خرید تور تابستان ایران بوم گردی

سردار کوثری: رضایت مردم از دولت و مجلس بیشتر شده

سردار کوثری درباره‌ی عملکرد اقتصادی دولت بر این باور است که «رضایت مردم از دولت و مجلس نسبت به سال قبل بیشتر شده» و می‌گوید: مسائلی هست که خارج از جغرافیای کشور به وجود آمده، مثل جنگ روسیه با اوکراین که به ما هم فشار آورد.

نماینده‌ی تهران در مجلس شورای اسلامی درباره‌ی وعده‌ی ابراهیم رئیسی برای ساخت چهار میلیون مسکن در چهار سال گفت: تا پایان دولت سیزدهم بیش از دو میلیون مسکن ساخته خواهد شد.

بخش سوم گفت‌وگوی انصاف نیوز با محمد کوثری را می‌توانید در ادامه بخوانید:

انصاف نیوز – یکی از وعده‌های آقای رئیسی در انتخابات ساخت چهار میلیون مسکن بود؛ فکر می‌کنید این وعده تا چه حد به نتیجه برسد؟

کوثری: می‌توانیم بگوییم حداقل نصف آن به نتیجه خواهد رسید.

انصاف نیوز – یعنی حداقل 500 هزار واحد مسکن ساخته شده است؟

کوثری: بله.

انصاف نیوز – خبر دارید؟

کوثری: بله، با اطلاع می‌گویم. تا پایان سال‌های سوم و چهارم این رقم حداقل به 600 تا 700 هزار واحد مسکن در سال می‌رسد.

انصاف نیوز – یعنی در پایان سال چهارم دولت به ساخت 2 میلیون مسکن دست یافته است؟

کوثری: بیش از 2 میلیون. الان رقم بیشتر است اما من می‌گویم تا آن زمان قطعا به این عدد دست پیدا می‌کند. عدد ریز هم داده‌اند، نه این‌که کلی گفته باشند. گفته‌اند خصوصی چقدر می‌سازد، تعاونی‌ها چقدر…

انصاف نیوز – اگر فرض کنیم امسال 500 هزار خانه ساخته شود، به نظر شما سال آینده اجاره‌ها چه وضعی خواهد داشت؟ آیا کم می‌شود؟

کوثری: ما در مجلس هم قانون گذاشته‌ایم. اول این‌که اگر کسی خانه خالی داشت و اجاره‌اش نداد، باید مالیاتش را بپردازد.

انصاف نیوز – سردار! من خیلی ملموس می‌خواهم بدانم به نظر شما در سال 1404 که آقای رئیسی دولت اولش را تحویل می‌دهد، اجاره‌خانه‌ها نسبت به الان کمتر شده یا نه؟

کوثری: شاید کمتر نشود اما بیشتر از این هم نمی‌شود و ثابت می‌ماند.

انصاف نیوز – شما باور دارید که اجاره‌بهای خانه ثابت می‌ماند؟

کوثری: بله، چون الان قیمت خانه دارد شکسته می‌شود. قیمت خانه الان نسبت به سال قبل پایین‌تر آمده اما اجاره‌ها هنوز خیلی تغییری نکرده است.

انصاف نیوز – اما متخصصان این حوزه چنین پیش‌بینی‌ای ندارند و بر خلاف نظر شما، می‌گویند قیمت‌ها رشد می‌کند.

کوثری: آن عدد و رقمی که از سوی دولت گزارش می‌شود و در عمل در کمیسیون عمران مجلس مورد بحث و تبادل نظر قرار می‌گیرد، این را می‌گوید. من در جریان بخشی از اتفاقات این حوزه هستم و می‌دانم دارد کار می‌شود و تلاش می‌شود تا مسکن ساخته و برای بهره‌برداری آماده شود.

داشتم می‌گفتم که قانونی تصویب کردیم که خانه‌های خالی یا باید اجاره بدهند یا مالیات بدهند. یا این‌که دارند تسهیلاتی مانند زمین و وام می‌دهند که خانه راحت‌تر ساخته بشود. خانه‌های بیشتری که ساخته شود، فشار متقاضیان کم می‌شود و قیمت‌ها پایین می‌آید.

می‌خواهم بگویم آن دولت خودش گفته و گزارش داده که ما کار چندانی در حوزه مسکن نکردیم. این دولت دارد در عمل نشان می‌دهد و آمار می‌دهد. غیر از این هم راهی نداریم و نمی‌توانیم برویم همه پروژه‌ها را جز به جز بررسی کنیم. این در تخصص کمیسیون عمران است که دارد کارها را دنبال می‌کند و من خودم چند بار شاهد بوده‌ام که وزیر مربوطه را خواسته‌اند و از او گزارش گرفته‌اند. ما هم از پیشرفت کار مطلع می‌شویم.

انصاف نیوز – از میزان رضایت مردم هم اطلاع دارید؟ بالاخره الان دومین سال دولت آقای رئیسی تمام شد یا از عمر مجلس انقلابی بیشتر از 3 سال گذشته است.

کوثری: مردم بالاخره مشکلاتی دارند، این فرق می‌کند. ما می‌گوییم مشکلاتی که از قبل مانده در جهت رفع‌اش دارد اقدام می‌شود. یعنی هم دولت و هم مجلس دائما تلاش می‌کنند که بتوانیم از مشکلات باقی‌مانده از گذشته عبور کنیم.

اما مسائل دیگری هست که خارج از جغرافیای کشور به وجود آمده، مثل جنگ روسیه با اوکراین که به بازار جهانی محصولات کشاورزی آسیب زد، به ما هم فشار آورد. یا مثلا گوشت قرمز یا گوشت سفید که قیمت‌هایش در سطح جهانی تغییر کرد.

انصاف نیوز – کار دولت‌ها همین است که این مسائل را مدیریت کنند. به نظر شما الان سطح رضایت مردم از دولت و مجلس بالا است یا پایین است.

کوثری: نسبت به دو سال قبل یا یک سال قبل کمی بهتر شده است.

انصاف نیوز – این را بر اساس نظرسنجی خاصی می‌گویید؟

کوثری: مراجعاتی که به ما می‌کنند، به اصطلاح نشان می‌دهد وضع چگونه است. من چون خودم با مراجعات مردم مواجهم، این را می‌گویم. یک سال قبل یا شش ماه قبل، عمده درخواست مراجعین مربوط به کار و اشتغال بود.

الان درخواست کار کمتر شده و بیشتر مراجعان یک ودیعه مسکن بالا می‌خواهند. یکی دو مورد هم نبوده است. در همین چند ماهه امسال می‌توانم بگویم حداقل 500 نفر را تک به تک با اسم و مشخصات، خودم بررسی و با برخی صحبت کرده‌ام و برای‌شان نامه تهیه کردم.

انصاف نیوز – آن‌چه شما می‌گویید به معنی نارضایتی مردم از وضعیت مسکن است. سوال من درباره رضایت کلی مردم از دولت و مجلس بود.

عرض کردم نسبت به سال قبل بیشتر شده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. بله چراکه نه
    گوشت زیر ۲۰۰تومان شده ۶۰۰ تومان
    مرغ ۳۵تومان شده ۸۰ تا ۱۲۰ تومان
    و….
    چرا رضایت نداشته باشن!

    13
  2. انصاف، این بابا خوابه! کاش صداش می زدید از خواب بیدارش می‌کردید!! البته آنکس که نداند و نداند که نداند/در جهل مرکب ابدالدهر بماند!

    13
    1
  3. سردار کوثری لطفا کار تخصص خودت که نظامی هست انجام بده …. جنابعالی هنوز از فاصله ایران تا اسرائیل خبر نداری …..

  4. توروخدااین تیترها رو نزنید آدم نمیدونه بخنده.گریه کنه.بغض کنه.سکته کنه آخه دروغ به این بزرگی!؟جرات می‌کنه بیادتوجمع بازنشسته ها همینوبگه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا