خرید تور تابستان

کدام مراجع رئیسی را به حضور پذیرفتند؟

رئیس دولت سیزدهم در سفری چند ساعته به قم با بعضی مراجع تقلید دیدار کرد اما در میان چهره‌هایی که ابراهیم رئیسی را به حضور پذیرفتند نام برخی مراجع دیده نمی‌شود. حجت‌الاسلام فاضل میبدی، عضو مجمع مدرسین حوزه به انصاف نیوز می‌گوید که تا به حال رئیس‌جمهوری با اعضای این مجمع نیز دیدار نداشته است.

آقای رئیسی در سفر چند روز گذشته‌ی خود به قم با آیات مکارم شیرازی، نوری همدانی و سبحانی دیدار داشته و گزارشی از اقدامات دولت را به اطلاع این مراجع تقلید رسانده است.

رئیس دولت سیزدهم در این سفر با برخی مراجع تقلید از جمله آیات وحید خراسانی، شبیری زنجانی و جوادی آملی دیداری نداشته است. احتمال دارد که دلیل انجام نشدن این دیدارها کسالت برخی از این مراجع و یا عدم حضور آنان در قم بوده باشد.

بعضی مراجع تقلید رئیسی را به حضور نپذیرفتند؟

دیگر برنامه‌ی رئیسی در این سفر دیدار با اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، حزب حوزوی اصولگرایان، بوده است.

دیدار با برخی دیگر از مراجع تقلید همچون آیت‌ الله علوی بروجردی و آیت الله بیات زنجانی و همینطور گفت‌وگو با اعضای مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم که به جریان میانه‌رو نزدیک‌تر هستند نیز جایی در برنامه‌های سفر رئیس دولت سیزدهم به قم نداشته است.

فاضل میبدی: هیچ رئیس‌جمهوری با اعضای مجمع مدرسین حوزه دیدار نداشته است

حجت‌الاسلام محمدتقی فاضل میبدی، عضو مجمع مدرسین و محققین حوزه‌ی علمیه‌ی قم با بیا اینکه «تا به حال هیچ رئیس‌جمهوری با اعضای مجمع دیدار نداشته است» گفت: در صورت برگزاری این دیدار خواستار اصلاح نوع حکمرانی دولت در حوزه‌های مختلف می‌شدیم.

آقای فاضل میبدی در گفت‌وگو با انصاف نیوز گفت: اعضای مجمع مدرسین و محققین رویکردهای دولت را در زمینه‌های فرهنگی، اقتصادی و سیاسی قبول ندارند و خواسته‌شان از دولت این است که این موارد اصلاح شود.

او در توضیح بیشتر مواردی که مورد نقد مجمع مدرسین است گفت: از مسائل مرتبط با مذاکرات بین‌المللی و همینطور برجام و مسئله‌ی تحریم‌ها باید رخ دهد تا موضوعات فرهنگی کشور از جمله عملکرد وزارت ارشاد و سایر نهادهای فرهنگی (به ویژه صداوسیما) مورد انتقاد مجمع قرار داد.

فاضل میبدی با تاکید بر اینکه «این نوع نگاه فرهنگی دولت به سود کشور نیست»، گفت: خیلی از هنرمندان و دانشگاهیان و اساتید از دستگاه فرهنگی دولت رنجیده‌خاطر هستند و بسیاری از اهالی فرهنگ به همین خاطر دارند از کشور می‌روند.

این عضو مجمع مدرسین حوزه با اشاره به انتقادات دانشگاهی‌ها از سیاست‌های دولت در دانشگاه گفت: این نحوی که با برخی از استادهای دانشگاه برخورد می‌شود از جمله مسائلی است که مجمع درباره‌‌ی سیاست‌های دولت در حوزه‌ی فرهنگی و اجتماعی به آن انتقاد جدی دارد.

حجت‌الاسلام فاضل میبدی با اشاره به موضوعات مطرح‌شده پیرامون حجاب می‌گوید: مجمع مدرسین حجاب را به عنوان یک امر شرعی کاملا قبول دارد اما این نحوه‌ی برخورد با بی حجابی به هیچ وجه پذیرفتنی نیست. اینکه دولت با مامور پلیس بخواهد مسئله را حل کند نتیجه‌ی معکوس خواهد داشت.

او در ادامه افزود: ما معتقد هستیم که نهی از منکر زمانی باید انجام شود که نتیجه‌ی مطلوب بدهد. وقتی روشی نتیجه‌ی معکوس می‌دهد دیگر نباید دنبال شود. ما بر این باور هستیم که موضوع حجاب کاری در حوزه‌ی دولت نیست و مسئله‌ای اخلاقی و اعتقادی است که مبلغان مذهبی باید آن را دنبال کنند.

این عضو مجمع مدرسین حوزه با بیان اینکه «اگر هم دولت بخواهد به موضوع حجاب وارد شود این نحوه‌ی ورود کاملا غلط است»، گفت: الویت جامعه‌ی ما مسئله‌ی عفاف و حجاب نیست بلکه مسائلی مثل مهار تورم، حفظ ارزش پول ملی و حل مشکلاتی مثل مسکن و گرانی‌ها و… و همینطور موضوعاتی از قبیل رفع تحریم‌ها در حوزه‌ی سیاست خارجی است که برای حل معضلات اقتصادی باید رفع شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا