خرید تور تابستان ایران بوم گردی

سود هزار میلیارد تومانی بانک صادرات از فروش خودرو

سرویس اقتصادی، انصاف نیوز: بانک صادرات ایران با نماد بورسی وبصادر اعلام کرد از فروش بلوک 3/36 درصدی سهام خود در شرکت ایران‌خودرو با نماد بورسی خودرو به شیوه نقد و اقساط، (40 درصد نقد، 60 درصد اقساط)، بیش از 1 هزار میلیارد تومان سود شناسایی کرده است.

بر اساس اطلاعیه منتشر شده در سامانه کدال، بانک صادرات به استناد «تکالیف مقرر در ماده 16 قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور» به فروش 10 میلیارد و 145 میلیون و 650 هزار و 411 سهم خود در شرکت ایران‌خودرو اقدام کرده است. بانک صادرات بدون اشاره به مشتری این بلوک از سهام ایران‌خودرو، از قطعی‌شدن معامله خبر داد.

در جزئیات این معامله آمده که نماد بورسی وبصادر برای هر سهم نماد بورسی خودرو، 320 تومان قیمت پایه مشخص کرده است.

قیمت هر سهم ایران‌خودرو از بیستم تیر ماه گذشته به زیر 300 تومان افتاد، در یک هفته اخیر بین 242 تا 286 تومان نوسان داشت و امروز (دوشنبه 6 شهریور 402) در نرخ 278 تومان بسته شد.

سود وبصادر از این معامله که در صورت‌های مالی بانک درج می‌شود 1 هزار و 44 میلیارد و 300 میلیون و 400 هزار تومان (10443004 میلیون ریال) براورد شده است که از این میزان نزدیک به 832 میلیارد تومان سود فروش نقدی و 212 میلیارد تومان سود قسط اول خواهد بود. اهمیت این رقم برای سهامداران خرد این است که احتمال تقسیم سود بیشتر بانک را تقویت می کند.

خروج بانک صادرات از ایران خودرو، گامی در جهت نقش آفرینی بیشتر بخش خصوصی در صنعت خودرو تلقی می شود. در همین حال برخی از رسانه‌ها اعلام کرده‌اند که این بلوک را شرکت کروز خریده است؛ کروز یکی از بزرگ‌ترین قطعه‌سازان خصوصی کشور و سهام‌دار عمده بهمن‌موتور است که اخیرا برای تصاحب صندلی‌های مدیریتی در دو شرکت خودروساز دولتی، ایران‌خودرو و سایپا فعالیت گسترده‌ای انجام داده است.

وزارت صمت تا قبل از روی کار آمدن وزیر جدید، چند باری علیه کروز و بهمن‌موتور فعالیت رسانه‌ای کرد و حتی این شرکت‌ها را متهم ردیف اول گران‌فروشی و احتکار خودرو دانست. حال باید دید نماینده وزارت صمت و نماینده کروز در هیات مدیره ایران‌خودرو چگونه با یکدیگر رفتار خواهند کرد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا