خرید تور تابستان ایران بوم گردی

واکنش جهانگیری به درگذشت کارگران معدن | با کسانیکه به وظایف خود درست عمل نکرده‌اند برخورد شود

معاون رئیس جمهور در دولت های یازدهم و دوازدهم درگذشت شش کارگر معدن را به خانواده این معدنچیان و جامعه کارگری تسلیت گفت.

گفتنی است که پدر اسحاق جهانگیری نیز ابتدا کارگر معدن کرومیت آبدشت (از معادن توابع اسفندقه) بوده است، که بعدها به سیرجان نقل مکان کرد و تا پایان بازنشستگی، کارمند اداره کشاورزی سیرجان بود.

با گذشت دوسال از حادثه انفجار معدن در روستای طزره دامغان که به کشته شدن دو معدنچی منجر شد، شامگاه یکشنبه نیز انفجار مهیب دیگری در یکی از تونل‌های معدن زغال‌سنگ البرز غربی در رزمجاه طزره رخ داد که جان شش معدنچی را گرفت و باعث مصدومیت ۱۵ معدنچی دیگر شد.

جام جم

به گزارش خبرآنلاین اسحاق جهانگیری معاون اول دولت حسن روحانی در کانال تلگرامی خود نوشت:

خبر درگذشت شش کارگر عزیز در معدن طزره دامغان در آستانه اربعین حضرت عبدالله الحسین (ع) موجب تاسف و تاثر گردید. این ضایعه دردناک به خانواده محترم این عزیزان و به جامعه کارگری کشورمان تسلیت عرض میکنم.

معدنکاری از دشوارترین شغل‌های روزگار ما است. علاوه بر این در بین معادن، کار در معادن زیرزمینی ذغال‌سنگ آن هم به روش استخراج سنتی بمراتب دشوارتر و پیچیده‌تر است. این عزیزان در اعماق زمین با جان خود تلاش می‌کنند که چرخ اقتصاد کشور بچرخد و هر آن با گازهای انفجاری که طبیعت اینگونه معادن است روبرو می‌باشند.

باید توجه داشت که مسائل ایمنی در همه فعالیت‌ها خصوصا در معادن ذغال سنگ بر همه امور دیگر اولویت دارد. دستگاه‌های مسئول باید علل حضور کارگران در محل انفجار را بررسی نمایند و با کسانیکه به وظایف خود به درستی عمل نکرده‌اند برخورد قانونی شود. امیدوارم با دقت عمل همه دست اندرکاران شاهد اینگونه وقایع تلخ در آینده نباشیم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. پر روی نجومی با خودت بودی دیگه که ۸ سال تعمدا همه چیز را متوقف کردید تا فشار بیارید برای امتیاز دادن در برجام.
    حتی جات مردم در ورود واکسن را هم به fatf و برجام گره زدید

  2. آخه شما که در مدت 8سال مردم با خاک یکسان کردید و چ بلاهایی که به سر مردم آوردید …حالا واسه ما تریپ دادخواهی بر داشته جمعش کن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا