خرید تور تابستان ایران بوم گردی

در مطب دکتر بی‌مجوز چه می‌گذشت؟

| گزارشی از «طبابت اسلامی-ایرانی» حسین روازاده |

«این دکترهایی که اینجا هستند پیش خود روازاده دکتر شدند و واردند. بهترین دکترها اینجا هستند، چرا شما تهرانی‌ها استفاده نمی‌کنید؟ من واقعاً تعجب می‌کنم. من واقعاً افسوس می‌خورم که شما به اینجا اینقدر نزدیکید و تازه اولین باره می‌آیید اینجا! من با یک بار معاینه و چند بار استفاده کردن از داروها و سه بار حجامت نتیجه گرفتم. حالا نمی‌دونم مشکل شما چیه. ولی باز هم می‌گم اگه فقط یکی-دو ساعت با اینجا فاصله دارید،‌ سهل‌انگاری نکنید!».

این‌ها قسمت‌هایی از شنیده‌های خبرنگار انصاف نیوز از مردمی است که به مطب حسین روازاده مراجعه کرده‌اند. پزشکی که در مطب او اثری از مجوز نظام پزشکی دیده نمی‌شود و دو سه روز است که از سوی وزارت بهداشت از طبابت ممنوع شده است. او در مورد واکسن کرونا گفته بود «واکسن وارداتی در صورت تزریق به مردم باعث مرگ آنها می‌شود!» و ادعا کرده بود که اقدامات درمانی خود (شامل حجامت، مصرف قطرهٔ حنظل، جوش شیرین و …) راه درست برای درمان کرونا است! 

در پی این اظهارات، رئیس وقت هیئت مدیرهٔ نظام پزشکی تهران در نامه‌ای از دکتر روازاده خواسته بود در اسرع وقت با معرفی خود به دادستانی انتظامی سازمان نظام پزشکی، مستندات علمی اظهارات خود درباره کرونا را ارائه کند.

خبرنگار انصاف نیوز در یکی از روزهای پاییز ۱۴۰۰ برای تهیهٔ گزارشی به مطب دکتر روازاده مراجعه کرده بود و مشاهدات خود از فضای مطب این دکتر و روش‌هایی که برای معاینهٔ بیماران به کار می‌گیرد را تهیه کرد ولی این گزارش در آن زمان منتشر نشد.

متن کامل گزارش انصاف نیوز را در ادامه بخوانید:

در خیابان جمهوری دری نارنجی‌رنگ وجود دارد که در بالای آن دو تابلو به چشم می‌خورد؛ روی یکی از آنها نوشته شده است «دکتر محمدرضا معینی (داخلی قلب-رماتیسم-اعصاب)» و روی دیگری نوشته شده است «حجامت». اثری از نام دکتر «حسین روازاده» دیده نمی‌شود. از رهگذری می‌پرسم «مطب دکتر روازاده کجاست؟» به همان در اشاره می‌کند و می‌گوید «همان دری است که آقایی روبروی آن ایستاده است». وقتی به در می‌رسم آن آقا داخل رفته و در بسته شده است. باید زنگ بزنیم تا در را برای‌مان باز کنند. به محض ورود به مطب، نیمکت‌های چوبی قهوه‌ای رنگ که مردم زیادی روی آن نشسته‌اند به چشم می‌آید. همهمه و سروصدا همه‌ی محوطه را فراگرفته است. حیاطی سرپوشیده است. در گوشه‌ای از آن اتاقکی است که بالای آن نوشته شده است «پذیرش». در گوشه‌ی دیگر حیاط، راه‌پله‌ای وجود دارد که در بالای آن قبل از در ورودی، اتاقک دیگری است و روی آن نوشته شده است «پذیرش ۲». خانمی در آنجا نشسته است و افرادی که می‌خواهند به طبقه‌ی بالا وارد شوند را کنترل می‌کند. در گوشه‌ی دیگر حیاط، یک بالابر وجود دارد که برای افرادی است که نمی‌توانند از پله استفاده کنند. روی دیوار، تلویزیونی قرار دارد که تصویر حسین روازاده را در حال سخنرانی نشان می‌دهد. 

به سمت پذیرشِ داخل حیاط می‌روم و می‌گویم برای امروز وقت دارم. دو نفر پشت میز نشسته‌اند که منشی مطب محسوب می‌شوند. هر دو محجبه هستند. آنکه بیشتر با مراجعین حرف می‌زند از من می‌پرسد «پرونده داری؟». می‌گویم «نه». فرمی را به همراه تخته‌شاسی و خودکار به من می‌دهد و می‌خواهد آن را پر کنم. فرم را پر می‌کنم و تحویل منشی می‌دهم. منشی می‌گوید «منتظر بشینید تا صداتون کنند». 

به سمت نیمکت‌های چوبی می‌آیم. به مردمی که آنجا هستند نگاهی می‌اندازم. از هر قشری بین‌شان دیده می‌شود، پیر، جوان، زن، مرد، چادری و غیر چادری. خانم میانسالی که چادر به سر دارد و دو ماسک زده است در گوشه‌ای روی نیمکت‌ها نشسته است و در سمت چپ او، چند خانم دیگر نشسته‌اند. به سمت او می‌روم و کنارش می‌نشینم. از او می‌پرسم اولین باری است که به اینجا می‌آیید؟ می‌گوید «نه». می‌پرسم چه کسی شما را به دکتر روازاده معرفی کرده است؟ می‌گوید «یکی از دوستام اومده بودن اینجا،‌ نتیجه گرفتن بعد به ما معرفی کردن». در بین صحبت‌هایش به‌خاطر کرونا به من می‌گوید «ببخشید می‌شه بیشتر فاصله رو رعایت کنید؟» فاصله‌ام را با او بیشتر می‌کنم و از او می‌پرسم مشکل‌تان چه بود که به اینجا مراجعه کردید؟ می‌گوید «من مشکل کم‌خونی داشتم». می‌پرسم نتیجه گرفتید؟ می‌گوید «آره». می‌پرسم دارو برای‌تان تجویز کردند؟ می‌گوید «داروهای گیاهی دادن. چندین سال داروهای شیمیایی مصرف می‌کردم ولی از اونا نتیجه نگرفتم. ولی اینجا که اومدم،‌ داروهایی که دادن خوب بود و تأثیر گذاشت». می‌پرسم داروها را باید از کجا بگیریم؟ می‌گوید «خودشون می‌گن داروها رو از کجا باید بگیریم. عطاری آن‌لاین دارند،‌ آدرس عطاریِ خودشون هم می‌دن». می‌پرسم یک عطاری مخصوص خودشان دارند؟ می‌گوید «بله».

می‌پرسم هزینه‌های داروها تقریباً چقدر می‌شود؟ می‌گوید «ببین، تک‌تک زیاد نمی‌شه ولی بستگی داره آدم چقدر مشکل داشته باشه چقدر دارو بخواد، مجموعش ممکنه زیاد بشه. اصلش اصلاح تغذیه و سبک زندگیه؛ تغییر دادن میزان مصرف نمک،‌ روغن،‌ نون و آب. این چیزا رو باید اول آدم تغییر بده. بهت می‌گن یه سری چیزها را مثلاً تو این فصل نخوری و یه سری چیزای دیگه رو مصرف کنی. اولش اصلاح سبک زندگیه».

می‌پرسم کل هزینه‌های داروهای شما چقدر می‌شود؟ می‌گوید «سری اولش یه تومن شد. مثلاً می‌گن که توی قابلمه‌هایی که فلان جنس رو داره غذا درست نکنید. برای من که مشکل کم‌خونی داشتم گفتن توی قابلمه‌های مسی نخورم، توی قابلمه‌ی سنگی بخورم. خب قابلمه‌ی سنگی خریدم، ۲۵۰ تومن شد. هزینه‌های جانبیش زیاده، پول داروهاش خیلی نمی‌شه». می‌پرسم تا به حال خود دکتر روازاده را دیده‌اید؟ می‌گوید «نه، فقط دستیاراش رو دیدم. من یک بار اومدم، دو ماه دوره دیدم، برای مشکل کم‌خونیم راضی بودم». به دو خانمی که کنارش نشسته‌اند اشاره می‌کند و می‌گوید «الان هم خانواده‌ام را آوردم».

از او تشکر می‌کنم و از روی نیمکت بلند می‌شوم؛ به سمت خانم حدوداً ۴۰ ساله‌ای می‌روم که تنها در انتهای حیاط روی نیمکتی نشسته است. ماسکش را تا زیر بینی زده است و تمایل به صحبت کردن دارد. از او می‌پرسم چه کسی شما را به دکتر روازاده معرفی کرده است؟ می‌گوید «من خودم توی پیج اینستا دیدم. دو سال‌ونیم-سه ساله که می‌آم اینجا. خیلی خوبه اتفاقاً. من خودم استرس شدید داشتم. به‌خاطر استرس صورتم پر از لک‌های سفید شده بود که ریشه‌اش از استرسه. استرس شدید داشتم، یه مدتی که داروها را خوردم خیلی بهتر شدم، خیلی‌ها! بیش از حد خوب شدم. قرص‌های اعصابم رو کم کردم و خیلی برام کارساز بوده. یه مدت طولانی طول می‌کشه، یه ۵-۶ ماهی باید داروها رو بخوری تا نتیجه‌ی اولیه‌اش را بگیری. ولی بعد از یک سال می‌بینی که کلاً آروم می‌شی. خیلی خوبه. من که خودم رضایت دارم. هم لک‌های صورتم کم شده هم استرسم کم شده».

ماسکش را بالا می‌زند و صورتش را به من نشان می‌دهد. می‌گوید «لک‌های صورتم تا این بالاها بود،‌ همه‌شون رفته، ببین یه ذره این قسمت‌ها مونده. روی بدنم هم لک داشتم، اونها هم رفته‌رفته کم شده. اینجا تو پیشونیم یه دونه بزرگش رو داشتم و الان برطرف شده. این رو می‌خوام بگم که ریشه‌ی اینها تو استرسه. کلاً اینجا که می‌آی خیلی آروم می‌شی،‌ من که خیلی بهتر شدم».

می‌پرسم داروها را از کجا می‌گیرید؟ می‌گوید «همین کوچه‌ی بغلی رو تا ته بری عطاری هست». می‌پرسم عطاری مال خودشان است؟ می‌گوید «آره، داروخونه‌ی خودشونه. همین کوچه‌ی یاسری رو تا ته بری یه کم بالاتره. اونجا عطاری دکتر عقیلیه. همون یه دونه عطاری اونجا هست، همه هم می‌شناسن،‌ از هر کجا بپرسی نشون می‌دن. همه چی هم اونجا دارند، خیلی خوبه. من میگرن هم داشتم، سردردم خیلی بهتر شده. قرص‌های اعصابم رو خیلی کم کردم، الان دیگه ضعیف‌ترینش رو می‌خورم. البته قرص اعصاب نبودها، همون آرام‌بخش بود. خیال‌تون راحت، خیلی بهتر می‌شید».

می‌پرسم همه‌ی داروهایی که می‌دهند گیاهی است یا داروی شیمیایی هم تجویز می‌کنند؟ می‌گوید «یکی دو تا ویتامین بود که فقط چندبار نه همیشه، بعضی موقع‌ها می‌گفت از داروخونه بگیرید که اون هم باز ترکیب گیاهی بود. اینها رو از داروخونه‌ی معمولی می‌گرفتم وگرنه بقیه‌ی داروها رو همه‌ش رو خودشون دارند». می‌پرسم هزینه‌ی داروها چقدر می‌شود؟ می‌گوید «هزینهٔ داروها یه کمی زیاد می‌شه. ولی اگه مسیرتون نزدیکه می‌تونی از هر کدومش یه دونه تهیه کنی، استفاده کنی و به محض اینکه تموم شد دوباره بیای بگیری. من خودم نمی‌تونم همه‌ش رو یه‌جا دو تا-سه تا تهیه کنم».

می‌پرسم حدوداً هزینه‌ داروهای شما چقدر می‌شود؟ می‌گوید «۲۰۰-۳۰۰ تومن. بخاطر لک‌های صورتم داروهایی برای کبدم و چیزهای دیگه می‌نویسه. احتمال داره مال شما به اون اندازه نباشه. اونجا نزدیک عطاری خودپرداز هست باید نقدی بگیری، عطاریه کارت نمی‌کشه. کارت قبول نمی‌کنه، می‌گه از روبرو پول بگیر بیا. دقیقاً روبروی عطاری، یه ذره بالاتر خودپرداز هست،‌ از اونجا می‌تونی نقدی بگیری. لااقل ۲۰۰ تومنش رو نقدی بگیر بقیه‌اش رو آگه یه مبلغ کوچولو بمونه کارت می‌کشه. خیلی خوبه. مطمئن باشید کاملاً خوب می‌شید، من بهتون اطمینان می‌دم».

از پذیرش اسمم را صدا می‌زنند. منشی می‌گوید ۴۵ تومان بدهم. کارتم را به او می‌دهم و رمزم را می‌گویم. یک کارت بنفش که روی آن عدد ۱۷ نوشته شده است به من می‌دهد و می‌گوید «بشین، صدات می‌کنن».

در انتهای حیاط مرد میانسالی تنها نشسته است و ماسک به صورت ندارد. به سمت او می‌روم و کنارش می‌نشینم. از او می‌پرسم اولین بار است که به اینجا می‌آیید؟ می‌گوید «نه، چندمین باره که می‌آم». می‌پرسم چه کسی دکتر روازاده را به شما معرفی کرده است؟ می‌گوید «یکی از رفیقام». می‌پرسم برای چه مشکلی مراجعه کردید؟ می‌گوید «من یه مقدار کمرم و پاهام درد می‌کرد، اومدم اینجا حجامت کردم. دکتر گفت وقتی که رفتی محل‌تون اونجا هم باید بعد از یک ماه دو مرحله دوباره حجامت کنی. حجامت کردم و خوب شدم».

می‌پرسم چرا دوباره مراجعه کرده‌اید؟ می‌گوید «الان خواهرم رو آوردم، خودم خوب شدم». می‌پرسم هزینه‌ی درمان‌تان چقدر شد؟ می‌گوید «۴۵ تومن می‌گیره یه حجامت می‌کنه». می‌پرسم به عطاری مراجعه نداشتید؟ می‌گوید «چرا عطاری هم می‌رم و دارو هم می‌گیرم». می‌گویم پدر من هم دردِ پا دارد و می‌پرسم چه داروهایی گرفتید که بهتر شدید؟ می‌گوید «همون چیزایی که دکتر سفارش می‌کنه رو می‌گیرم. عسل می‌گیرم، سکنجبین می‌گیرم. اگه پدرت مشکل پا داره باید بیاد اینجا،‌ اگه اهل تهرانید که راحت می‌تونه بیاد. دیگه اگه بخوای یه مسیری رو طی کنی که به یه نتیجه‌ای برسی،‌ این مسیر، مسیر درستیه، مسیر اشتباه و غلطی نیست. باید این مسیر رو به هر قیمتی طی کنی تا به نتیجه برسی. یعنی اومدی اینجا که به نتیجه برسی».

می‌پرسم قیمت داروهایی که از عطاری گرفتید حدوداً چقدر شده است؟‌ می‌گوید «من چون زیادتر از یه مرحله گرفتم حدود ۷۰۰-۸۰۰ تومن شد. بستگی داره چه مشکلی داشته باشی و چه دارویی برات بنویسه و چه قیمتی داشته باشه. فرق می‌کنه». می‌پرسم به هر حال نتیجه گرفتید و راضی بودید؟ می‌گوید «من آره. الان هم خواهرم را آوردم». می‌پرسم شما از شهر دیگری می‌آیید؟ می‌گوید «من از چهار محال می‌آم». می‌پرسم از چهار محال می‌آیید فقط برای اینکه اینجا ویزیت شوید؟ می‌گوید «آره دیگه. شما که اهل تهرانید که مشکلی ندارید، من با اتوبوس می‌آم و ۷-۸ ساعت طول می‌کشه تا برسم اینجا. الان من همه‌ش دارم اینجا چُرت می‌زنم، تو اتوبوس که نمی‌شه بخوابم».

دوباره حرف هزینه‌ی زیاد داروها می‌شود و می‌گوید «دیگه چه فرقی می‌کنه؟ پیش دکتر دیگه‌ای هم که بری هزینه داره». می‌پرسم هزینه‌ی داروهای گیاهی زیادتر از داروهای شیمیایی نیست؟ می‌گوید «حالا بشه! مهم نیست. آره یه مقدار بیشتره ولی خب در عوض نتیجه می‌گیری. الان یکی می‌ره پیش دکترای دیگه می‌گه مثلاً کمرم درد می‌کنه اول می‌گه برو ام‌آرآی بگیر و بیا. ولی قیمت ام‌آرآی اگه آزاد باشه که سر به فلک می‌زنه».

می‌پرسم اینجا نمی‌گویند ام‌آرآی بگیرید؟ می‌گوید «به من که نگفتن. فقط معاینه کردن». می‌پرسم شما تا به حال خود دکتر روازاده را دیده‌اید؟ می‌گوید «آره، یه بار دیدمش». می‌پرسم توسط ایشان ویزیت هم شده‌اید؟ می‌گوید «نه، این دکترهایی که اینجا هستند پیش خودش دکتر شدند و واردند. بهترین دکترها اینجا هستند، چرا شما تهرانی‌ها استفاده نمی‌کنید؟ من واقعاً تعجب می‌کنم. من واقعاً افسوس می‌خورم که شما به اینجا اینقدر نزدیکید و تازه اولین باره می‌آیید اینجا!».

 می‌گویم یعنی اینقدر نتیجه‌ای که گرفتید خوب بوده است؟ می‌گوید «آره. اگر به دستورهای این دکتر رسیدی و خوب عمل کردی، حتماً نتیجه می‌گیری. این خیلی مهمه که به دستورات خوب عمل کنی. من خودم راننده‌ام و نمی‌تونم کامل عمل کنم. یهو می‌بینی یه هفته الی ۱۰ روز تو جاده‌ام و یه روز می‌آم خونه. شما که تو خونه‌ای می‌تونی صد درصد به دستوراتش عمل کنی. مثلاً یه دستوری می‌ده،‌ می‌گه فلان غذا را بخور و فلان غذا را نخور، فلان آب را نخور، فلان نمک را نخور،‌ من نمی‌تونم به‌خاطر شغلم به همه‌اش عمل کنم. با این حال نتیجه گرفتم. ولی اگر به صد درصد دستورات این دکتر عمل کنی،‌ قطعاً مشکلت حل می‌شه. من بار اولی که اومدم اینجا ۱۰-۱۲ سال پیش بود، اینجا اصلاً این‌طوری نبود،‌ سرپوشیده نبود. آن بالا یه بنده خدایی نشسته بود و من همین‌طوری مثل شما باهاش صحبت کردم،‌ یه مردی بود و نتیجه گرفته بود و برایم توضیح داد».

می‌پرسم دکتر شما را معاینهٔ بالینی هم کرد؟ «شما شرح حالت را توضیح می‌دی و آنها دارو می‌دهند. البته این را هم بگم؛ با یه بار، دو بار نتیجه نمی‌گیری باید مدام بیایی. بستگی به مشکلت داره. من با یک بار معاینه و چند بار استفاده کردن از داروها و سه بار حجامت نتیجه گرفتم. حالا نمی‌دونم مشکل شما چیه. ولی باز هم می‌گم اگه فقط یکی-دو ساعت با اینجا فاصله دارید،‌ سهل‌انگاری نکنید». 

از او تشکر می‌کنم، از روی نیمکت بلند می‌شوم و به سمت خانم چادریِ ۵۰-۶۰ ساله‌ای می‌روم که روی نیمکت دیگری نشسته و یک پای خود را بالا گذاشته است. از او می‌پرسم شما اولین‌بار است که به اینجا می‌آیید؟ می‌گوید «نه عزیزم، من سومین بارمه». می‌پرسم چه کسی شما را به دکتر روازاده معرفی کرد؟ می‌گوید «از طریق دوستان و آشنایان باهاش آشنا شدیم، ولی در اکثر پیج‌هایش هم بودیم و هر چی دستور می‌داده انجام می‌دادیم. واسه سردی مزاج و اینها در پیج‌هاش مطلب می‌گذاشت. بعد یکی از دوستان‌مون هم گفت خیلی خوبه و من تصمیم گرفتم مراجعه کنم. هیچ‌وقت آدرسش رو نمی‌دونستم، تو پیجش آدرسش رو ننوشته بود. آدرس و تلفن رو از دوستم گرفتم و اومدم نوبت گرفتم. برای خواهرم سه باره می‌آم و برای خودم دوبار. پنج باری می‌شه که اینجا می‌آییم».

می‌پرسم نتیجه گرفته‌اید؟ می‌گوید «آره». می‌پرسم مشکل‌تان چه بوده است؟ می‌گوید «خواهرم رحم‌اش مشکل داشت و خون‌ریزی شدید داشت الان بهتر شده» می‌پرسم مشکل خودتان چه بود؟ می‌گوید «من پادرد داشتم. مینیسک زانوهام خرد شده و کار سنگین نباید بکنم و سردیجات نخورم. دکتر بهم دارو داد، مصرف کردم و بهتر شدم. زانودردم خیلی شدید بود ولی الان بهترم».

چادرش را عقب می‌زند،‌ بازویش را به من نشان می‌دهد و می‌گوید «این بازوم فلج شده بود اصلاً. از کار افتاده بودم، دستم همه‌ش اینجوری بود. الان خوب شده. آمپول رگ زد و خوب شدم. آمپول گیاهی بود ولی برای رگ زد، گفت رگ بهتره. ولی بچه‌ی خواهرم رو که آوردیم گفت تو این سن حجامت بهتره انجام بده. برای خواهرم بادکش هم انجام داد، سر تا پای بدنش رو بادکش کردند. خیلی نتیجه‌ی خوبی گرفته، الحمدلله این دفعه رفتیم پیشش گفت نتیجه‌ی سونوگرافی رحم از دفعه‌ی قبل خیلی بهتره. باز دوباره بعد از دو ماه داروهای خواهرم تموم شده، اومدم سونوگرافی رو نشون بدم ببینم چه دستوری می‌ده».

می‌پرسم هزینه‌ی آمپولی که زدید چقدر شد؟ می‌گوید «۵۰ تومان اینجا می‌دادیم، ۴۰ تومان اونجا می‌دادیم،‌ همین‌جوری پرداخت می‌کردیم، نمی‌دونستیم چی به چیه». می‌پرسم کل هزینه‌ها تقریباً چقدر شد؟ می‌گوید «اگر دارو رو حساب کنی، ما ۷۰۰ هزار تومن فقط پول دارو دادیم،‌ فقط یه نسخه ۷۰۰ هزار تومن شد، نسخه‌ی بعدی ۶۰۰ هزار تومن شد، هر دفعه اینجوری بوده. ولی ویزیتش همیشه ۴۵ هزار تومانه. ولی اگه داخل بخوای کاری مثل بادکش و حجامت انجام بدی ۱۵۰ تومان دوباره می‌گیره. برای آمپول هم که من چند سال پیش زدم فکر کنم حدود ۱۰۰ تومان گرفتند. من ۴-۵ ساله که می‌آم اینجا. به دوران دارو بستگی داره. وقتی می‌بینم بهترم نمی‌آم. ولی وقتی حالم بد می‌شه می‌آم. ولی دکترش خوبه».

می‌پرسم شما تهران زندگی می‌کنید؟ می‌گوید «آره من از تهران می‌آم ولی خواهرم شهرستانه. از خراسان می‌آد اینجا. زنگ می‌زنه نوبت می‌گیره و می‌آد. ولی امروز نیومده من پرونده‌اش رو آوردم نشون بدم. خواهرم ۲-۳ ماه پیش اومد اینجا، با هواپیما اومد و کرونا گرفت و افتاد تو خونه و نتونست داروهاش رو مصرف کنه. الان دیگه می‌ترسه بیاد،‌ پرونده‌هاشو فرستاده من بیارم». می‌پرسم شما تا به حال خود دکتر روازاده را دیده‌اید؟ می‌گوید «نه، خودمون اصلاً تا به حال ندیدیمش. هر وقت اومدیم دکتر معین بوده و پزشک‌هایی که زیر دستش بودند».

به صفحه‌ی تلویزیونی که بر روی دیوار روبرویی قرار دارد و تصویر شخصی را در حال سخنرانی پخش می‌کند اشاره می‌کند و می‌گوید «دکتر روازاده ایشونه که ما اصلاً ندیدیمش. دکتر روازاده همین آقاییه که داره تو تلویزیون صحبت می‌کنه». ادامه می‌دهد «ما شکر خدا نتیجه گرفتیم. خواهرم آدم خیلی سخت‌گیریه، اگه نتیجه نمی‌گرفت ادامه نمی‌داد. ولی وقتی دید تأثیر داره گفت داروهاش خیلی خوبه دارم اینا رو می‌خورم حالم بهتر شده». می‌پرسم هزینه‌ی داروهای خواهرتان تقریباً چقدر شد؟ می‌گوید «برای خواهرم اون سری ۷۶۰ تومان شد. حالا این دفعه نمی‌دونم چقدر می‌شه. برای خودم ۶۰۰ تومان شد».

به سمت خانم جوانی که در انتهای حیاط تنها روی نیمکتی نشسته می‌روم. از او می‌پرسم اولین بار است که به اینجا می‌آیید؟ می‌گوید «نه، چندمین باره». تمایلی به صحبت کردن ندارد. می‌پرسم نتیجه گرفتید؟ می‌گوید «بله». می‌پرسم از کجا با دکتر روازاده آشنا شدید؟ می‌گوید «یکی از دوستام معرفی کردند». می‌پرسم برای چه مشکلی مراجعه کردید؟ می‌گوید «من کمردرد داشتم،‌ اومدم اینجا خیلی خوب شدم». می‌پرسم دارو برای‌تان تجویز کردند؟ می‌گوید «هم دارو دادند و هم فصد [خون‌گیری] دست انجام دادند، برای فصد یک وسیله‌ای رو تو سیاه‌رگ می‌زنند. خیلی بهتر شدم».

می‌پرسم چرا دوباره مراجعه کردید؟ می‌گوید «الان یه مشکل دیگه دارم». می‌پرسم هزینه‌ی داروها حدوداً چقدر می‌شود؟ می‌گوید «من چند سال پیش اومده بودم،‌ اصلاً یادم نیست. ولی بستگی داره، یه وقت دارو رو برای مصرف یه ماه می‌ده و یه وقت برای مصرف دو-سه ماه می‌ده و قیمتش دو-سه برابر می‌شه. حالا اگه از خودشون بپرسین بیشتر راهنمایی‌تون می‌کنن». از او تشکر می‌کنم و به سمت دیگر حیاط می‌روم تا چند تا عکس بگیرم. 

بلندگو مدام اسامی را با شماره و رنگ کارت اعلام می‌کند و می‌گوید به اتاق ۱ (که در طبقهٔ دوم قرار دارد) مراجعه کنند؛ مثلاً می‌گوید «آقای علی مرادی، ۱۵ ی بنفش اتاق یک». کارتی که به من داده‌اند ۱۷ ی بنفش است. حدود نیم‌ساعتی منتظر می‌مانم. صبر می‌کنم تا بلندگو اسم و شمارهٔ کارت من را صدا کند. به طبقه‌ی دوم می‌روم. خانمی که در اتاقک انتهای راه‌پله‌ها ایستاده است می‌پرسد «شما؟» می‌گویم «اسمم را صدا زده‌اند». دری فلزی را به رویم باز می‌کند تا وارد طبقهٔ دوم شوم. طبقه‌ی دوم هم مملو از آدم‌های مختلف است. بعضی از آنها روی صندلی‌های پلاستیکی آبی‌رنگ نشسته‌اند و برخی ایستاده به این طرف و آن طرف می‌روند. همهمه خیلی زیاد است و جمعیت درهم‌برهم است. مردم سردرگم به نظر می‌رسند.

خانمی چادری با واکر به سختی از این طرف به آن طرف می‌رود. در ابتدای راه دو اتاق قرار گرفته است که کنار یکی از آنها روی کاغذی نوشته شده است «اتاق ۱» و بالای آن روی تابلویی طلایی‌رنگ نوشته شده است «اتاق معاینه». در کنار آن اتاق دیگری است که روی تابلوهای آن نوشته شده است «حجامت آقایان (تر)» و «حجامت آقایان (خشک)». روی تابلوهای جداگانه‌ای همین عبارات به انگلیسی نوشته شده است. راهرویی وجود دارد که در انتهای آن اتاق‌های دیگری است.

عکس امام خمینی بر روی دیوار این طبقه به چشم می‌خورد. در این طبقه هم تلویزیونی وجود دارد که تصاویری از حیات وحش را پخش می‌کند. تابلوی بزرگی در سمت چپ سالن وجود دارد که کلمهٔ «الله» بزرگ روی آن نوشته شده است. کلمات «قرآن» و «محمد» هم روی تابلو دیده می‌شود و زیر آن دعایی نوشته شده است. بوردی روی دیوار نصب شده و روی آن کاغذهایی چسبانده شده است. روی یکی از کاغذها تبلیغ «برنج قهوه‌ای» نوشته شده و گفته شده که مورد تأیید دکتر روازاده است. روی کاغذ دیگری نوشته شده است «جهت ختنه حتماً با دکتر روازاده مشورت کنید».

روی کاغذ دیگری که در بالای آن نوشته شده است «هوالشافی» توضیح داده شده که «مبلغ دریافتی بیماری‌های پرهزینه‌ی یداوی (با دست درمان می‌شود) به صورت امانت نزد مطب می‌باشد. اگر درمان مؤثر واقع نشد، با کسر مبلغ جزئی به‌عنوان هزینه‌های جاری مطب،‌ مابقی برگشت داده می‌شود». در ادامهٔ این مطلب با فونت بزرگ‌تری نوشته شده است «مبلغ پرداختی بابت ویزیت و حجامتی که انجام شده است،‌ قابل عودت نمی‌باشد». کاغذهای دیگری هم روی بورد به چشم می‌خورد که شماره تلفن‌هایی روی آن نوشته شده است. روی یکی از آنها توضیح داده شده است «ارتباط با حکیم دکتر روازاده جهت اعتراض و پیشنهاد».

همهمه خیلی زیاد است و مدام از بلندگو اعلام می‌کنند «مراجعین محترم لطفاً سکوت را رعایت بفرمایید». ولی به دلیل زیادی جمعیت سکوت در مطب برقرار نمی‌شود. رفت‌وآمد در طبقهٔ دوم زیادتر از هم‌کف است و مردم به نظر سردرگم می‌آیند و مدام از این اتاق به آن اتاق می‌روند. تقریباً همه‌ی پرسنل محجبه هستند. اکثراً چادری‌اند و اگر چادر ندارند هم حجاب‌شان کامل است. بعضی از آنها ماسک زده‌اند و بعضی دیگر نه.

همان‌طور که بلندگو اعلام کرده بود به اتاق ۱ می‌روم. روی در اتاق ۱ نوشته شده است «ورود تلفن همراه ممنوع». اتاق خیلی کوچک و شلوغی است. خانمی که کارت زردرنگی بر گردن دارد و روی آن عدد ۲۲۸ نوشته شده است سعی می‌کند جمعیت را کنترل کند. در اتاق یک، ۵ نفر پشت میزهایی نشسته‌اند و با بیماران صحبت می‌کنند. در گوشه‌ی اتاق مرد میانسالی است که روپوش سفید پوشیده و به نظر می‌آید دکتر اصلی او باشد. خانمی چادری که ماسک بر صورت ندارد به‌خاطر جمعیت و همهمهٔ زیاد به یکی از بیماران اشاره می‌کند و سر خانمی که کارت زردرنگ بر گردن دارد داد می‌زند «این خانم واسه چی اینجا وایساده؟ پیگیری کن ببین چی به چیه».

در اتاق عکس حرم امام رضا نصب شده است. همچنین تابلوی بزرگی به چشم می‌خورد که روی آن سوره‌ی حمد نوشته شده است. عکسی که به نظر می‌آید عکس یک شهید است هم روی دیوار قرار دارد. روی طاقچه‌ای قلیانی قرار دارد که روی آن نوشته شده است «قلیان دوایی» و مخلفاتی هم در اطراف آن وجود دارد. 

داخل اتاق می‌گویم اسم من را صدا کرده‌اند. ابتدا به من می‌گویند کمی بیشتر بیرون منتظر بمانم. بعد از مدتی دوباره صدایم می‌کنند. یکی از خانم‌هایی که پشت میز نشسته اشاره می‌کند که روبروی او بنشینم. می‌پرسد «بفرمایید، مشکل‌تون چیه؟». به او نام تعدادی بیماری را می‌گویم تا ببینم چه جوابی برای این بیماری‌ها دارند؛ می‌گویم افسردگی،‌ اضطراب، رودهٔ تحریک‌پذیر، اگزما و ریزش مو دارم. همچین می‌گویم جوش زیاد می‌زنم و صورتم پر از جوش شده است.

بدون اینکه هیچ معاینه‌ای انجام دهد فقط صحبت‌های من را یادداشت می‌کند. می‌پرسد «فشار خون‌تون نرماله؟» می‌گویم «بله». می‌پرسد «تا به حال حجامت یا فصد انجام داده‌اید؟» می‌گویم «نه». از من می‌پرسد چه داروهای شیمیایی مصرف می‌کنم و نام آنها را به سختی یادداشت می‌کند. می‌پرسد «سابقه‌ی بیهوشی و جراحی دارید؟» می‌گویم «نه». می‌پرسد «آزمایش خون همراهت داری؟». می‌گویم «نه». اتاق خیلی شلوغ و پر از همهمه است. هم‌زمان با خانمی که با من صحبت می‌کند افراد دیگری که پشت میز نشسته‌اند با سایر بیماران حرف می‌زنند. در نهایت می‌پرسد «چیز دیگه‌ای هست که بخوای اضافه کنی؟» می‌گویم «نه». کارت بنفشی که روی آن عدد ۱۷ نوشته شده است را از من می‌گیرد و می‌گوید «بیرون تشریف داشته باشید، صداتون می‌کنند».

از اتاق خارج می‌شوم و سعی می‌کنم از محیط و از تابلوهای روی دیوارها عکس بگیرم. بعد از مدتی انتظار دوباره اسمم را صدا می‌کنند تا مجدد به اتاق ۱ بروم. اینبار مردی که لباس سفید پوشیده است با من صحبت می‌کند. می‌گوید «خب خب!» و می‌پرسد از هر کدام از داروهای شیمیایی چند تا می‌خورم. می‌پرسد «بیشتر یبوستی یا اسهالی؟» چیزهایی که آن خانم یادداشت کرده است را می‌خواند و مدتی سکوت می‌کند. می‌پرسد «خوابت چطوره؟». می‌پرسد «ازدواج نکردی؟» می‌گویم «نه». می‌پرسد «چرا؟!». می‌گویم «مورد مناسب پیش نیامده است!». یک چیزهایی را تندتند یادداشت می‌کند. می‌پرسد «اگزما هم داری، آره؟». می‌گویم «بله». بدون اینکه هیچ معاینه‌ای بکند چیزهایی را یادداشت می‌کند. می‌پرسد «کم‌خونی نداری؟». می‌گویم «نه، آزمایش خون دادم». دوباره چیزهایی را یادداشت می‌کند و بدون هیچ معاینه‌ای می‌گوید «چشم! بیرون بشین تا بهت بگم چی کار باید بکنی».

به بیرون از اتاق ۱ می‌روم و مدت زیادی منتظر می‌نشینم. بعد از حدود یک ساعت بلندگو می‌گوید به «پذیرش» مراجعه کنم. دوباره به حیاط می‌روم. منشی تپل می‌گوید «فصد داری و هزینه‌اش ۸۰ تومن می‌شود». می‌گویم امروز آمادگی انجامش را ندارم. می‌گوید «چرا؟!». اصرار می‌کنم که نمی‌خواهم فصد انجام دهم. می‌گوید «پس بشین تا پاکت داروییت آماده بشه».

دوباره حدود یک ساعت منتظر می‌نشینم. مردی که یک پا ندارد و با عصا راه می‌رود خود را به بالابر می‌رساند. دختر جوانی که می‌لرزد و به سختی و با کمک آقایی راه می‌رود وارد مطب می‌شود. مردم می‌گویند این دختر از طبقهٔ دوم ساختمانی به پایین افتاده است و حالا به اینجا آمده تا درمان شود. خانمی را می‌بینم که روی یکی ازنیمکت‌های چوبی نشسته، برگشته و دارد با دو نفر دیگر صحبت می‌کند. آن دو نفر اولین‌بارشان است که به مطب دکتر روازاده آمده‌اند. به آنها می‌گوید که داروهایی که می‌دهند خوب است و نتیجه گرفته است. بلند می‌شوم و کنار او می‌ایستم. می‌پرسم شما بعد از اینکه به اینجا آمدید نتیجه گرفتید؟ می‌گوید «بله، خیلی دکتر خوبیه». می‌پرسم دکتر روازاده را تا به حال دیده‌اید؟ می‌گوید «بیماران خیلی حاد را می‌فرستند پیش استاد، اینها شاگردانش‌اند».

می‌پرسم مشکل‌تان چه بود که مراجعه کردید؟ می‌گوید «من مشکل گوارشی داشتم، یبوست شدید داشتم. سودای بدنم رفته بود بالا و افسردگی گرفته بودم». یکی از خانم‌هایی که داشت از او سؤال می‌پرسید، می‌گوید «دکتر الان خودش اینجا می‌شینه؟». می‌گوید «خودش که نه شاگرداشون اینجا هستند». آن خانم می‌پرسد «پس اگه قرار باشه ارجاع بدند پیش خودش چی کار می‌کنند؟». می‌گوید «فکر نمی‌کنم خودش اینجا باشه. خودش اینجا نیست».

از او می‌پرسم دارو مصرف کردید که بهتر شدید؟ می‌گوید «آره، دارو می‌نویسن، من هم استفاده کردم. داروهاش خیلی عالی بود، خیلی جواب گرفتم. داروهای شیمیایی رو کامل ترک کردم». می‌پرسم هزینه‌ی داروها زیاد می‌شود؟ می‌گوید «ببین، دارو می‌نویسه بعضی‌هاش الزامیه بعضی‌هاش اختیاریه. اونایی که الزامی نیست رو مجبور نیستی بگیری. هزینه‌ی اونایی که الزامیه اون موقع که من گرفتم بد نبود. حالا نمی‌دونم قیمتش چقدر بالا رفته. اون موقع که من گرفتم،‌ ۹ ماه پیش بود و هزینه‌اش ۹۰۰ تومن شد. من چهارمین باره که به اینجا می‌آم. داروهای شیمیایی مصرف می‌کردم و جواب نمی‌داد،‌ دیازپام استفاده می‌کردم».

از او می‌پرسم چقدر زمان برد تا نتیجه گرفتید؟ می‌گوید «ببین زمان می‌بره خب، یه هفته تحمل کن، بعد از یه هفته شروع می‌کنه به تأثیر گذاشتن. باید اینجا تحت کنترل باشی. افسردگی خیلی مشکل بدیه، آدم رو از زندگی میندازه،‌ بی‌انگیزت می‌کنه، حال‌وحوصله‌ی هیچی رو نداری. مخصوصاً اگه مثل من متأهل باشی و بچه هم داشته باشی».

بعد از اینکه مدت زیادی منتظر می‌نشینم به سمت پذیرش می‌روم و می‌گویم پاکت دارویی من کی آماده می‌شود؟ منشی تپل می‌گوید به طبقه‌ بالا بروم و از اتاق ۳ بپرسم. دوباره به طبقه‌ی بالا می‌روم. اینبار تا انتهای راهرو می‌روم درِ اتاق ۳ باز است و تعداد زیادی خانم که اکثراً چادر به سر دارند دور یک میز نشسته‌اند و دارند پاکت‌های دارویی را آماده می‌کنند. به یکی از آنها اسمم را می‌گویم و می‌پرسم پاکت دارویی من کی آماده می‌شود؟ می‌گوید «الان من دارم چک می‌کنم، یه چند لحظه بشین، چشم». دوباره مدتی منتظر می‌نشینم.

خانمی در سالن راه می‌رود که نسخه‌های دارویی را در دست دارد. نسخه‌ی هر کسی که به دست او می‌رسد برایش توضیحاتی درمورد داروهایش می‌دهد. سالن پر از همهمه است و مردم دور تا دور آن خانم جمع شده‌اند. بعد از مدتی اسم من را صدا می‌زنند. به سمت آن خانم می‌روم تا نسخه‌ام را بگیرم. او در حین توضیح دادن به افراد دیگری است. به یکی می‌گوید «الکتروتراپی کل بدن دارید، برید پذیرش تا براتون توضیح بدن». به کسی دیگر دستور پختن یک نوع آش را می‌دهد و به او می‌گوید «باید هر روز آش بخوری؛ صبحونه، ناهار، شام. هر وقت گشنه‌ات شد دوباره آش بخور. روز ششم که شب می‌شه برگ سنا و گل سرخ را دم می‌کنی یه فنجون می‌خوری، فرداش هم دوباره آش می‌خوری. دو ماه این داروها را می‌خوری بعد از دو ماه دوباره تشریف می‌آری اینجا».

وقتی نوبت من می‌شود برگه‌ای را از پاکت داروها بیرون می‌آورد و می‌گوید «این‌ها داروهاته باید بری از عطاری همین‌جا بگیری». کاغذ دیگری را نشان می‌دهد و می‌گوید «هر چی اینجا گفته شده، اینجا توضیح داده شده». کاغذ دیگری را درمی‌آورد و می‌گوید «این آداب غذا خوردنته». کاغذ دیگری را درمی‌آورد و می‌گوید «یه ممنوعات داری. این‌ها رو می‌خونی ولی نمی‌خوری». بعد می‌پرسد «دکتر که بهت نگفته کی بیای؟». می‌گویم «نه». همان حرفی که به دیگران می‌زد را به من هم می‌گوید «دو ماه این داروها را می‌خوری بعد از دو ماه تشریف می‌آری اینجا». سپس ادامه می‌دهد «اگه داروهای شما به کسری رسید و تموم شد،‌ اینترنتی می‌تونی سفارش بدی، کارتش تو پاکته،‌ می‌تونی خریداری کنی». بعد آدرس عطاری را می‌دهد «خیابون یاسری را می‌ری بالا، چهارراه اول را رد می‌کنی، می‌ری بالاتر، سمت راست،‌ پلاک ۱۹ عطاری عقیلی خراسانیه، کنار مس‌فروشی. تو این خیابون یاسری یه عطاری هم بیشتر نیست». 

در میان همهمه و شلوغی مردم و صدای بلندگو که پشت سر هم می‌گوید «لطفاً سکوت را رعایت فرمایید»، راهم را به بیرون از مطب و به سمت عطاری طی می‌کنم. بعد از طی مسیری در خیابان یاسری به عطاری می‌رسم. عطاری مغازهٔ کوچکی است که در بالای آن نوشته شده است «حکیم عقیلی خراسانی». فضای داخل عطاری خیلی کوچک و شلوغ است و همان‌طور که مردم داخل مطب می‌گفتند کارت قبول نمی‌کنند و از مردم می‌خواهند پول نقد بدهند. در میان شلوغی راهی به جلو می‌یابم و نسخه‌ی داروهای اجباری را به فروشنده نشان می‌دهم و می‌گویم حدود قیمت این داروها را به من بگوید. در ابتدا جواب نمی‌دهد و مشغول راه انداختن بقیه‌ی مشتری‌ها است. بعد از اینکه چند بار سوالم را تکرار می‌کنم به نسخه‌ام نگاهی می‌اندازد و می‌گوید «۳۰۰-۴۰۰ تومن می‌شه».

نسخه‌ی داروهای اختیاری را بیرون می‌آورم و از فروشنده می‌خواهم حدود قیمت این داروها را هم به من بگوید. باز هم مشغول کار بقیه‌ی مشتریان و شمردن پول‌ها می‌شود. مردی که در کنار من ایستاده است به نسخه‌ی من اشاره می‌کند و به من می‌گوید «مثلاً این روغن ارده‌اش خیلی گرونه ولی اجباری نیست». مردی که کنار من ایستاده سعی می‌کند کمکم کند تا جواب سوالم را بگیرم. بلند می‌گوید «یک پک کامل اختیاری چقدر می‌شه مهندس؟». باز هم فروشنده جواب نمی‌دهد و مشغول شمردن پول‌ها می‌ماند. داخل عطاری هم پر از همهمه و سروصدا است. از مردم اطرافم می‌پرسم کارت‌خوان ندارند؟ می‌گویند «دارند ولی فقط خرده‌هایش را کارت می‌کشند». حدود ۱۰ دقیقه‌ای منتظر می‌مانم تا فروشنده جواب سوالم را بدهد. نگاهی به فهرست داروها می‌اندازد و می‌گوید «تقریباً ۷۰۰-۸۰۰ تومن می‌شه». می‌پرسم چقدر باید نقد بگیرم؟ فروشنده جوابم را نمی‌دهد. ولی یکی از مشتریان می‌گوید «۲۰۰ تومن را نقد بگیرید بقیه را کارت می‌کشن،‌ اون‌قدر هم سخت نمی‌گیرند». 

از عطاری بیرون می‌آیم و از سردر آن عکس می‌گیرم. مسیرم را به سمت خانه طی می‌کنم. به مردمی فکر می‌کنم که با هزار امید در این صف‌های طولانی مدت‌های زیادی انتظار می‌کشند. در نهایت بدون اینکه ویزیت تخصصی انجام شود، یک‌سری نسخه‌ی تکراری به همه داده می‌شود. به مردمی فکر می‌کنم که به امید بهبودی، داروهایی که هیچ تضمینی ندارد را با هزینه‌های بسیار بالا خریداری می‌کنند. در حالی که هیچ اثری از مجوز نظام پزشکی در مطب این دکتر دیده نمی‌شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. انصاف نیوز عزیز ای کاش دلسوزانه تاثیرات منفی واکسن ها را که باعث ایجاد بیماری در مردم شدند بررسی می کردید و بعد به گوش مسئولان نظام می رساندید .اگر چه هیچ شناختی از دکتر روازاده ندارم اما بنده بیماری ام اس خودم را از طریق همین پزشک‌های سنتی درمان کردم و وقتی به پزشک مغز خودم مراجعه کردم از اینکه بیماریم خوب شده تعجب کرده بود اما باور نداشت بیماری من بهبود پیدا کرده و مجدد برای من تجویز داروهای ام اس کرد .با اینکه می دونست هیچ علامت ام اس در من نیست .

    227
    55
    1. تمام دنیا علیه واکسن دارن اعتراض میکنند،سازمانهای مردم نهاد هشدار میدن بعد یک خبرگزاری دوزاری و زرد گزارش ساختگی و من درآوردی شبیه داستان کوتاه جنایی پخش میکنه.

      112
      27
      1. چند تا حکیم در کشور داریم که باعث کسب و کار طب شمایی شدند اینها را دارند ترور شخصیت میکنند از جمله حکیم روازاده و… درود بر ایت الله تبریزیان که کتاب طب شیمیایی رو آتش زد ، این عزیزان غیر از را تعزیه و آگاهی مردم از تهاجم فرهنگی و پیشگیری از سرطان و… مگر چیز دیگری تجویز میکنند ، الان یه ویزیت و دارو سرماخوردگی در طی شیمی کمتر از پانصد هزار تومان آب نمیخوره ، انشاالله که هرکس ناحق بگه ناحق گرفتار بشه. من معتقد هستم اگه ابوعلی سینا هم بود الان خونه نشینش کرده بودن و مدرکش را گرفته بودن،

        62
        16
        1. بله.خُب اگه ب طب سنتی بها داده بشه.دکترها باید جمع کننِ
          کلا طب سنتی و طب نوین باهم تضاد دارند.
          این دوتا کنار هم مکملن

          28
          5
    2. واقعا چرا یکبار از این پزشک های امروزی انتقاد نمیکنید ابن سینا و خیلی از پزشکهای ما مگه باهمین طب سنتی درمان نمیکردن مگه مرده رو با حجامت پشت گوش زنده نکردن کدام پزشک ما الان این قابلیت رو داره البته از انصاف نگذریم شاید از هر ۱۰۰۰ تا شون یکی خوب باشن ولی اونم کلی هزینه دوا و آزمایش و ام آر آی و هزارو یک چیز دیگه داره این هم که الان مجوزشو باطل کردن دیدن خیلی اعتماد مردم رو جلب کرده ناراحت شدن پزشکا

      117
      17
      1. سلام ما هم یکبار برای درمان بیماری مادرم آنجا مراجعه کردیم ساعت ها منتظر بودیم به هر حال داروهایی با قیمت بالا استفاده شد اصلا نتیجه ای نداشت از طرفی بیخود ترین مطبی که تا حالا دیدم همین مطب بود اشکالات اساسی داشت که در این مقال نمی گنجند طب اسلامی از کانال درست بسیار مطلوب است و نه از کانال این مطب

        7
        19
    3. ولی دمت گرم انصاف نیوز که صادقانه رضایت مردم از درمان های طبیعی و شفابخش حکیم روازاده را گزارش کردی حالا سوال این است که وقتی بیمار با نسخه طبیب درمان می شود چرا میگویید علمی نیست ؟؟ اصلا مگر علم جز حل مشکل مردم چیز دیگری است اگر نسخه پزشک پروفسور متخصص آمریکایی باشد ولی درمان نکند آیا علمی است مفهوم علم را نمی‌فهمید

      131
      12
  2. سلام جز خیانت و زدن نان در خون مردم و کشیدن عکس مار هیچ تعریف دیگری از این عوام فریبی نمی توان ارایه کرد من داروسازی با 40 سال تجربه مدیریت داروخانه و دو سال تجربه فشرده و مطالعه عمیق در طب سنتی هستم در این کویر هیچ نشانی از اب نیست فقط سراب می فروشند به بهای خون مردم

    94
    182
    1. خیانت همونایی انجام میدن ک برای پول بخیه بچه رو کشیدن تو اصفهان همکاران شما…. شما دکترا هم چندان آش دهن سوزی نبودید از زیر میزی برا عمل و هماهنگی با آزمایشگاه ها و… و….

      257
      21
    2. بله دکتر فرهودی عزیز نمی‌دونم تخصص شما چیست ولی نظر مراجعه کنندگان به این عوام فریبان (به زعم شما) چیز دیگریست.

      131
      22
    3. چه زود خودتو دکتر خطاب میکنی.معلومه از اون […] هستی.اوسکل تو مطالعه کردی!اگر میکردی این حرفا رو نممیزدی .واقعا که

      116
      15
    4. با سلام جناب دکتر کسانی که به مطب دکتر های طب سنتی میایند(من خودم روازاده رفتم عرض میکنم).از طب جدید ناامید شده اند و چاره ای ندارند.یک درمان مادام العمر میباشد .بشدت گران هست .واکثر دکتر ها بد اخلاق هستند.زمان برای مریض اختصاص نمیدهند.اما در طب سنتی میگرن من درمان شد و من با خوردن داروهای شیمیایی زندکی خودمو تا حد باختم چون وقتی دپاکین که داروی میگرن هست میخوری مثل معتادها همیشه خماری و حافظه را مثل شیشه که البته ترکیب شیشه هم داخل داروهای اعصاب هست نابود میکنه و من هموز هم از عوارض ان رنج میبرم و درمان هم میگرن ندارد.اما با طب سنتی نمیگم معجزه میکنه اما طب مکمل هست با اصلاح تغذیه کمکت میکنه صلامتیت رو بدست بیاری و بیماری را بدون دارو کنترل کنی و شرکت های غربی داروسازی را پولدارتر و خودتو فقیر تر نکنی.هیچ موقع جانب دارانه نگویید لطفا بیطرفانه قضاوت کنید.بقول معروف سیر از گشنه و سوار از پیاده خبر نداره.اکثر پزشکان پولدار و درد قضر شعیف جامعه را نمیدانند و نمیدانند اگر بیمار با خوردن داروی مثلا دپاکین هوشیار نباشد نمیتواند شاغل دریتو حسابی داشته باشد و…زندکی او نابود میشود چون نگاه از بالا به پایین هست.لحظه ای تفکر و حس اینکه بیماری چیست.البته منکر بعضی از دکتر نماهایی که در طب سنتی و طب جدید هم هستند و جز پول چیزی نمیشناسند نمیباشم.

      208
      12
    5. نه که در کویر شما پزشکان و داروساز های طب مدرن آب هست؟! شما ها که قرن هاست نونتون رو در خون مردم میزنید…
      شماها که همون چارتا سوال طب سنتی رم از مراجعینتون نمیپرسید و فقط پولو میشناسید.

      243
      14
    6. جناب آقای دکتر فرهودی افزایش نجومی رغبت مردم به این افراد مدعی طب سنتی بخاطر رفتار خود پزشکان و همکاران شماست.وقتی که بخش زیادی(نمی گم همه) از پزشکان بیماران را به چشم پول و اسکناس می بینند و از طرفی پولهای درآورده را خرج سرمایه گذاری در مسکن و زمین و طلا می کنند و سابقه بدی هم در پرونده های فرار مالیاتی دارند و… در چنین اوضاعی انتظار دارید که پزشکان در افکار عمومی قدیس شوند؟!خب وقتی آب برکه بگندد انتظار دارید مردم نروند سراغ سراب؟!راه حل اش هم بازی با کلمات نیست و راه حل فقط ایجاد تحولات اساسی در سیستم پزشکی و تربیت پزشکی در ایران هست.وگرنه ده سال دیگه شما هم برای امرار معاش باید داروخانه ات رو جمع کنی و بری عطاری بزنی…دیگه از ما گفتن بودن

      92
      4
    7. اگر واقعا دکتر روازاده دکتر بدون مجوز بود(که میدونم نیست و دارید جو سازی میکنید) تا حالا کجا بودید

      31
      4
  3. سلام
    همه چی برمیگردد به سبک زندگی
    و خورد و خوراک آدم
    که معمولا هیچ کدوم رو رعایت نمیکنیم.

    165
    5
    1. شما که از هر کس پرسیدی خوب شدی گفته آره . خوب این چه حرفیه انتهای گزارش نوشتی؟ آیا انصاف داری؟

      251
      12
      1. یکی نیست همینو بهش بگه .معلومه هدف ازین کار چی بوده .سالهاست که پزشکان طب مدرن با پزشکان عزیز طب سنتی درگیرند و نسبت به راهکارهای درمانشون اعتراض میکنند .در صورتی که کاری که دکتر رولزاده و امثال ایشون برای مردم انجام میدن دلسوزانست .من خودم حساسیت فصلی و حساسیت شدید به بوی عطر و گل داشتم که هیچ کجای تهران و هیچ شهرستانی .هیج دکتری نتونست منو درمان کنه حتی کلینیک تخصصی الرژیک تو تهران.
        ولی با مراجعه به همین دکتر روازاده چند ساله درمان شدم و نه دیگه الرژی دارم نه ابریزش بینی .خدا خیر دنیا و اخرت رو به ایشون عطا کنه
        چون دیگه هیچ علائمی ندارم و راحت شدم
        خدا ازتون نگذره که با ابروی یه همچین ادم شریفی بازی کردین و مردم رو از داشتنش محروم کردین.
        جامعه پزشکی چندساله شمشیر از رو بستن برای مقابله با طب سنتی چون نونشون رو اجر میکردن و جلوی موش ازمایشگاهی کردن مردم رو میگرفتن به همین خاطر الان شاد و راضین
        متاسفم برای همچین بی وجدانهایی که پول رو به سلامت مردم ترجیح میدن
        دکتر روازاده و امثال ایشون که سلامت مردم رو خواهانند در قلب مردم جا دارند.
        تمام

        29
        1
    2. امروز اگر ابوعلی سینا هم بود الان خونه نشینش و فاقد مدارک می‌خواندند،البته طب رضا علیه السلام طب صادق علیه السلام طب نبی ص، و… رو درس میده و پیاده میکنند،
      امروز دارو شیمیایی یه درد رو خوب می‌کنه و10تا اضافه میکنه، طب سنتی چی آیا جوابی دارید؟؟؟؟
      و با این جماعت فقط باید مثل ایت الله تبریزیان رفتار کرد که کتاب طب شیمیایی رو آتش زد ، همون واکسن چرا هرکی تو خونه بود خوب شد چقدر مردم رو کشتند ،که پای مافیا باز شد رهبر دستور بیمارستان صحرایی به ارگانهای نظامی داد،
      کسری بودجه را از مرگ مردم با واکسن دادند که الان نسبت به بازنشستگان کسری بودجه ندارند، امروز افراد دلسوز را ترور شخصیت میکنند و از سر راه برمیدارند یا با تصادف و یا با حقه های صهیونیستی ،
      امروز امسال ایت الله تبریزیان و حکیمان روازاده و استاد خدادادی و… دلسوز مردم هستند، اوف به شما انشاالله که در محضر خداوند جوابگو باشید

      27
      2
  4. سلام احتمالا دارویی چیزی اختراع کردن و کار وکاسبی این پزشکان بی سواد و خرید صندلی را کساد کرده بودن …که ممنوع الکار شدند ….آلمان زنجفیل و زردچوبه را از ایران می خره می بره دارو می سازه …به عنوان مسکنی گران برای تسکین درد های دیسک کمر به ما می فروشه …..

    معلومه که کار و کاسبی و تجارت دکترا و دارو سازها و مافیای دارو ….را طب سنتی و حجامت و ….ازبین می بره ….

    منفعت جامعه پزشکی در بیمار شدن و بیمار ماندن مردم هست ……

    من که میرم طب سنتی خیلی خیلی هم عالیه

    287
    17
    1. سلام
      چی شده دکتر روازاده که چندین بار در تلویزیون اومده حرف زده چون گفته واکسن کرونا آدم میکشه حرف حق گفته الان مجوز طبابت نداره چون خواسته جلوی جرم و جنایت رو بگیره شده آدم بده جمع کنید تورو خدا شماها هر وقت خواستین یکی رو میبرین بالا هر وقت خواستین میکوبین زمین ، من خودم که دکترای بیسواد گفته بودن باید عمل بشی با نسخه همین دکتر روازاده درمان شدم نه تنها خودم چند نفر هم بردم درمان شدن ، جمع کنید بابا خاک بر سر مردمان جاهل که چشمشون به دهن شماست

      213
      9
    2. باز چی شده بازار دکترای شیمیایی کساد شده دم یه خبر نگار رو دیدن که بیان این بنده خدا رو خراب کنن و روش های سنتی رو ببرن زیر سوال ، خخخخ ، شما که دکتر میری از اون چی میخای سلامتی ، طلق گفته خودتون وقتی تمام کسایی که رفتن پیشش و جواب گرفتن پس مشکل کجاست ، من خودم برا زانو دردم پیش ۶،۷ تا دکتر شیمیایی رفتم فایده نداشت چند میلیون هم خرج کردم ، فقط پیش یک دارو گیاهی معمولی که اصلاعات کمی هم داشت رفتم ، با چند تا چیز ساده که تو خونه داشتم خوب شدم الان ۳ ساله که از این موضوع میگذره

      161
      3
    3. دقیقا مشابه همین موضوع تو شهر ما اتفاق افتاده،یه نفر بود برادر سه شهید بود به خاطر خدا و رضای خالق تزریقات و پانسمان رایگان برای مردم فقیر و بینوا انجام میداد کل شهر میشناختنش، چون درمانگاهها دیدن وضع شون کساد شده دست به یکی کردن رفتن دانشگاه علوم پزشکی شکایت کردن دم دکانش رو بستن و پروانه اش رو تمدید نکردن ،از این جور بی عدالتی هاا زیاد داریم

      74
      3
  5. انصاف نیوز جوری مطب رو توصیف کردی که انگار وارد زندان ابوغریب شدی هر مطبی یه سری عکس توش هست و تلویزیون داره و منشی و سر و صدا و … لازم به این همه توضیح و توصیف نبود

    186
    7
  6. بنده به خاطرداروهای اعصاب که بیخودی دکترابه خاطرورم دست به هم دادندمشکل معده پیداکردم دوسالی دستم بندبودتواینترنت تجویزآقای روازاده رودیدم نوشته بودن کله پاچه واسه مشکلات معده خوبه مصرف کردم وخوب شدم همه داروهامم قطع کردم الان مشکلی ندارم به نظرم ازدکترای دیگه بهتر

    168
    7
  7. همه اینا رو گفتی که آخرش مردم و مجاب کنی که پول میشمرن و عوام فریبی میکنن تخصص ندارن در صورتی که از من بپرس که سابقه چهار بار بارداری ناموفق و داشتم و پزشکان زنان و زایمان حداقل من و سی میلیون خرج انداختند و کلی عکس از رحم و آزمایش های ژنتیک و ناهنجاری و هزار تا باند بازی و نون قرض دادن به آزمایشگاه های طرف قرار داد خودشون و دوست و رفقای همکار، همه شو رها کردم، نهایتا با دو بار مراجعه به دکتر طب سنتی حسن اکبری و اصلاح تغذیه و روحیه،،، فقط با ۶٠ هزار تومن ویزیت شخص خودشون و چهارصد تومن داروی گیاهی و روغن ماساژ و دمنوش،،،، دومین بچه م رو هم به دنیا آوردم طبیعی و بدون هیچ خطری

    155
    1
  8. خوب توصیف کردی ولی اخرش خراب کردی…
    من برای دیسک کمر رقتم پیش دکتر طب غربی همه گفتن بلاشک باید عمل کنی… رفتم اینجا و پیش شاگردای زبده ایت الله تبریزیان الان چند ساله چشم دشمنای شیعه کور خوب خوب شدم…طب غربی همون طب یهوده شما بیدار بشید…نسخه تکراری باشه مهم نیس مهم اینه درمان کنه… ماهم سرما میخوریم دکترای شما بدون ویزیت یسری قرص سمبل میکنن میفروشن با زد و بند و سود کلان…بس کنید انقدر مردم رو اذیت نکنید

    121
    14
    1. چیه کاسبیتون کساد شده یه نفر دلسوز هم که پیدا میشه به مردم خدمت کنه شماها نمیزارید خوب راست گفته دیگه هرکی واکسن کرونا زده کلی عوارض نصیبش شده، ضعف بینایی، کمردرد، دست درد و پا درد و کلی موارد دیگه اینا همش عوارض واکسن کرونا هست که مسئولین به روی مبارک هم نمیارن

      62
      3
  9. باهزینه بالا ۱میلیون شد هزینه بالا رفیقات پول دادن خیلی ام دادن که بنویسی ۵۰ میلیون پول یه شب تخت بیمارستان بالاست یا سالی ۱میلیون پول علف دیر اقدام کردید من بمیرم نمیرم پیش قاتلهای طب صنعتی کاش زودتر همه شون گوردون گم کنن هرسال یکی می کشن واکسن عوارض نداشت سکته قلبی بعد واکسن لابد اشانتیون بود کور خوندین قاتلان و قتل پرستا عمرا بتونید طب سنتی ازبین ببرید
    من بعد ۶ ماه پر کردن جیب فوق تخصص گوارش قاتل کاسب وبعد ۶ میلیون هزینه
    آخرش با ۵۰۰ تومن علف تو عرض دوهفته خوب شدم

    95
    6
  10. من تعجب میکنم که خبرنگار انصاف نیوز که فکر نکنم بویی از انصاف برده باشه خودش مثل فیلم مستند داره نکته به نکته حضور و حرف و صحبت هایش را با مردم و مراجعه کنندگان توضیح میده و در آخر هم میگه من نگران این مردمی هستم که تو این صفهای طولانی به امید بهتر شدن و درمان شدن میان و ..‌‌….
    (خوب گر تو بهتر میزنی ، بستان بزن)
    بنده خدا من بابای خودم منشی پزشک مغز و اعصاب هست میگه بیماری که ۲۰ سال پیش میومده پیش دکتر الان هم داره میاد و حالش هم با بیست سال قبل هیچ فرقی نکرده فقط هر دفعه میاد قرص و دواش بعضی وقتا عوض می‌کنه هیچ اثری از بهتر شدن یا رفع کسالت هم نیست تازه هر قرص و دواش هم هزینه زیاد یا در حد همین طب سنتی میشه،
    تو این مستندی که برامون روایت شد همه گفتن که اثر داروها و بهتر شدنشان را خودشون به چشم خودشون دیدن ولی ما از دکترای شیمیایی چنین چیزی ندیدیم.
    بعدشم گیرم که آدم خوب هم نشه با این داروهای گیاهی حداقل مطمئن هست که یه دردی به دردش اضافه نمیشه یا اصلا بواسطه گیاهی بودن داروها حال انسان بدتر نمیشه ، ضرر دیگری برا آدم نداره …
    شما خبرنگار عزیز نمی‌خواد دلت برا این صف های طولانی و امید به بهتر شدن بسوزه شما برو دم مطب همین دکترایی که مجوز پزشکی دارن ببین چقدر مردم میان که دفعه چندمشون هست که مراجعه میکنن که حال و روزشون بهتر که هیچ بدتر هم شده ، اینم از دکترای مجوز دار شما و وزارت بهداشت . ما هم تو شهرمون چنتا از همین طبیبای طب سنتی را از بهداشت ریختن به بهانه نداشتن مجوز تعطیل کردن در صورتی که نظر مردم چیز دیگری بود.

    114
    5
  11. از نظرات مردم وکامنتها میتوان فهمید که مردم از نفهمی وساده انگاری لذت میبرندوسیرنمیشوند.دراین وانفسای اقتصادی وبی پناهی مردم،ونیز سودجویی وبی انصافی برخی پزشکان،بی امکاناتی ورهاشدگی بخش درمان دولتی،ترجیح‌ بعضی پناه بردن به طب حاشیه است. بعنوان پزشک میگویم ناکارامدی درمان نه بدلیل اشکال دراصل طبابت کلاسیک بلکه بدلیل حاشیه‌های متعدد وناتمام رهاشدن روند درمان غالبا بدلایل مالی،است.

    17
    92
    1. مردم ساده مارو نگاه کن دکتر طرف فکر میکنه ناباروریش با دو تا روغن که دکتر خودخوانده بهش داده درمان شده تازه میگه کلی درمان پزشکی روز کردم سیو پنج میلیون هزینه کردم به خاطر اون مشکلم حل نشد به خاطر اون دو تا روغن که دکتر علفی داد مالیدم رو دستم ناباروریم برطرف شد

      7
      53
      1. اسکل.حیف اسمت.ماساژ یکی از عوامل اصلی سلامتیه.اصلاح تغذیه یکی از عوامل اصلی سلامتیه.فقط نمیدونم این حکیم برای عقل تو چیزی داره تجویز کنه بلکه یکم رشد کنه یا نه

        17
        2
    2. دکتر روزبه شما دکترها هم از خوردن پول خون مردم سیر نمیشید
      بفرمایید اونایی که علیرغم حرف شما درمانشون رو ادامه دادن و رها نکردن کامل خوب شدن؟؟خیر!
      هر روز باید بیشتر از قبل دارو بخوری و معده ت رو هم داغون کنی و آخرش هم هیچی.
      شما دکترا خوبید که مریض داره حرف میزنه هنوز،نسخه رو نوشتید و میگید به سلامت.
      انگار طلب دارید از ملت!

      55
      2
    3. ولی من میگم از نوع حرف زدن آدما ،میشه به میزان شعورشون پی برد،حالا میخواد بی سواد باشه یا دکتر..

    4. دکتر روزبه بلاخره چی شد؟ این انصاف نیوز و دکتر فرهمند شما که میگن پول زیاد میگیرن این طب سنتی ها که.بلاخره درمان شما هزینه برتره یا طب سنتی؟ برو عامو بهانه بیخود نیار.اینهمه بیمه میاد رو دارو شیمیایی ولی داروی طب سنتی آزاده.بازم معترضید؟مردم میخوان درمان بشن و واسه درمانشون پیش هرکی دوست داشته باشن و نتیجه گرفتن با هر هزینه ای که باشه میرن اکثرا. ما درمان میخوایم نه اینکه با هزارتا عکس و سونو و … هیچ غلطی نتونید بکنید تازه چند تا مرض دیگه ام میارید روش.واقعا نوبره اینهمه پررویی شما

      21
  12. یکی هم که مردمی است و نیم قرن مشکلات جسمی و روحی مردم رو بر طرف میکرد.با سیاستهای مافیائی زیر پوستی بین انظار تخریب میکنند.چرا تعداد فوت شده های بیمارستانهای کشور که ادعا میکنند دارای پزشکان فوق تخصص و جراح هستند رو چک و تخریب نمی کنید ؟؟؟ کدام بیمار زیر نظر روازاده فوت کرده؟؟؟ غائله دومی مثل غائله مهسا امینی برای کشور و ملت درست نکنید ..البته به قضیه ممنوع الکاری یا اخراج اساتید دانشگاهها کاری نداریم .چون زارچی لیدر اراذل و اوباش در اغتشاشات گذشته بود.ولی این شخص ضرری برای مردم تا باحال نداشته..

    80
    8
  13. باز چی شده بازار دکترای شیمیایی کساد شده دم یه خبر نگار رو دیدن که بیان این بنده خدا رو خراب کنن و روش های سنتی رو ببرن زیر سوال ، خخخخ ، شما که دکتر میری از اون چی میخای سلامتی ، طلق گفته خودتون وقتی تمام کسایی که رفتن پیشش و جواب گرفتن پس مشکل کجاست ، من خودم برا زانو دردم پیش ۶،۷ تا دکتر شیمیایی رفتم فایده نداشت چند میلیون هم خرج کردم ، فقط پیش یک دارو گیاهی معمولی که اصلاعات کمی هم داشت رفتم ، با چند تا چیز ساده که تو خونه داشتم خوب شدم الان ۳ ساله که از این موضوع میگذره

    67
    5
  14. جناب گزارشگر ۰در تمامی مصاحبه هایی با مردم جواب مردمی که گفته اند از درمان و نسخ دکتر نتیجه گرفته اند را می‌نویسد و میگویند از نسخ درمانی دکتر های صاحب مجوز نتیجه نگرفته و با مراجعه به این دکتر به اصطلاح بدون مجوز نتیجه گرفته و درمان شده اند من دیدم یکی از خانم هایاقوام که سرطان داشت و زبانش بند آمده بود نزد دکتر روا زاده آمد وبا اولین نسخه زبانش باز شد و. از تخت بلند شد و در مطب ایشان ۱۰سال پیش به چشم خودم دیدم که خانمی که بدلیل تصادف بگفته پسرش ۱۱ سال معالجه در ایران و کشور های اروپائی نتیجه نگرفته بود و بسختی و قدم بقدم دولاو با مشکل زیاد راه میرفت نزد روازاده آمد و حدود ۳ربع ساعت در اطاقی رفت و دکتر ایشان را معالجه کرد و وقتی از اطاق بیرون آمد صاف و بدون مشکل قدم برمیداشت و موارد دیگر که بچشم دیدم و بگوش شنیدم و خودم تجربه کردم حال چرا طب سنتی خودمان را فراموش کرده ایم و امثال روازاده و خیر اندیش که مردم را با طب بوعلی سینا معالجه می‌کنند را ممنوع ال کار مینمائیم و چه دستی در کار است تا سد ایجادکند ؟
    طب سنتی بوعلی در دانشگاه های کشور های مترقی تدریس می‌شود اما خودمان قبول نداریم واقعا عجیب است که می‌بینیم و کتمان میکنیم بجای آنکه کسانی که کلاشی می‌کنند و بنام دکتر سنتی سر مردم را کلاه میگذارند را محاکمه کنیم خادمان به مردم را ممنوع الکار میکنیم و خدماتشان را نادیده میگیریم تاسف آور است

    76
    2
  15. سلام متاسفانه مشکل ما ها اینه که وقتی میگن غرب گرایی اینجوریه که هر مطلب یا مدرکی که مورد تایید علوم غربی قرار بگیره درسته و غیر آن غلط. علوم غربی به تمام بدنه اجتماعات رسوخ کرده و عامل بدبختی ملت ها هم همینه. ولی علوم سنتی و غنی ما یا تمدن های دیگه به درد نمیخوره و باهاش مبارزه میشه.
    جالب اینجاست که بیشتر اساتید بنام دانشکده های طب سنتی مثل دانشگاه پزشکی تهران عمدتاً دارای مدرک پزشکی نوین نیستند و تجربی و غیر رسمی علم آموخته اند.
    ما در گذشته علوم فنی و قوی و دانشمندان زیادی داشته ایم مثل شیخ بهایی . مثلاً ایشان با این علوم مهندسی، این ابنیه های تاریخی اصفهان رو بنا کرد آیا علم مهندسی نوین می‌دانست.
    وقت آن است که بیدار بشیم و طوق بردگی غرب و صهیونیسم را از گردن خود خارج کنیم.

    50
    3
  16. روازاده ی طبقه بالاتر از اونجا ک شما رفتید نشسته اتفاقا ویزیت هم میکنه ولی موارد خاص، منظورم بیماری هست، توی ی hall بزرگ نشسته ک ب سبک بیت هاست، معمولا داروی تجویز میکنه ک ب قول خودشون از یجور حیوان دریایی هست و البته ماده اصلی وارد میشه، جالب‌تر اینکه با ارز دولتی وارد می‌شده این رو از زبان خودش شنیدم. هر پک ی تومن

    37
    4
    1. پزشک ها که فقط به پول فکر می کنند. بیچاره مردم اسیر. پزشکی سنتی هم که واقعا دستگاه مکاره ای شده. اگر پزشک سنتی کارکرد داشت ، هیچ وقت پزشکی مدرن جاشو نمیگرفت. پزشکی سنتی در مواردی که نیاز به جراحی هست کاملا مستعصل هستش و البته علم با شبه علم بسیار فرق داره

      12
      37
    2. هه هه مامان من خیلی دوست داشت بره من نذاشتم یک دوره هم طب سوزنی مد شده بود خواهرمو برداشت برد طب سوزنی بیچاره خواهرم
      جدی نگیرید بالاخره این چیزها همیشه هست توی آمریکا هم هست فقط مردم نباید جایگزین درمان واقعیش کنند چون یا تاثیرش روانی یا نهایتا به عنوان گیاه دارویی تاثیر واقعا پایینی داره انقدر ها تاثیرش زیاد نیست که جایگزین باشه البته مطب دکترهای مدرن هم همینه متاسفانه به خصوص تو حوزه پوست و زیبایی و بیماری های داخلی بعضی وقتها هم تو حوزه های تخصصی عملهایی را پیشنهاد می کنند که دکتر دیگه ای میری میگه نه لازم نیست می خوان پول بگیرند فرستادن پیش فلان داروخانه خاص پیش فلان کلینیگ رادیولوژی خاص و ……. ۷۰۰ ۸۰۰تومن برای اکثر مردم در مقابل هزینه هایی که پزشکهای عادی بهشون می گند بکنند که بعضی هاش اصلا لازم نیست خیلی چیزی حساب نمیشه

      4
      31
  17. پزشک ها که فقط به پول فکر می کنند. بیچاره مردم اسیر. پزشکی سنتی هم که واقعا دستگاه مکاره ای شده. اگر پزشک سنتی کارکرد داشت ، هیچ وقت پزشکی مدرن جاشو نمیگرفت. پزشکی سنتی در مواردی که نیاز به جراحی هست کاملا مستعصل هستش و البته علم با شبه علم بسیار فرق داره

    8
    33
  18. یه نفر آدم ناراضی اونجا ندیدی بعد دنبال مجوز میگردی برید اون دکترهایی که بدون هیچ گونه توجهی به عوارض دارو مثل نقل و نبات دارو شیمیایی میدن بگیرید که با داشتن سهمیه دکتر شدن و فرق اسهال و یبوست رو نمیدونن.مافیای دارو درست کردید که آدم نمیدونه از کدوم شرکت بگیره

    72
    3
  19. لطفا در گزراشگر بی سواد جهت گرفتن گزارش اعزام نکنید، اولا داروی طب سنتی بسته به طبیعت اشخاص متفاوت هست و به هیچ وجه مثل طب نوین داروهای تکراری تجویز نمیشه، دوما حالا خوبه خودش دیده که چقدر همه راضی بودند. سوما ویزیت خیلی تخصصی تر از پزشکان طب نوین هست که از پشت میز حرکت نمی‌کنند و حتی سواد خواندن آزمایش و تشخیص عکس رو ندارند. چهارما اگر دارو ها بهبود بخش نبود هیچ کس مجدد مراجعه نمی‌کرد، واقعا برای انصاف نیوز متاسفم که گزارش غیر حرفه ای منتشر میکنه

    63
    3
  20. دوست من که سرطان کبد داشت و پزشکان شیراز ایشون دو رد کرده بودند وقتی به مطب دکتر روازاده رفتند(البته با ناامیدی) دکترهای اونجا ایشون رو به خود دکتر روازاده ارحاع دادند، دکتر روازاده با قطعیت گفتند ایشون خوب میشه و طی حدود ۳ ماه درمان ایشون خوب شدنر، واقعا من خودم باور نمیکردم اما شد، جالب اینکه تمام داروهاس هم گیاهی بود.(بدون تحقیق قضاوت نکنیم)

    71
    3
  21. کاش یه گزارش از مطب پزشکای دارای پروانه پزشکی هم تهیه میکردین، هزینه ی اونها و بازدهی اونهارو میسنجیدین،
    چندوقت پیش دخترم پشت سر هم خون دماغ شدید میشد، به مطب یکی از پزشکای متخصص حلق و بینی رفتیم، ابتدا گفت حتما باید عمل سوزاندن رگ بینی انجام بشه منم فقط فلان بیمارستان خصوصی عمل میکنم، دوم هم خدا شاهده یه برگه پر کرد از یک سری تست های مختلف که اونم حتما در فلان آزمایشگاه خصوصی انجام بدین ، خلاصه ما برای اطمینان به یه پزشک متخصص که با یکی از بستگان آشنا بود مراجعه کردیم ایشون گفتن یه خشکی بینی بخاطر تغییرات آب و هواست و باید از یک قطره و پماد استفاده کنن که کلا ۳۰هزار تومن هم نشد و مشکلش حل شد،

    63
    3
  22. سینوزیت داشتم هر بار که دکتر میرفتم پنیسیلین و .. تجویز می شد دو سه روزم طول می کشید تا خوب بشه، یکی دو ماه بعد دوباره درگیر میشدم و …یه بار که مشکل داشتم رفتم عطاری چند قلم داروی گیاهی بهم داد مثل عنبر نسا و بابونه و روغن سیاه دانه، استفاده کردم در عرض یکی دو ساعت خوب شدم چهار پنج سالم هست که دیگه سینوزیت ندارم
    یا زگیل و عفونت قارچی انگشت پا داشتم دکتر متخصص پوست گفت بیا فریز کنم بتراشم، رفتم پیش دکتر طب سنتی با یه محلول گیاهیه ۶ هزار تومنی در عرض چهار پنج روز خوب شدم
    وقتی میشه بیماریو ساده تر درمان کرد برا چی باید بریم پیش این مافیای لجن پزشکی که خون مردمو کردن تو شیشه نه تشخیص درست میدن نه داروی درست تجویز میکن
    الانم که مردم آگاه شدن کاسبیشون کساد شده دارن مطب این پزشکای طب سنتی رو تعطیل میکنن
    اگه راست میگین اجازه بدین مردم خودشون انتخاب کنن پیش کی برن

    70
    2
  23. واقعا واس این جامعه که فقط به نفع سود خودشون هستند نه سالم بودن هم نوعشون متاسفم…حیف افرادی مثل حکیم روازاده واس این انسان های …..

    51
    1
  24. اینکه مردم پول خرج کنن و پیش کسی برن ک کامل خوب بشن و راضی باشن،ایا فشاری ب امثال شما قشر خبرنگار وارد میکنه ک انقدر سرتونو هرجایی فرو میکنید؟!.حتما مردم باید برن پیش کسی ک کلی مجوز چرت و پرت انگلیسی ب در و دیوار مطبش زده و کلی ام ازت پول بگیره و تهش هم درمان نشی و امیدت ناامید بشه بعد رو بیاری ب طب سنتی و اسلامی؟!
    بجای این فضولی های بی مورد ،موارد بهتری برای دخالت خبرنگارای تیمتون هست ک اونجا سری بکشن
    مثل همین دکترهای شیمیایی پول پرست ک کلی پول ب جیب میزنن و مردم رو هم درمان نمیکنن.
    خبرنگار فضول انصاف نیاز، اگر وقت کرد سری ب مطب این دکترها هم بزنه 🙂

    61
    2
  25. احتمالاً بازار دکترای محترم خراب شده ، چه جالب همه هم گفتن ما جواب گرفتیم ، مگه شما از دکتر چی میخای ؟ سلامتی ، خب چکار دارین به این بنده خدا .

    59
    2
  26. عزیزمن،شما نتیجه گیری را چطور انجام دادی،وقتی با تمام کسانی که صحبت کردی ازدرمانشان راضی راضی بودند.وبرای بیماریهای دیگرشان هم آمدند،حتی ازکیلومترها آنطرف تر.شما قبل از تهیه گزارش فقط برای تخریب رفتی،
    من چندساله یک مشکل دارم به 50تا دکترفوق تخصص مراجعه کردم ازریه،قلب،داخلی،چندین بارام آرای،سی تی.تست خواب،و…..
    داروهای گوناگون،هزینه بالا تازه هزینه ای که ازجیب دادم،چندین برابرش هم ازبیمه گرفتن کوچکترین اثری نداشت،والان تقریبا دو،سه ماهه دیگه دکترن فتم.ومیخوام برم دکترسنتی ببینم چطورمیشه

    47
    1
  27. من مدتی معده درد شدید داشتم وبا داروهای مختلف اثرمطلوبی ندیدم،مامانم با دوتا گیاه کوهی درمانم کرد،الان وضعیت معدم خیلی بهتره،به نظر من هم اگه به جای این همه داروی مسکن شیمیایی از آنچه خداوند درطبیعت خلق کرده والبته با دانش وتخصص استفاده کنیم بهتره. چه خوبه که متخصصانی دراین زمینه داشته‌باشیم وبدون دغدغه وعوارض درمان بشیم.

    37
    1
  28. سلام علیکم
    مادر محروم بنده به شخصه بعلت تزریق واکسن کرونا به سرطان پانکراس مبتلا گشتند و جالبه که بدونید وقتی دکتر ایشون رو بردیم خود دکتر متخصص گفتند علت سرطان واکسن بوده. همسایه کناریمون هم بعلت واکسن درگذشت پدر دوستم به علت واکسن سرطان خون گرفت پدر دوست دیگم بعلت سرطان سرطان پروستات گرفت و….

    32
    3
  29. ویک سوال اینکه چرا دلت سوخت واسه مردمی که همشون با مراجعه به این آقا بیماریشون بهبودی پیدا کرده؟خداوندی که مارا خلق کرده برای درمان بیماریهامون هم درهمین جهان چیزهایی خلق کرده که متاسفانه ما از درکش عاجزیم وبا پناه بردن به مخلوقات ناتوان خدا دنبال درمانیم، کاش وقتی پاسخ مثبت این همه مراجع راشنیدید،درپایان می نوشتین شاید این آقا مجوز ندارند ولی با توجه به پاسخ مراجعین معلومه در زمینه کارشون تخصص دارند واین زیبنده یک مقاله با این همه توضیح تفسیر بود.

    40
    1
  30. سلام دوباره دکترا ی پولی وداروخانه های شیمیایی چند تومانی ریختن توحساب دولت تا یکی را هم که کارش درسته را گیر بهش بدن پاپوش درس کنن براش .کشور ماهمین طره هرکی پول میده تبلیغ میشه برا طرف یا جنس مورد نظر

    38
    1
  31. چند وقت قبل برای مراسم ترحیم فردی به مسجد میدان فلسطین رفته بودم ،دست بر قضا روازاده کنار من نشستند،همان اول شناختمشان،چند سوال پرسیدم ،دیدم هیچ در چنته ندارند،بدا به حال مردمی که از اقصی نقاط کشور با هزار بدبختی خودشان را به مطب روازاده رسانده و توسط افرادی که هیچ گونه تخصصی در حوزه پزشکی ندارند،ویزیت شده و بعد از ساعتها معطلی مقداری از علف های گیاهی به همراه شربت های دست ساز که در محیط های کاملا غیر بهداشتی تهیه شده به مردم داده و آنها را ترغیب می‌کنند که مجدد مراجعه نماید،جالب اینجاست که شخص روازاده هم حضور نداشته و شاگردانش این شامورتی بازی ها را انجام میدهند،با قیمت‌هایی گزاف این آت و آشغالها را که در سلامت بودنش هیچ ضمانتی وجود ندارد به خلق خدا قالب میکنند،هدف روازاده از این شیوه کاری فقط سرکیسه کردن مردم و کسب درآمد از طریق این راه ناجوانمردانه است ،چه بسا خیلی از بیماران نه تنها درمان نشده ،بلکه فرصت معالجه را نیز از دست داده اند و خیلی ها نیز بر اثر این سهل انگاری ها و این شیوه های متقلبانه و شیادی جانشان را از دست داده اند،باید روشنگری کرد و جلوی فعالیت این شیادان را گرفت ،هر کدام از ما وظیفه داریم آشنایان و نزدیکان خود را آگاه ساخته تا مبادا به دام این افراد شیاد بیفتند.

    11
    61
  32. دقیقا بهترین فکره،ما که این دکتر روازاده رو نمی‌شناسیم ولی وقتی همه راضی هستند و داریم توی جامعه خودمون به وضوح می بینیم که طب سنتی عالی جواب داده،شما پزشکان چرا ناراحتید با کار کردن اونها.در صورتی که متاسفانه برخی از شما مثلا پزشکان معلوم نیست چطور مدرک گرفتید که از داخل اینترنت میزنید که مشکلات مریضتون رو بر طرف کنید.ما حواسمون هست فکر نکنید نمی فهمیم.

    49
    1
  33. من خودم با هزار بار مراجعه به دکترهای مختلف هیچ کدوم از مشکلاتم که حل نشد بلکه صد تا درد دیگه هم گرفتم با خوردن داروهای شیمیایی که دیگه معده ی سالم هم ندارم، و در خصوص این واکسن‌ها هم وقتی نگاه میکنی به مردم میبینی چقدر درد و مرض بیشتر شده من خودم سه دوره زدم و واقعا پشیمونم و چه فایده

    17
    2
  34. سلام.من محمود علی براتلو هستم و بیست و پنج ساله با طب اسلامی ایرانی سنتی آشنا شدم و دقیقا از سال ۸۸ با روازاده اشنا شدم ،،،،جوانان و نوجوانان بدانید که من و خونواده خودم تو این پانزده سال مریض نشدیم فقط با فرامین طب اسلامی ایرانی سنتی ،،،سنگ کیسه صفرا ی خانمم با سیب و آب سیب تقریبا درمان شد و چاقی پسرم و قد کوتاهی اون هم درمان شد و صدها مورد دیگه،،،،طب اسلامی ایرانی سنتی هدیه خدا به مردم است ،،،ما واکسن هم نزدیم و اجازه ندادم به دختر هفت ساله خودم هم واکسن بزنند ،،برا ورود به مدرسه،،،،جوانان و نوجوانان بدانید،،،با طب اسلامی ایرانی سنتی هیچ وقت دندان شما خراب نمیشود،،

    22
    2
  35. خود خبرنگار نفهمید چی شد.. از ۲۰ نفر گزارش گرفته میگه درمان شدیم و رضایت داریم بعد انتهای مقاله مینوسیه مردم به چه امیدی میان خدا خبرنگار رو شفا بده
    نکته اصلی این هست که طب قدیم منشأ ایرانی اسلامی داشت اما اکنون منشا غربی داره واسه همین کسی درمان نمیشه اکثر سرطان های قابل درمان درمان نمیشن چون به علت یک سری پروتوکل های من درآوردی شده پایه و اساس علم پزشکی که هیچ فایده ای نداره ..فقط تجارت..برای مثال اگر یک پزشک طب نوین و شیمایی تونست مشکل منو حل کنه من طب سنتی رو کنار میزارم ولی‌نمیتونن فقط داروی چرت پرت میدن..که ضررش بیشتر از اثرش هست
    در کل جمع کنین در دکون پزشکی های نوین رو بجز دستگاه هایی که درون بدن رو اسکن میکنند و خون زو آزمایش میکنند و عمل جراحی هایی که شکستگی درمان میکنند بقیش فایده ندارن تا با طب قدیمی ایرانی اسلامی ترکیب نشن بی فایده هست

    23
    1
  36. طب سنتی بر اساس تجربه هست و نه علم . درمورد درمانش هم نمیشه کامل مطمئن بود و در صورتی که پزشک ، بیماری فرد رو اشتباه تشخیص بده (بدون انجام آزمایش ، امکان تشخیص اشتباه زیاده) ممکنه حتی باعث مرگ طرف هم بشه (یکی از دوستان پاش بخاطر اشتباه پزشک طب سنتی فلج شد ) .
    هزینه اش هم به شدت بالاست و با دریافت پول نقد ، از زیر مالیات دادن فرار میکنن .
    البته منکر بعضی تاثیرات مثبتش نیستم و در بعضی موارد ، فایده اش چند برابر بیشتر از پزشکی نوینه ولی بخاطر اینکه طب سنتی صرفا بر اساس تجربه هست ، نمیشه و نباید بهش اعتماد کامل داشت .

    9
    4
  37. شما اگر دنبال استاد و دانشگاه می گردید باید برید بیمارستان مطب محل گذر است آن هم یک پزشک دوکلام نمی پرسد و یک آزمایش می نویسد اینطور که شما بیان کردید اول اینکه مطب دایر است، دوم اینکه پزشکان در حال ویزیت بیماران هستند و سوم اینکه به جای دغدغه وقت گذاشتن کلا در اختیار بیماران هستند و چهارم اینکه عطاری چه گناهی دارد بی انصاف، مگر پزشک نسخه ای می نویسد داروخانه های شیمیایی گنهکارند؟ ما نیمی از مواد خوراکی خود را از همان عطاری می خریم که شما بی انصافی می کنید آیا روغن ارده کنجد و عسل درجه یک و روغن زیتون بیسکوییت خوراکی اینها به پزشک مطب ارتباط دارد؟
    کمی عاقل باشیم بد نیست.
    ما سال ها به دستور پزشکان امروزی عمل کردیم و ضرر کردیم ولی هیچ ضرری از پزشکان سنتی ندیدیم چون اجداد ما نیز با همین دستورات بالای سال عمر می کردند.

    خداوند شما را شفا بدهد.

    16
    1
  38. خبرنگار بی انصاف که خود را با انصاف می نامی یعنی شما پروانه پزشکی این همه پزشک که در مطب فعال هستند و عکسشان روی دیوار هست، دوربین شما نمیبیند؟
    آیا پزشکانی که با روپوش سفید به قول خودتان در حال ویزیت کردن هستند تهمت می زنید و می گویید نظام پزشکی ندارند شما وقتی به مطب مراجعه می کنید و خودتان را معرفی نمی کنید چه کسی به شما اطلاعات داده است؟ یک کلام میپرسیدید آقای دکتر شماره نظام پزشکی شما چند است بهتر است احساساتی عمل نکنیم و دیدید که وزارت بهداشت هم در مورد محرومیت دکتر روازاده دروغگو از آب درآمد و حکم برائت ایشان در فضای مجازی پخش شده است. تا آنجایی که محرومیت می دهند بیان میکنند اما وقتی ایشان اعتراض می کند و در دادگاه تجدید نظر برائت حاصل می شود قسمت دوم را بیان نمی کنند چرا که مشتریانی عاقل مثل شما دارند.

    18
    2
  39. دکترهای بیمارستان ها ایا ویزیت تخصصی انجام میدهند یا از در وارد نشده همون یک‌سری نسخه‌ی تکراری به همه میدن و ایا داروهاییکه داروخانه میدهند برگه تضمینیهمراهش میدهند؟ گزارش جهت دار و ناقص هست

    15
    1
  40. پزشکان سنتی و کلاسیک لازم و ملزوم هم هستن. به شرطی که کارشون رو درست انجام بدن.
    مگه داروهای مدرن از چی درست میشن؟
    خیلی از دکترای سنتی رو دیدم که وقتی لازم شد مریضا رو به طب شیمی ارجاع میدن. اما کمتر دکتر طب مدرن هست که مریضشو به طب سنتی ارجاع بده. ولو به قیمت مرگ مریض بیچاره . عدم مدیریت صحیح در این عرصه ها نیز به مشکلات دامن زده…..

    19
  41. شما مطب یه پزشک مدرن تشریف ببرین و اونجا هم یه گزارش تهیه کن ببینیم چقدر انصاف نیوز هستی
    ما هم مثل شما به این نوع درمان که بیشتر روی لایف استایل یا سبک زندگی تاکید داره بد بین بودیم ولی الان ایمان داریم که در اکثر موارد نتیجه ی بهتری داره

    20
    1
  42. پایان‌گزارش‌به‌‌شعورخودت‌هم‌توهین‌کردی،مردم‌می‌روند‌دکتر‌که‌خوب‌بشن‌قرار‌بوده‌چه‌اتفاقی‌بیوفته،اگر‌مسلمان‌هستی‌برو‌نهج‌البلاغه‌بخون‌وببین‌به‌حجامت‌چقدر‌تاکیدشده،برو‌مطب‌دکترغیرسنتی،هیچ‌کدومشون‌به‌حجامت‌اعتقاد‌ندارند،التماس‌تفکر

    17
  43. دکتر های امروزی رو که نگو! اونا مراقب بیماری ما هستن. نه درمان ما ، چون از بیماری ما ارتزاق میکنن.
    دکترا ! بهتر برن دکتر.
    خدا می‌دونه که همسرم مشکل ضعف معده داشت همین دکترا مثلاً متخصص بود دو کلمه حرف شنید. فوری نوشت آندوسکپی . سنوگرافی با قیمت چند میلیونی. و داشت تا مرز جراحی لوزالمعده میبردمون. خدا رحم کرد یه بنده خدا گفت یسر برید طب سنتی،. باور نکردنی بود با دوتا شیشه عرقی جان و یه کپسول گیاهی یکساله که هیچ اثری از بیماری نیست . خدا وکیلی دکتری شما؟؟؟

    18
  44. با سلام این قطعا دسیسه ی پزشکان امروزیست که نگران جیب خود هستند چون بنده که باهاشون در غالب تیم کار میکنم به ندرت اثری از نگرانی و وجدان در قبال بیمار میبینم.
    روازاده از خودش چیزی در نیاورده پایه و اساس حرفهاش و عملکردش دستورات اسلام و سنته که در اون موارد سازگاری طبیعت با خلقت انسان دیده میشه مثل خوردن غذا در ظروف خاص. برنج و نان سبوسدار یا به قول علم امروز غذای پرفیبر ضد سرطان.
    هرچی به گزارش این بنده خدا خبرنگار نگاه میکنیم نکته ی منفی نمیبینیم.
    پزشکها که همون گوش کردن به تاریخچه بیماری مریض رو هم انجام نمیدن.یعنی همون قدم اول گرفتن شرح حال.فقط چسبیدن به عکسو آزمایش..

    20
    2
  45. جدار رحم که از حدی بالاتر بره طبق طب نوین باید با کورتاژ تراشیدو فرستاد پاتولوژی. بعد خود کورتاژ باعث چسبندگی جدار رحم میشه. اغلب روشهای طب نوین به سمت خشونت میره. یه جا رو درست میکنی یجای دیگه رو خراب میکنه. من تو اتاق عمل با جراحها کار میکنم و تکنولوژیست اتاق عملم. این یه مثال بود.
    در طب سنتی با دود عنبر نسا بر روی لگنی که فرد بتونه بنشینه این جدار رو میارن پایین. البته این یه روشه . روشهای دیگه هم دارن. مثل شیافهای کاملا گیاهی بر پایه عسل و زاجو…
    این قضیه به عینه برای یکی از نزدیکانمون اتفاق افتاد و من سونوی قبلو بعد رو دیدم.
    ما فقط یاد گرفتیم هرچی رنگ و بوی اسلام داره بگیم بده و هرچی غربیه بگیم خوب. بابا جون خود غربیا اندازه ی ما از سرم استفاده نمیکنن بیشتر درماناشون سنتیه و دمنوش و..‌.
    اگه علمی اومده برای لحظه های اورژانسی که سرعت درش اهمیت داره اومده مثلا مریض فشارش شدید پایین اومده و داره میره تو فاز سنگکوپ باید سریع اقدام کنی. اما در حالت عادی اغلب مشکلات با پیگیریهای طب سنتی خیلی بهتر و کم خطرتر جوابمیده.

    طبی که بناش با طبیعت انسان سازگار باشه ایده آله

    25
    1
  46. یه بار عضله پام و کمرم گرفت . توانایی اینکه پام روی زمین بزارم نداشتم .
    یه پیرمرد اشنا به علم قدیم با یه مالش برطرف کرد .
    یکی دیگر کمر درد داشت اصلا نوبت جراحی داشت ترس داشت ! اون هم خوب کرد .
    علم قدیم برای درد های عضله و هاضمه حرف زیادی برای گفتن داره .
    اما برای جراحی مثل چشم و غیره علم جدید بهتره .
    بهر حال دانش پزشکی انتها نداره اگر ابوعلی سینا بشه باز به محتویات علم اضافه میکرد دیگه نمیگفت هر چی قدیم گفته بس هست

    19
    1
  47. لعنت به این نظام پزشکی که جز به منافع دکترا قدم دیگه ای بر نمیداره.دکترایی که با هزار کار از دانشگاه ها مدرک میگیرن و هیچی هم بارشون نیست.یکم از زیرمیزی های دکترا بگین!نظام پزشکی کجاست؟البته دکتر خوب و دلسوز هم داریم اما متاسفانه در اقلیت هستن

    20
    1
  48. اولا انصاف نیوز، کلمه انصاف را از اسمت پاک کن، شایسته داشتنش نیستی.
    دوما سعی کن خبرنگارهای باسواد و مردمی استخدام کنی
    سوما تا حالا مافیا یا تجارت پزشکی به گوشت خورده!!!!

    1. به نظر بنده
      ۱- روازاده و امثال ایشان که دکان طب سنتی ایرانی اسلامی راه انداخته اند، کاسب است و دکانی که دارد برای پر کردن جیب و گنده کردن خودش است. این آقا حتی از فروش نمک و عسل و …. هم به اسم نمک و عسل مورد تائید اسلام هم هیچ ابایی ندارد.
      ۲- در عین حال نظام پزشکی فاسد کشور و پزشکان بیسواد و جزئی نگر و فاقد نگاه کلان و پول پرست و از دماغ فیل افتاده هم، اجازه عرض اندام حتی از سوی پشه برای مکیدن خون مردم را نمی دهند و حتما همه چیز باید از مجرای این سیستم پوسیده انجام شود.
      ۳- مردمی که از این نظام پزشکی جاری نتیجه نگرفته و خسته از درمان های جاری هستند، ذلیلانه و با تحمل هر خفت و خاری و وقت گذاشتن، دنبال شفا گرفتن از امثال روازاده هستند.
      ۴- این جنگ بین سنت و مدرنیته در حوزه درمان، مردم را گیج کرده است و باید بین مراجعه به طب مدرن یا مراجعه به طب سنتی تصمیم بگیرند و در مطب امثال دکتر روازاده که خودش نیست اما چند پزشک دیگر همان دستورات تکراری را بدون معاینه بالینی و آزمایش و رادیوگرافی و …. برای بیمار تجویز می کنند، شنیدن تجربیات درمانی و دارو های گیاهی و …. تنها مرجع بینوایی است که از داروهای شیمیایی خسته و بی نتیجه به این مراکز مراجعت می کند.
      ۵- سیستم پزشکی ایران زحمت کشیده و شاخه طب سنتی اسلامی – ایرانی را هم به عنوان یک رشته دانشگاهی، البته به عنوان یک تخصص برای پزشک عمومی فارغ التحصیل تعریف کرده است و همه این حرف ها که امثال روازاده مطرح می کنند را به نوعی در این تخصص تعریف کرده است و آیین نامه برایش نوشته اند و ….
      ۶- آن‌چه که اینجا وجود دارد این است که نظام پزشکی با ضرب و زور این را پذیرفته و اعتقادی به آن ندارد و ضمنا جلوی هر درمانگر غیر پزشکی را می گیرد و او را متهم به دخالت در امور پزشکی می کند، حال آنکه هستند درمانگرانی که حتی سواد خواندن و نوشتن ندارند اما می توانند برخی از کارها را بسیار بهتر از پزشک انجام دهند و در همه دنیا هم وجود دارد. اینجا چیزی که مطرح است تضاد منافع است و نه دخالت در امور پزشکی.
      ۷- قطعا بشر تجربیات گرانبهایی در درمان بیماری ها با استفاده از تغییر سبک زندگی، توجه به روان قبل از توجه به بیماری تن، مزیت های گیاهان شفابخش و آدم های کاریزماتیکی داشته که شفا بخش بوده اند و …. و نمی‌شود همه را دور ریخت و گفت فقط پزشکی مدرن داروی هر بیماری است. به این جهت باید به تجربیات پیشینیان از ایران، هند، چین و …. توجه کرد و اتفاقا ترکیب بین طب مدرن و سنتی را باید ترویج داد و اختلاف این دو را به دلیل تضاد منافع و سازمان اختاپوسی نظام پزشکی، کنار گذاشت و مردم را از این سردرگمی نجات داد.

      3
      1
  49. گالیله هم وقتی ادعا کرد زمین گرد هست، توسط کلیسا به دار آویخته شد……. تاریخ داره تکرار میشه

    من بعنوان یک پرستار و فعال در حوزه طب سنت اقرار می کنم که مادر بنده ۱۵ سال از کید چرب رنج بردن و کلی داروی شیمیایی استفاده کردن و تغییری نداشت اما در یک دوره ۱۲۰ روزه درمان طب سنتی بیماری کمدخونی، رعشه، کبد چرب ، قند بالا، تری گلیسیرید بالا، کلسترول بالا، درمان شد.

    و ضمنا ادعای دکتر روازاده در مورد واکسن هم حقیقتی است که گذر زمان ان را ثابت خواهد کرد.

    کاش نظام پزشکی همیشه همین قدر دقیق باشه
    زن داداش بنده قبل از عید در جاده دلیجان تصادف کردن اعزام شدن اراک، دکتر فاتح متخصص تراکس به دلیل طلب از بیمارستان ولی عصر حاضر به ویزیت ایشون نشدن، و بعد یک هفته زن داداشم فوت کرد…… جناب نظام پزشکی و انصاف نیوز لطفا گزارش این قتل عمد رو هم تهیه فرمایید

    11
  50. هیچ کشوری تو دنیا به اندازه ایران طب سنتی خودشو تخریب نکرده، هزاران ساله با همین طب سنتی مردم خودشو درمان کرده ولی الان اینو زدن کنار طب غربی که سالانه چندصد هزار کشته میده رو واسه مردم تجویز میکنن

  51. اتفاقا الان تب سنتی تاثیر خیلی بیشتری داره داروهای شیمیایی ضررش بیشتراز فایده ش هست من خودم ب شخصه برا سنگ کلیه ای ک نیاز ب عمل جراحی داشت دیدم ک چطور دفع شده شمام ی لیوان گل گاوزبان دم کن بخور آروم شی و غصه مردمو نخوری
    من پیش دکتر تب سنتی رفتم ولی ویزیت ندادم امامتخصصا رو باید نقدی پرداخت کنی مبادا مالیات براشون بیاد

  52. تا حالا پیش دکتر روازاده نرفتم ولی حالا یه جوری میگین بدون ویزیت تخصصی دارو میده…… با دکترهای با مجوز چه کنیم که بعد از چند بار ویزیت، عکس، آزمایش و … یه خروار داروی تکراری و گران قیمت میده هر ماه هم باید همون داروها رو تکرار کنی تا آخر عمر ان شاالله باید بخوری و نه تنها خوب نمیشی بلکه بقیه اعضای بدن هم نابود میشه با داروها زیاد شیمیایی

  53. من واقعا متاسفم به دولت خودم که به جای حمایت از این طب شمشیر به رویش می کشند اگر واقعا هدف درمان بیمار هست و آرامش مردم باید این طب حمایت شود .مگر این حکیم حاذق دروغ می گفت در مورد واکسن کرونا !!؟ چقدر از آدما بخاطر همین واکسن کرونا درجا جان باختند یا بعد کما از دنیا رفتن (با پای سالم رفتند وبا آمبولانس به گورستان انتقال دادن!!!) اونایی هم زنده ماندن بیش از ۸۰ درصدشون هنوزم هنوز با مشکلات مدیدی مواجه شدن .
    من خودم یه خانم هستم با خونریزی شدیدی مواجه بودم چندین سال به بهترین پزشکان تبریز میرفتم با هزینه های هنگفتی که داشت ،جالب اینجاست هر دفعه می رفتم تازه یادش می افتاد که باید یه آزمایش دیگه بنویسه پزشک احمق با وجود کم خونی شدیدی که داشتم!! وهزینه هنگفتی که هر دفعه باید متقبل می شدم و در آخر سر گفت باید تومطب شخصیم کورتاژ کنم که مجبور شدم با حالت مرگ به طب سنتی مراجعه کنم جالب بود شاگرد دکتر محمدی بودن ایشون با یه معاینه کوچک بدون هیچ دارویی !!! که جابجایی ناف بود درمان کردند .
    پزشک های مدرن فقط فقط کارشان تجارت هست و بس بی دین وقسی القلب هستند .هماهنگی با داروخانه ها و … اصلا به فکر درمان ومریض نیستند که خدا هر پزشکی که چنین است لعنت کند .
    اما در آخر اگر دولت عزیز به فکر مردمش هست خواهشاً جانب حق را بگیرند تا اعتماد مردم به دولت بیشتر شود نه به خاطر کسادی بازار جلادان وتجار بی دین جانب آنها را بگیرد .خواهشاً از طب سنتی و اسلامی حمایت کنید و تحت بیمه در بیاورید تا ما بیماران با آرامش بیشتر مراجعه کنیم .من دست هر پزشکی که چه سنتی چه مدرن قلبا وبا علم به مردم خدمت می کنند را می بوسم واز خدا می خواهم تمام درد وبلای آنها نسیب تا اهلان،شود .این پزشکان مدرن همسرم را معتاد کردند بخاطر میگرن و زندگیم را ویران کردن لعنت خدا به آنها که بی سواد مطلق هستن .

    11
    1
  54. این خبر نگار دزد نیوز چه تبلیغی کرده برا دکتر روازاده…عدو شود سبب خیراگر خدا خواهد..تمام بیماران راضی وخلق راضی وخدا راضی گور بابای دزد ناراضی..دکترای سهمیه ای طب صنعتی که بعضیاشون فقط پول میبینن…منافعشون به خطر افتاده هزینه مردن این بازی رو راه انداختن..خانه تان ویران باد

    11
    1
  55. من مادرم و حدود ۹ سال پیش به اتفاق یکی از اقوام بردم مطلب آقای دکتر تبریزیان ا لا که خودش نبود و چند تا نوجوان اونجا کار میکردن .همون موقع حدود ۹ سال پیش از ما ۹۰۰ هزار تومن‌گرفتن و یکسری چیزهایی دادند که هیچ افاقه ایی نکرد و هیچ درمانی هم نشدیم .خودشم که نبود و حداقل ما ۳ نفر اون ۹۰۰ هزار تومن و حلالش نمیکنم. الهی خودشون خرج دوا و دکتر میکنن.فقط کلاهبرداری

    3
    2
  56. لطف یکم منصف باشید، من خودم مریض بودم و پیش همین پزشکای که شما مسخره میکنید خوب شدم، همون های که پیش خودش دکتر شدن و شماره نظام پزشکی هم دارن اما شما از قسمت های دیگه عکس گرفتید و گذاشتید نه از مدارک پزشک ها که روی سردر قسمت پذیرشه، متأسفام
    خدا شاهده وقتی خوب شدم پزشک های دیگه داشتن شاخ در میاوردن
    لطف بی انصافی نکنید

    4
    1
  57. من دو سال پیش برای درمان مطب همین حکیم روازاده رفتم ، طی سه ماه حدود پانزده میلیون پول دارو از من گرفت و از شهرستان به تهران مراجعه میکردم ، یه بار وقتی نیم ساعت دیر آمدم من داخل راه ندادن و دوباره برگشتم و چون مریضیم خاص بود چند بار حضوری دیدم این آقای مثلاً دکتر را ، اصلا از سلامت عقل برخوردار نبود و هیچ حرف و رفتاره عاقلانه ای نداشت ، واقعا برای خودم و آدمایی که از روی ناچاری به همچین آدمایی مراجعه می‌کنیم متاسفم ، #دکتر_دزد_روازاده

    2
    3
  58. سلام
    چند نکته در این گزارش بود که باید بهش توجه کرد:
    1. رضایت بیماران از درمان تجویزهای طب سنتی
    2. عدم مقایسه هزینه های دارو در بیماریهای مشابه با طب جدید و اصرار گزارشگر بر بالابودن هزینه های دارو و حواشی آن. در صورتی که هزینه های دارو در بیماری هایی مثل حساسیت بسیار بالاتر از یک دوره دارو در طب سنتی است تازه اگه در طب شیمیایی نتیجه گرفته شود
    3. اصرار بر داشتن مجوز طبابت با وجود نبود مکانیزمی درست برای اعطای مجوز طبابت طب سنتی در کشور( حرف زوری که وزرات بهداشت میزنه اینه که اول برو عمرت را تلف کن پزشک شیمیایی بشو بعد بیا بهت مجوز طب مکمل میدم)
    ۴. عدم اشاره به استیصال مراجعه کنندگان به طب سنتی از طب شیمیایی
    ۵. نتیجه گیری گزارشگر بر خلاف آنچه در گزارش به آن اشاره کرده اینکه مردم در طب سنتی به دلیل نتایج از درمان با این روش امیدوارند

    6
    1
    1. لطفا کسانی که درمان شده اند ، راه های درمان و دارو های گیاهی خود را بیان نمایند
      ثواب دارد .

      4
      1
  59. سلام وعرض ادب خدمت دوستان اگر دکتر روازاده همه بیماران رو هم درمان کنه ولی مجوز نداشته باشه اجازه فعالیت ندارن چون که اگر ایشون بدون مجوز فعالیت کنن راه برای خیلی های دیگه باز میشه که بدون مجوز برای خودشون دکانی باز کنن. لذا حتما باید از فیلتر مجوز بگذرند تا راه به روی خیلی از غیر متخصصین بسته بشه

    1
    3
  60. واقعا براتون متاسفم
    ما کتاب طب الرضا و طب الصادق رو برای چی داریم
    ابوعلی سینا چی؟
    همه اینا یعنی اینکه بیماری مردم از ریشه درمان بشه
    پس وجود دکتر روازاده و امثال ایشون واقعا لازمه

    دلتون به حال خودتون بسوزه که اوج بی سوادیتونو میرسونه

  61. سلام اتفاقا من سنگ کلیه دارم دکتر گفته باید جراحی کنم هزینش از بیمارستان دولتی پرسیدم گفتن حدود ۱نلیون میشه از خصوصی پرسیدم گفتن ۳۰ ملیون میشه دولتی گفتن حدود ۲سال طول میکشه نوبت برسه منم حالم خیلی بده خیلی درد می کنه کلیم وت تن عفونت ادراری می کنم وپول خصوصی راهم ندارم بنظرت برم طب سنتی درمان میشم این موضوع ذهنم را در گیر کرده

  62. اگر انصاف نیوز کمی انصاف داشت و واقعا می خواست حقیقت را به مردم بگوید و به قول خودش علمی رفتار می کرد باید قبل از هرچیز با خود دکتر یا کارکنان آن مجموعه در مورد روال درمان مصاحبه می کرد و بعد از این که پاسخ آنها را می شنید نتیجه گیری می کرد.
    با شیوه گزارش نویسی انصاف نیوز میشود علیه همه دکترها و بیمارستان ها ادعای جرم کرد.

  63. ما که این همه پیش بهترین فوق تخصص ها رفتیم و نتیجه ای نگرفتیم جز یه مشت قرص و معده و کلیه خراب.. خدا خیر به دکتر روازاده بده که با راهکارهای ساده درمان می‌کنه ای کاش سال ها پیش به مطبشون مراجعه می‌کردم… لطفاً با انصاف باشید مثل اسم سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا