خرید تور تابستان ایران بوم گردی

گزارشی از سخنرانی امروز مولوی عبدالحمید

به جنگ و خشونت و برادرکُشی و فتنه رضایت ندارم

سخنرانی امروز مولوی عبدالحمید تحت تاثیر سالگرد حوادث هشتم مهر که در ادبیات برخی مسئولان نیز با عنوان «جمعه خونین زاهدان» از آن یاد می‌شود قرار داشت‌.

به‌گزارش انصاف نیوز، امام جمعه‌ی اهل سنت زاهدان با اشاره به رخدادهای هشتم مهر ۱۴۰۱ در این شهر می‌گوید که خانواده‌های شهدا و مجروحین و عموم مردم همچنان خواستار «مجازات شرعی و قانونی» عاملان آن حوادث هستند.

مولوی عبدالحمید با انتقاد از عملکرد دولت در مسائل اقتصادی گفت: مشکلات اقتصادی و معیشتی در بین ملت عام است و تمام مردم به این مشکل دچار هستند، زیرا درآمدشان کفایت نمی‌کند و در مقابل زن و فرزندان‌شان شرمنده هستند و نمی‌توانند خواسته‌های آنها را برآورده کنند.

او ادامه می‌دهد: چرا مسئولان در این رابطه فکر اساسی نمی‌کنند؟ از جانب مسئولان وعده داده شده، اما تا کنون این وعده‌ها هیچ نتیجه‌ای نداشته است.

بنا بر اعلام کانال تلگرامی مولوی عبدالحمید، او فساد وتبعیض را «مشکل اساسی» دانست و گفت: تبعیض و نابرابری وجود دارد و این تبعیض در مناطق قومی و مذهبی بسیار شدید است.

امام جمعه‌ی اهل سنت زاهدان با ابراز این عقیده که «تبعیض مشکلی‌ست که تمام کشور را گرفتار کرده است»، گفت که اگر «افراد شایسته و توانمند»، «روی کار باشند نارضایتی‌ها کاهش پیدا می‌کند، اما متاسفانه فقط یک طیف خاصی به‌کار گرفته می‌شوند و گزینش‌ها افرادی را که کمتر رنگ مذهبی داشته باشند و یا فکرشان آزاد باشد رد صلاحیت می‌کنند».

مولوی عبدالحمید خواستار تامین «آزادی‌های قانونی و مشروع» شد و گفت: باید آزادی بیان و قلم و آزادی سیاسی و احزاب باشد تا افراد بتوانند بنویسند و حرف بزنند و انتقاد کنند. متاسفانه آزادی‌ها دچار اختلال شده‌اند.

گزارشی از سخنرانی امروز مولوی عبدالحمید

امام جمعه‌ی اهل سنت زاهدان در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه‌ی امروز این شهر با اشاره به حوادث رخ‌داده در هشتم مهر سال گذشته گفت: هیچ‌کس انتظار نداشت که چنین اتفاقی رخ بدهد؛ آن‌هم در مصلای زاهدان که همواره از اینجا در رابطه با انتخابات صحبت شده و حرف حاکمیت زده می‌شد، مسئولان می‌آمدند و اینجا سخنرانی می‌کردند. اینجا همواره از وحدت صحبت شده و یکی از مراکزی‌ست که داعیه وحدت داشته و در امنیت کشور تاثیرگذار بوده و همواره بر مسیر اعتدال حرکت کرده و جلوی افراطیون ایستاده است.

او در ادامه افزود: خواسته‌ی مردم در طول این یک سال این بوده که کسانی که مرتکب این گناه بزرگ شده‌اند به مجازات اسلامی برسند. مردم خواستۀ ناحقی ندارند؛ می‌گویند اینجا جمهوری اسلامی است و کسانی که مرتکب شده‌اند مطابق با احکام و قوانین اسلام مجازات بشوند.

مولوی عبدالحمید با بیان اینکه «نسبت به قاضی‌هایی که مسئولیت رسیدگی به این پرونده‌ها را بر عهده دارند شناخت داریم و در مورد آنها حرفی نداریم»، گفت: جا دارد بنده از این مردم تشکر کنم که صبر کردند و به این قانع شدند که موضوع از طریق قانون پیگیری بشود. بسیاری از خانواده‌های شهدا و مجروحین بنا بر اصرار ما و پیگیری‌هایی که برخی از مسئولان هم داشته‌اند، پرونده تشکیل داده‌اند، برخی هم که گفته‌اند قانون جواب نمی‌دهد و مجازاتی صورت نمی‌گیرد هنوز نیامده‌اند و تشکیل پرونده نداده‌اند.

او خطاب به مسئولان گفت: اگر شما بتوانید به خواسته‌های ملی رسیدگی کنید و مشکلات ملت ایران را که مردمِ ما هم جزو ملت ایران هستند، حل کنید، ما حاضریم از مجروحین و خانواده‌های شهدا خواهش کنیم که رضایت بدهند و از خون خودشان بگذرند. مردم این منطقه ممکن است سواد نداشته باشند اما الحمدلله عقل و قدرت تحلیل مسائل را دارند و بنده مطمئنم این مردانگی در مردم این منطقه وجود دارد که اگر مشکلات تمام ملت ایران را حل کنید، از حق‌شان گذشت کنند.

مولوی عبدالحمید در پایان با تاکید بر «حفظ تمامیت ارضی و نارضایتی از خشونت و فتنه» گفت: چیزی که مجددا بنده بر آن تاکید دارم تمامیت ارضی کشور است. ما وطن و هموطنان خودمان را دوست داریم و هیچ‌گاه به خشونت و اینکه مردم ایران یکدیگر را بکُشند راضی نیستیم. بنده به صراحت بگویم که به جنگ و خشونت و برادرکُشی و فتنه رضایت ندارم، بلکه بر پیگیری‌ها و تلاش‌های مدنی که در تمام دنیا و در ایران هم مشروعیت قانونی دارند، تاکید می‌کنم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. چرا خودتان را به خواب زدید تا روزی که تا امنی در بلوچستان وجود دارد محرومیت هم وجود خواهد داشت این مولوی عوض اینکه مردم را به آرامش دعوت کند در آتش فتنه می دمد من تو وانترنشنال وجدیدا انصاف نیوز شدند تریبون این آقا تا روزی که گروهای جهادی وساخت ساز با پشتیبانی نیروهای سپاه انجام می شود کدام سرمایه‌دار عاقل می آید آنجا سرمایه گذاری کند سرمایه گذاران از ترسو ترین افراد هستند

    12
    31
    1. درباره چه چیزی صحبت می کنی
      چند دهه از پایان جنگ در کردستان گذشت.
      تهران مردم ما را به بردگی کشید

  2. سلام، انصاف چیزیه که جامعه ما نیاز داره، ممنون که سخنان مولوی رو بدون حب و بغض انتقال دادید

    22
    2
  3. نشاالله همیشه سلامت و پایدار باشید . درست است که از لحاظ مذهبی باهم متفاوتیم ولی از لحاظ انسانی و ملی و فکری ، مردم ایران در کنار شمایند

    21
    4
    1. شما از طرف مردم ایران وکالتنامه دارین به این سرایت می فرمائید مردم ایران در کنار شما هستند بفرمائید منه ضدانقلاب در کنار تو ضدانقلاب و تروریست هستم چرا از مردم مایه می گذارد من یکی از همان مردم ایران هستم مگر به شما وکالت دادم از طرف من وکالت می دهید به تروریست‌ها غلط میکند شما با اون تروریست‌ها… نیروهای نظامی و انتظامی و سازمان های امنیتی برای این که امنیت مردم عزیز کشور را تامین کنند هر روز توسط همین تروریست‌ها بهترین و پاکترین جوانان این کشور را به شهادت می رساند و کسانی مثله تو و امسال تو نه هزینه پرداخت کردید و نه بخاطر امنیت مردم ازجان و مالی خود یک ریالی هم هزینه نکردید در سایه امنیت این مردم شماها هم می چرید و از طرف مردم هم خودتان را وکیل می دانند یه روز به پسر شاه یه روز به آمریکا امروز هم به رییس فتنه وکالت حواله می کنید غلط کردی انصاف نیوز منتشر کنید

      2
      12
    2. شما از طرف مردم ایران وکالتنامه دارین به این سرایت می فرمائید مردم ایران در کنار شما هستند بفرمائید منه ضدانقلاب در کنار تو ضدانقلاب و تروریست هستم چرا از مردم مایه می گذارد من یکی از همان مردم ایران هستم مگر به شما وکالت دادم از طرف من وکالت می دهید به تروریست‌ها غلط میکند شما با اون تروریست‌ها… نیروهای نظامی و انتظامی و سازمان های امنیتی برای این که امنیت مردم عزیز کشور را تامین کنند هر روز توسط همین تروریست‌ها بهترین و پاکترین جوانان این کشور را به شهادت می رساند و کسانی مثله تو و امسال تو نه هزینه پرداخت کردید و نه بخاطر امنیت مردم ازجان و مالی خود یک ریالی هم هزینه نکردید در سایه امنیت این مردم شماها هم می چرید و از طرف مردم هم خودتان را وکیل می دانند یه روز به پسر شاه یه روز به آمریکا امروز هم به رییس فتنه وکالت حواله می کنید غلط کردی انصاف نیوز منتشر کنید

      2
      7
  4. والا همش میگن مولوی بر آتش فتنه میدمد ولی از هیچ یک از سخنانش این مسئله ثابت نمی شود.

    10
    3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا