خرید تور تابستان ایران بوم گردی

قهرمانی کوکو گاف در تنیس آزاد آمریکا 2023 | جوان نابغه آمریکایی یو اس اوپن را فتح کرد

قهرمانی کوکو گاف در تنیس آزاد آمریکا 2023 ساعاتی پیش و با پیروزی این تنیسور بسیار بسیار جوان آمریکایی در خانه برابر آرینا سابالنکا بلاروسی رقم خورد.

به گزارش انصاف ورزشی، تنیس Us Open 2023 به ساعات پایانی خود رسیده و در فینال بخش زنان ساعاتی پیش کوکو گاف موفق شد با برتری 2 بر 1 برابر آرینا سابالنکا بلاروسی قهرمانی آخرین گرنداسلم سال تنیس جهان را بدست آورد.

در این دیدار آرینا سابالنکا که با قهرمانی در تنیس آزاد استرالیا 2023 سرانجام اولین فتح خود در یک گرنداسلم را رقم زده بود بازی را برتر آغاز کرد و به راحتی ست اول را با برتری پشت سر گذاشت و می‌رفت تا سالی رویایی برای خود رقم بزند.

اما در ادامه و با حمایت هواداران آمریکایی جوان 19 ساله یانکی‌ها موفق شد یک کامبک دیدنی را ثبت کند و به اولین قهرمانی خود در یک مسابقه گرنداسلم تنیس آنهم پیش از 20 سالگی دست پیدا کند.

گاف 19 ساله حالا پس از ونوس ویلیامز، سرنا ویلیامز و اسلون استیونس بدل به چهارمین زن آمریکایی فاتح یو اس اوپن در قرن 21 شد؛ قهرمانی کوکو گاف در تنیس آزاد آمریکا 2023 برای نهمین بار در این قرن، جام Us Open در بخش زنان را در خانه نگه داشت.

مسابقات تنیس آزاد آمریکا از سال 1887 آغاز بکار کرد و در دوران آماتور مولا مالوری نروژی آمریکایی با 8 عنوان پرافتخارترین است و در دوران آزاد نیز کریس ایورت و سرنا ویلیامز هر دو از آمریکا و هر دو با 6 عنوان پرافتخارترین زنان فاتح آن هستند.

بدین ترتیب ایگا سویاتک یا شویانتک لهستانی، مارکتا وندروشووا اهل چک، آرینا سابالنکا بلاروسی و نهایتا کوکو گاف آمریکایی 4 فاتح 4 گرنداسلم سال 2023 جهان تنیس زنان لقب گرفتند.

گفتنی است با توجه به نتایج یو اس اوپن به زودی قهرمانی کوکو گاف در تنیس آزاد آمریکا 2023 وی را از رتبه 6 رنکینگ به رتبه 3 خواهد رساند، سویاتک به رده دوم سقوط می‌کند و سابالنکا با وجود شکست در فینال برای اولین با در دوران ورزشی خود و در 25 سالگی بدل به زن شماره 1 تنیس جهان خواهد شد.

قهرمانی کوکو گاف در تنیس آزاد آمریکا 2023 | جوان نابغه آمریکایی یو اس اوپن را فتح کرد
قهرمانی کوکو گاف در تنیس آزاد آمریکا 2023 | جوان نابغه آمریکایی یو اس اوپن را فتح کرد

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا