خرید تور تابستان ایران بوم گردی

وزیر علوم: علاقه‌مند نیستیم به استادان دانشگاه ظلم شود

وزیر علوم دولت سیزدهم با اشاره به اخبار منتشر شده از اخراج استادان دانشگاه گفت: هیچ گاه علاقه‌مند نیستیم که به استادان دانشگاه بی احترامی و یا ظلم شود.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، محمدعلی زلفی گل امروز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیئت دولت به خبرنگاران گفت: استادان دانشگاه سرمایه‌های نمادین کشور هستند و هیچ گاه علاقه‌مند نیستیم که به آن‌ها بی احترامی و یا ظلم شود.

زلفی گل در ادامه گفت: هر نهاد قوانین و مقررات خاص خود را دارد که براساس آن قوانین و مقررات مدیریت می‌شود. یک عضو هیئت علمی علاوه بر نظم و انضباط آموزشی، باید نظم و انضباط اداری، پژوهشی و فرهنگی را هم رعایت کند. دانشگاه‌ها در جذب هیئت علمی مستقل عمل می‌کنند و براساس گزارش‌های دانشکده‌ها و گروه‌های آموزشی تصمیم گیری می‌کنند.

وزیر علوم در واکنش به ادعای اخراج استادان تصریح کرد: این گونه که در فضا‌های مجازی به آن پرداخته شده نیست و هیچ موقع یک دانشگاه به ناحق و غیرقانونی عذر سرمایه‌های ارزشمند خود را نمی‌خواهد. استادان دانشگاه افتخار آفرینان جامعه هستند و همه توفیقات کشور که به آن‌ها افتخار می‌کنیم نتیجه برونداد‌های دانشگاهی است و علاقمند نیستیم که به استادان بی احترامی و یا ظلم شود.

زلفی گل همچنین درباره امکانات آموزشی استان سیستان و بلوچستان گفت: در این استان بیشترین مراکز آموزش عالی را داریم و تلاش شده است که عدالت آموزشی برای مردمان این خطه از وطن پیش‌بینی شود. سعی می‌کنیم عدالت آموزشی هم در توزیع اعتبارات و هم در توزیع امکانات در این استان برقرار شود.

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا