میشه ، شاید در مدیریت اقتصادی اصلاح طلب خوب نباشه اما بازم از اصولگرایان که مهدکودک‌ رو نمیتونن اداره کنن بهتره

    39
    114
    1. ما به اصلاح طلب یا هر کاندیدایی رای خواهیم داد بشرط آنکه خودش را یا نحوه و شیوه اداره کردن نامحدود را قبول داشته باشد و نامحدود فکر کند یعنی چه ؟ یعنی آزاد باشد و بنده هیچ کس حتی خدا نباشد در نوع و شیوه مدیریت کردن کشور البته ولی زمانی که خودش دوست دارد می تواند خود را بنده بداند و بندگی کند و همچنین در عمل و به صورت قلبی شعار « ما آزاد هستیم و هرکار دلمان می خواهد یا هر حرفی دلمان می خواهد انجام بدهیم و بزنیم تا زمانی که آزادی و حقوق دیگران پایمال نشود » را قبول داشته باشد .
      تنها و تنها و تنها راه رای دادن ما همینه حالا این آدم دوست داره نظام رو قبول داشته باشه دوست نداره داشته باشه اونش به من ربطی نداره ، فقط و فقط شرط فوق باید و باید رعایت شود .

      5
      42
    2. اگردقت کنیداینها همه باهم فامیلند.اصلاح طلب و اصولگرا همش یه بازی هست برای ردگم کردن

      82
      7
  3. دا طوری شده که از سایه خودشون هم میترسن، اپلیکیشنی ک برا مردم بد هست، باید برا همه بد باشد. تلگرام و توییتر و…… برا مردم فیلتر هست ولی مسئولین ازش استفاده می‌کنند!؟ این یعنی عدااااالت.

    116
    4
  4. خدا کمک کنه دشمن شاد نشیم و آرامش به زندگیامون برگرده، مرز حق و باطل انقدر نزدیک شده که تشخیصش داره برای بزرگان هم سخت میشه

    6
    33
  5. زمان انقلاب شعار میدادیم و می نوشتیم ننگ با رنگ پاک نمی شود مصداق بارز این روزهای مملکت ماست

    51
    5
  6. به خدا دولت حسن روحانی بهتر از رئیسی بود من تو اون دوره سرعت اینترنت بالا ترین کیفیت می گرفتم هر چند که بسته هاشون گرون بود ولی خیلی سرعت عالی داشت شما کدام سرعت رو می پذیری که داشته باشی سرعت اینترنت 60 مگابایت بر ثانیه یا سرعت 200 کیلوبایت بر ثانیه این از تفاوت وزرای ارتباطات دولت رئیسی و دکتر حسن روحانی من در دولت حسن روحانی بسته گرون می خریدی سرعت فوق‌العاده بالایی داشتی ولی الان باید هم اینترنت بخری هم VPN انگار اومدی کشور چین با سرعت اونا مقایسه کنی ما اون موقع رتبه دوم یا سوم بعد از کشور امارات متحده عربی بودیم در اینترنت ولی الان…..

    37
    9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا