خرید تور تابستان ایران بوم گردی

سه نکته و دو پرسش از دو گفتگوی نماینده رهبری در کردستان

اجلال قوامی در یادداشتی ارسالی به انصاف نیوز نوشت:

نماینده ولی فقیه در استان کردستان برای بار دوم در یک ماه اخیر با سایت خبری جماران به گفتگو نشست. هر چند این گفتگو بیشتر بر محور حجاب استوار بود اما تلاش شده بود تا چهره‌ای بعضا متفاوت از نماینده ولی فقیه در کردستان ترسیم شود. از مجموع دو گفتگوی عبدالرضا پورذهبی با سایت جماران به سه نکته اشارتی می رود:

۱- هر دو گفتگوی نماینده ولی فقیه در کردستان با سایت جماران بوده است. جماران متعلق به موسسه‌ای زیر نظر سیدحسن خمینی نوه بنیانگذار جمهوری اسلامی است که به جریان اصلاح طلب نزدیک است. آیا گفتگوی دوباره نماینده ولی فقیه با جماران می خواهد بگوید که به این جریان تعلق خاطر دارد؟ ادبیات گفتاری و مواضع او این ظن را بیشتر تقویت می کند. هر چند مواضع دو جناح داخل حاکمیت به نسبت مسایل کردستان توفیر چندانی ندارد.

۲- نماینده ولی فقیه در کردستان از ارتباط تلفنی خود با خانواده زنده یاد ژینا امینی در گفتگوی اخیر گفته است، آیا صرف این ارتباط می تواند گام مثبتی تلقی شود؟ آیا این ارتباط تواتسته است خانواده ژینا را در پیگیری دادخواهی‌شان یاری رساند؟

۳- عبدالرضا پورذهبی علاوه بر اینکه نماینده ولی فقیه در کردستان است؛ رییس مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور هم می باشد. در این دو گفتگو از عملکرد و کارنامه چهار دهه مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور سخن و پرسشی به میان نیامده است. مرکزی که عملکرد آن مورد انتقاد بسیاری از ماموستایان و علمای نواندیش و فعالان سیاسی در کردستان است در هیچ رسانه‌ای در باب عملکرد آن سطری نوشته نشده است. آیا بهتر نبود کارنامه این نهاد عریض و طویل مذهبی در کردستان به درستی واکاوی می شد و سخن منتقدان هم شنیده می‌شد.

در بخش آغازین گفتگوی جماران با نماینده ولی فقیه در کردستان، وی ایجاد سایه‌بان برای مزار ژینا امینی را باعث به وجود آوردن حواشی دانست و می گوید: احتمال دارد گروه‌هایی بیایند و در صدد کار و برنامه دیگری باشند و بخواهند تجمعی ایجاد کنند. سوال اینجاست در این یک سال مردم از سراسر ایران بر مزار ژینا رفته‌اند و مشکلی ایجاد نشده است. مراد و مقصود شما از گروه‌ها چیست؟ آیا تجمع مردم را بر مزار ژینا را می توان به گروه یا گروه هایی نسبت داد؟ آنچه در این یک سال شاهد بوده ایم حضور مردم بوده است و بس. چگونه حضور مردمی بر یک مزار را به گروه یا گروه هایی ربط می دهید؟ این منطق از کجا می آید که هر حضور مردمی غیر حکومتی فورا برچسپ و انگ می خورد؟این همه مراسم ریز و درشت حکومتی بر پا می شود و سایه بان و تشریفات بسیار هزینه می شود پس با این منطق آن را چه بنامیم؟ 

نکته آخر اینکه نماینده ولی فقیه در کردستان در این چند سال تلاش داشته تا چهره ای متفاوت و آکادمیک از خود ارایه دهد. هر چند در سخن و خطابه می توان متفاوت بود اما آنچه در داوری به میان می آید عملکرد و کارنامه است که بر اساس آن‌ می توان قضاوت درستی داشت.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. اولاً ایشان کاملاً اصولگراست
    ثانیاً فقیه، متواضع و با سعه صدر و مردمی است
    ثالثا سالها در سیستان و بلوچستان هم با عناوین مختلف ازجمله نماینده ولی‌فقیه در دانشگاه سیستان و بلوچستان بود و به خوبی در شرایط مذهبی اهل سنت و شیعه با روحیه تقریبی فعالیت کرده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا