خرید تور تابستان

آخرین وضعیت مرزهای ایران و عراق | وزیر کشور: نیاز باشد به آن سوی مرز اتوبوس اعزام می‌شود

سردار وحیدی، وزیر کشور دولت سیزدهم درباره‌ی آخرین وضعیت مرزهای ایران و عراق گفت: با تدابیر اتخاذ شده هیچ زائری در مرزهای ورودی معطل نمی‌ماند و در آن‌سوی مرز هم تلاش خواهیم کرد که زوار معطل نمانند و اگر چنانچه به اتوبوس و ناوگان حمل و نقل عمومی نیاز باشد این ناوگان تهیه و اعزام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، احمد وحیدی روز جمعه ۳ شهریورماه در بازدید از زیرساخت‌های پایانه‌ی مرزی مهران گفت: تلاش‌های خوبی برای آسایش و تسهیل در تردد زوار در پایانه‌ی مرزی مهران انجام گرفته است و این تلاش‌ها استمرار خواهد داشت تا زوار تا کربلا و نجف، سفری ایمن، راحت و ارزان داشته باشند.

وی با اشاره به اقدامات انجام گرفته از جمله افزایش گیت‌ها و درب‌های ورود و خروج در پایانه‌ی مرزی مهران، افزود: با تدابیر اتخاذ شده هیچ زائری در مرزهای ورودی معطل نمی‌ماند و در آن‌سوی مرز هم تلاش خواهیم کرد که زوار معطل نمانند و اگر چنانچه به اتوبوس و ناوگان حمل و نقل عمومی نیاز باشد این ناوگان تهیه و اعزام می‌شود.

وحیدی با عنوان این مطلب که پایانه‌ی برکت در مقایسه با سال گذشته متحول و سامان‌دهی شده است، بیان داشت: پایانه‌ی برکت ۴۶ هکتار است که ۴۰ هکتار آن آسفالت شده است و به اندازه‌ی نیاز، تجهیزات سرمایشی و آب‌سردکن جانمایی و نماز‌خانه و استراحت‌گاه ایجاد شده است‌.

وزیر کشور با اشاره به اینکه دو تونل در مسیر ایلام – مهران زیر بار ترافیک رفته و مسیر ایلام – مهران به‌صورت چهارخطه در اختیار زوار قرار گرفته است، یادآور شد: چهارخطه شدن مسیر ایلام – مهران سهولت در تردد زوار را در پی داشته است.

وی به حضور در بین زوار و سوال از آنان درباره وضعیت زیرساخت‌های مرزی مهران اشاره کرد و گفت: زواری که مرز مهران را برای خروج از کشور انتخاب کردند از زیرساخت‌ها اعلام رضایت داشتند و تاکنون ۳۱۱ هزار زائر از مرز مهران تردد کردند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. توجه زیاد و اغراق آمیز درسال های اخیر به مراسم پیاده روی اربعین در حدی که مراسم حج یعنی فصل مشترک مسلمان جهان تحت الشعاع قرار گیرد اصولا فاقد وجه دینی و عقلی است.

    3
    11
    1. یکی از شبهات وهابیت این است که بیان این ثواب های فراوان برای روی گردان کردن مردم از حج و زیارت است. اما این سخن بسیار نارواست.

      نخستین پیام روایات مزبور این است که می خواهند به امور مهم و سرنوشت ساز اجتماعی جامعه اسلامی توجه دهند (ولایت و رهبری) و مقصود این نیست که از اهمیت حج بکاهند؛ زیرا اگر حج اهمیت نداشته باشد، معیار قرار دادن آن، مناسبتی ندارد و اینکه زیارت اهل بیت: را با حج مقایسه می کنند، نشان می دهد که حج، مهم است؛ ولی زیارت اهل بیت: به دلیل ویژگی خاص آنان (امامت جامعه)، مهم تر است.

      این موضوع، به زیارت اهل بیت: هم اختصاص ندارد. در روایاتی نقل شده که اصلاح میان زن و شوهر یا صبر در مصائب، پاداش هزار شهید را دارد. این روایات، نمی خواهد مردم را از جبهه رفتن و جهاد و رزم باز دارد؛ بلکه می خواهد اهمیت این کار را نشان دهد و بگوید در جایی که نیازی به جبهه رفتن نیست، این کار، ثوابش از جبهه رفتن بیشتر است؛ نه اینکه در جایی که جامعه اسلامی به جهاد و مجاهد نیاز دارد، مردم جبهه ها را خالی بگذارند تا دشمن وارد خاک کشور اسلامی شود، بعد بگویند: «میان زن و شوهر را اصلاح کنید؛ چون این، ثوابش بیشتر است». این روایات در واقع، اهمیت پیشگیری از متلاشی شدن خانواده را بیان می کند.

      بنابراین از آنجا که اهمیت حج و اهمیت شهادت در راه خدا بین مسلمانان معلوم است، پیشوایان اسلام برای توجه دادن مسلمانان به ارزش و اهمیت مسائل مهم اجتماعی که نقشی اساسی در سازندگی جامعه دارند، آنها را با حج و جهاد مقایسه کرده و به کسانی که در کنار وظایف واجب خودشان، به این مسائل پرداخته اند، مژده داده اند که ثواب شما، بیشتر است و خداوند از فضل خود پاداشی به شما عنایت می کند که با حج مستحبی و عمره مستحبی قابل مقایسه نیست. بنابراین علت مضاعف بودن پاداش در اموری که به آنها اشاره شد، این است که مردم خیال نکنند همه ثواب ها در حج و عمره خلاصه می شود و به این سلسله امور نیز تشویق شوند (ر. ک: محمدی ری شهری، 1388ش، شماره اول، ص۱۱).

      نتیجه
      آنچه گفته شد، نشان می دهد که وقتی گفته می شود زیارت امام با چندین حج مستحبی برابر است، یعنی تا ولایت اهل بیت: نباشد، حج که جامع ترین عبادات است، مفهوم و معنا ندارد و در واقع، همه این عبادات می خواهند مسلمانان را برای حکومت جهانی اسلام به رهبری حضرت ولی عصر/ آماده کنند. پس مهم ترین پیام سیاسی تأکید بر زیارت حرم امامان: ، زمینه سازی برای حکومت ایشان است.

      پیام مزبور از زیارت همه حرم ها قابل استنباط است؛ اما زیارت هر امامی که این محتوا را بیشتر برساند و مردم را برای تشکیل حکومت جهانی حضرت مهدی/ بیشتر آماده کند و برای زمینه سازی حکومت جهانی اسلام، مناسب تر باشد، فضیلت و ارزش بیشتری دارد. ازاین رو در روایات بر زیارت حرم امام حسین علیه السلام تأکید بیشتری شده است و به همین دلیل است که این زیارت، تأثیر بیشتری دارد. البته در بعضی اوضاع سیاسی اجتماعی، ممکن است این پیام در زیارت یکی دیگر از امامان، نمود بیشتری داشته باشد؛ مانند زیارت امام رضا علیه السلام؛ اما به طور کلی، در طول تاریخ، تا ظهور حضرت امام زمان، پیامی که زیارت قبر مطهر امام حسین علیه السلام برای تشکیل حکومت اسلامی دارد، از همه امامان: ، قوی تر است و به همین جهت، تأکید بیشتری بر زیارت سیدالشهدا علیه السلام شده است

    2. سلام اقا پرویز قطعا اراده پروردگار هم بر همین مطلب هست حتی زمان ظهور حضرت مهدی عج ایشون خودشون رو با امام حسین به جهانیان معرفی میکنن در کجا کنار خانه کعبه پس باید به واسطه شکوه اربعین همه دنیا امام حسین ع رو بشناسند موفق باشید

      2
      0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا