خرید تور تابستان ایران بوم گردی

اعتراضات 1401 و رئیس دانشگاه، سینما و مجسمه‌سازی را از دانشگاه هنر حذف کرده‌اند؟!

یک دانشجوی دانشگاه هنر می‌گوید که رشته‌ی سینما و مجسمه‌سازی این دانشگاه امسال از دفترچه‌ی انتخاب رشته حذف شده است و دلیل آن نیز به اتفاقات رخ‌داده در اعتراضات 1401 در دانشگاه هنر برمی‌گردد اما در همین ارتباط یکی از مسئولان دانشگاه می‌گوید که این اتفاق صرفا یک اشتباه است و به احتمال قوی تا فردا اصلاح خواهد شد.

دانشجوی دانشگاه هنر در گفت‌وگو با خبرنگار انصاف نیوز به درآمد زیاد سازمان سنجش از طریق آزمون‌های عملی با توجه به تعداد زیاد شرکت‌کنندگان اشاره کرد و گفت: حتی امسال برای اولین بار آزمون عملی سینما گرفته‌اند. برخلاف روال سال‌های گذشته قبل از آمدن رتبه‌ها و اعلام ظرفیت‌ها این آزمون عملی برگزار شده است.

او در ادامه افزود: تمام این توضیحات یعنی امسال داوطلبان یک سال برای قبولی در دانشگاه هنر در این رشته‌ها درس خوانده‌اند؛ هزینه‌ی آزمون عملی را نیز پرداخت کرده‌اند و حالا بعد از آمدن دفترچه‌ها به یکباره متوجه شده‌اند این رشته‌ها از دانشگاه هنر حذف شده است.

مصاحبه‌شونده‌ی ما بر این باور بود که آقای حسنایی رئیس این دانشگاه نقش مستقیمی در حذف این دو رشته داشته است. به باور این دانشجو این حذف هیچ دلیل منطقی‌ای نمی‌تواند داشته باشد.

او می‌گوید: این تصمیم حتما از جانب دانشگاه بوده است چون جنبه‌ی تعدیل تداد دانشجویان به هیچ وجه نمی‌تواند داشته باشد گواه این امر هم به گفته‌ی این دانشجو افزایش 30نفری ظرفیت رشته‌ی تئاتر است. اگر مشکلی در تعداد دانشجویان دانشگاه بود که در رشته‌ی دیگر اینقدر افزایش ظرفیت نداشتیم. تقریبا همین تعداد حذف شده با حذف رشته‌ی سینما به رشته‌ی تئاتر اضافه شده است.

این دانشجو گفت: سال گذشته دانشجویان رشته‌ی مجسمه‌سازی و رئیس دانشکده‌شان، آقای کوروش گلناری به مشکلات بسیاری برخوردند. این دانشکده در 1401 بیشترین اعتصابات در برگزاری کلاس‌هایش داشته است. دانشگاه در مجموع با اساتید، مدیریت این گروه و دانشجویانش مشکل داشته است.

دانشجویی که با انصاف نیوز مصاحبه کرده است حذف این رشته را نیز مرتبط به این اتفاقات می‌دانست.

او می‌گوید: دانشجویان با معاونت آموزشی دانشکده سینما و تئاتر و رئیس این دانشکده صحبت کرده‌اند و پاسخ عجیبی که دریافت کرده‌اند این بوده: «در جریان نیستیم! ما خبر نداشتیم!» این در حالی است که طبق قانون، دانشکده باید تصمیم‌گیرنده در مورد ظرفیت دانشکده‌ها و رشته‌ها باشد. باتوجه به این شرایط به نظر می‌رسد از بالا و سرخود این تصمیم گرفته شده است.

به گفته‌ی دانشجویان این دانشگاه اساتیدی که آزمون‌های عملی سینما را برگزار کرده‌اند نیز به این شرایط معترضند و قصد پیگیری دارند.

یکی از اساتید برگزارکننده‌ی این آزمون به خبرنگار انصاف نیوز گفت: وقتی خبر را شنیدیم شوکه شدیم! دانشگاه هنر و دانشگاه دامغان تنها دانشگاه‌های کشور هستند که در مقطع کارشناسی رشته‌ی سینما را دارند. به همین دلیل و به دلیل اعتراضاتی که نسبت به این حذف صورت گرفت من احتمال می‌دهم در اصلاحیه‌ی دفترچه دوباره این رشته را اضافه کنند.

این استاد دانشگاه اضافه کرد که این حذف رشته‌ی سینما احتمالا از سمت دانشگاه صورت گرفته است و نه از سمت سازمان سنجش.

خبرنگار انصاف نیوز با یکی از مسئولان دانشکده‌ی سینما و تئاتر دانشگاه هنر نیز تماس گرفت.

او در پاسخ به سوالی در این باره می‌گوید: اساتید و مسئولان این دانشکده نیز شوکه شده‌اند. این اتفاق صرفا یک اشتباه است و به احتمال قوی تا فردا اصلاح خواهد شد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. سلام. لطفا این موضوع رو پیگیری جدی بکنید . خیلی از داوطلبان کنکور هنر متقاضی سینما و مجسمه سازی بودند ، برای این رشته تلاش کردن ، هزینه کردن ، تو آزمون عملی شرکت کردن ، اما مسئولان مربوطه با نادیده گرفتن این موارد همچین تصمیم ناگهانی رو گرفتند . با رسانه ای کردن این موضوع مانع حذف این رشته ها بشید !

    2
    1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا