خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تکذیب 3 نرخی شدن و افزایش قیمت بنزین برای امسال

سرویس اقتصادی، انصاف نیوز: مدیر روابط عمومی شرکت ملی پالایش و پخش فراورده‌های نفتی ایران افزایش قیمت بنزین و 3 نرخی شدن آن در سال 402 را تکذیب کرد.

کیانی‌زاده در پاسخ به پرسش خبرنگار انصاف نیوز درباره گمانه‌زنی‌های مجدد درباره سه نرخی ‌شدن بنزین گفت: این بحث‌ها جدید نیست اما با توجه به این‌که قطعا امسال افزایش قیمت بنزین نداریم، صحبت درباره آن موضوعیت ندارد.

او ادامه داد: مسئولان وزارت نفت و متولیان تولید و پخش سوخت بر روش‌های غیرقیمتی تاکید کرده‌اند که یکی از مهم‌ترین این روش‌ها، کنترل کارت‌های سوخت سرگردان است.

مدیر روابط عمومی شرکت پخش و پالایش فراورده‌های نفتی، جمع‌آوری کارت‌های اضافی از سطح جایگاه‌ها در سراسر کشور و کنترل کارت‌های سوخت سرگردان در شهرهای مرزی را از مهم‌ترین روش‌های غیرقیمتی کنترل مصرف سوخت در کشور دانست و گفت: برآوردهای ما نشان می‌دهد با همین اقدامات 20 تا 30 درصد از حجم مصرف سوخت در کشور کاسته می‌شود.

کیانی‌زاده در تشریح دیگر روش‌های غیرقیمتی کنترل مصرف، گفت: اقداماتی در زمینه پایش و کاهش مصرف خودروهای سنگین در حال انجام است که هنوز نهایی نشده اما به محض این‌که به نتیجه برسد، ابتدا اطلاع‌رسانی و سپس اجرایی می‌شود و انتظار داریم این روش هم بر کاهش مصرف سوخت در کشور تاثیر بسزایی داشته باشد.

او در پایان گفت: هرگونه بحث درباره افزایش قیمت بنزین به سال آینده موکول شده است.

گفتنی است در چند روز اخیر، شایعات مختلف و متعددی درباره گران شدن قیمت بنزین منتشر شد که ازدحام و تشکیل صف‌های طولانی در پمپ‌های بنزین را در پی داشت.

با وجود تکذیب‌های متعدد مقامات دولتی، عده‌ای از مردم کاهش کارت‌های سوخت آزاد در جایگاه‌ها را پیش‌زمینه افزایش قیمت بنزین تلقی کرده‌اند. بعدتر عنوان شد جمع‌آوری کارت‌های سرگردان، از روش‌های غیر قیمتی کنترل مصرف بنزین در کشور بوده است.

مصرف روزانه بنزین در روزهای گذشته رکورد شکست.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا