خرید تور تابستان ایران بوم گردی

چه کسی پاسخگوی اقدامات خودسرانه و غیر قانونی برخی مدعیان است؟

امید کاجیان، روزنامه‌نگار در یادداشتی ارسالی به انصاف نیوز نوشت:

تصاویر این روزها نشان می‌دهد که در خیابان ها مردم علیه مردم شده‌اند، چیزی که احتمالا تعدادی از مسئولین نیز با اظهاراتی تحریک آمیز به آن دامن زده اند. نتیجه آنکه امروز شاهد نبرد تن به تن دو عقیده هستیم که به جای زیست مسالمت آمیز در کنار یکدیگر، درگیری ، پرخاش و تهدید و دعوا را جایگزین آن کرده‌اند و بعضا فیلم‌های آن در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود. گروهی نیز مصر به ارشاد از هر طریقی و گروهی از خانم‌ها که روسری از سر برداشته‌اند و هردو جواب همدیگر را با لحنی تند می‌دهند.

این ماجرا این روزها منجر به برخورد‌های تعدادی از دختران بدون روسری که در فیلم ها با افراد دیگر جدال لفظی می کنند شده است ، یکی از قابل بحث ترین اتفاقات هم مردی که در دفاع از همسر خود با یک خانم درگیر شد. قطعا خشونت و درگیری از هیچ کدام از دو طرف مورد تایید نیست.

اما ماجرا زمانی قابل تامل‌تر می شود که عده ای خود را موظف می دانند تا امر به معروف را نه به صورت تذکری دوستانه از سر عقیده و وظیفه انجام دهند بلکه می خواهند از هر طریقی به بازی روانی علیه فرد مقابل تبدیل کنند. این اصرار بر خودسری البته که ریشه در دهه ها اقدامات به اصطلاح خود جوش و بی قانونی امثال این افرد دارد، امروز این عده برخلاف آن عده فهیمی که با روی خوش عمل می کنند، خود را محق می دانند که با ارشاد سطل ماستی، یا درگیری با فرد مقابل ضمن گرفتن فیلم جهت مدرکسازی، در نقش مظلومی بر آیند که امر به معروف می کنند و اما در عوض پاسخی گستاخانه و تند دریافت می کنند!

البته که جواب هم گرفته اند و با این اقدامات، رسانه های خاص و برخی مسئولین همین روایت مورد نظر آن ها را در بوق و کرنا می کنند. قطعا همانطور که گفته شد اعمال خشونت، ناسزا گویی و رفتارهای ناشایست از هیچ کدام از طرفین پذیرفتنی نیست، اما نکته اینجاست که امروز مجلس تنها برای یک طرف این ماجرا، قانون وضع کرده و فریاد وامصیبتا سر می‌دهد.

فقط برای کشف حجاب ها و نحوه برخورد با آمرین به معروف جرم انگاری و تعیین تکلیف شده است. اما کسی به این سوال مهم پاسخ نمیدهد که پس تکلیف بی قانونی های برخی به اصطلاح آمرین به معروف و زد و خوردهایی که انجام می شود و فیلم هایی که از فرد مقابل می گیرند و آن را پخش می کنند چیست؟ آیا این رفتارها اقداماتی نکوهش شده نیستند یا مورد تایید برخی است؟

یا آن ها اجازه دارند برای پرونده سازی و محاکمه دختران بی روسری از آنان فیلم بگیرند؟ نمونه این تناقض را عده ای در جریاناتی مانند وقایع نارنجستان می بینند اینکه مردی که در دفاع از همسرش عصبانی شده و با آمری به معروف برخورد فیزیکی می کند که – البته نیاید این اتفاق می افتاد – در رسانه ها و تریبون ها با آب و تاب نقل و بعد هم احکام سرسختانه علیه او اعلام شد. حال آنکه برخی فیلم ها از قبل آن لحظه نشان می دهد که این فرد مقابل بوده که بر صورت همسر این مرد سیلی زده و درگیری ایجاد شده است.

یا موقعی که فردی گوشی موبایل به دست به سمت دختری که روسری ندارد می رود و او را خشمگین می کند تا با ثبت این لحظه پرونده سازی کند؟ آیا چنین چیزی مورد تایید است؟ دختری را عصبانی می کنید و بعد از او فیلم می گیرید تا بازداشت هم بشود؟

آیا این افراد برای اینگونه اقدامات خود سرانه نباید مورد بازخواست قرار بگیرند؟ و به صرف اینکه شکایتی از آن ها نمی شود، آنها هر کاری که دلشان می خواهد می توانند انجام دهند؟ از سویی اگر تجمعات نیاز به مجوزهای قانونی دارند تجمعات این عده بدون مجوز، قانونی است؟ قطعا نمی توان یک بام و دوهوا بود، آیا نباید برای این عده نیز که خود سرانه دست به هر اقدامی می زنند قوانینی وضع شود و پاسخگو باشند؟!

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. خیلی وقاحت میخواد که کتک زدن یک مادر را دفاع خطاب کنید.
    در ماجرای نارنجستان قوام آن مرد غول پیکر دفاع نکرد،بلکه حمله کرد.
    اگر منصف هستید نظرم را ثبت و نشان دهید.

  2. شهر دست سلیطه ها است
    بدترین لطمه را خود زنان خورده اند که از ارزش افتاده اند. زن های باعفت وحیا ونجابت دیروز. امروز سرکش و سلیطه و فحاش رکیک شده اند.

  3. اگر به قانون عمل شود این مشکلات به وجود نمی آید ولی متاسفانه قشر بی فرهنگ و بی دین به این مسائل دامن می زنند.

    1
    5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا