خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پاسخ علی مطهری به یک روحانی که او را نجس خوانده: به داعش بپیوندید!

دکتر علی مطهری، نایب رییس مجلس به یادداشت اهانت آمیز یک روحانی ناشناخته به نام احمدرضا احمدی که در سازمان تبلیغات اسلامی مسوولیتی دارد و او را نجس خوانده بود، پاسخ داد.

به گزارش انصاف نیوز، متن پاسخ علی مطهری که در اینستاگرام خود منتشر کرده در پی می آید:

جناب آقای احمدرضا احمدی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گلستان

با اهداء سلام، نامه‌تان به خودم را خواندم. از این که فردی مانند شما ملبس به لباس روحانیت است و خود را دانش آموخته حوزه علمیه قم و عضو هیئت علمی دانشگاه می‌داند متأسف شدم. لازم است نکاتی را به عرض برسانم:

1 – نوشته‌اید «بعد از دو جریان تروریسم و ماتریالیسم که به اندیشه زلال آیت‌الله مطهری آسیب زده‌اند من به این اندیشه آسیب زده‌ام» در حالی که برعکس است، استاد مطهری به ماتریالیسم و تروریسم آسیب وارد کرد نه آنها به اندیشه ایشان، و قضاوت این که من آسیب زده‌ام یا نه، با مردم است و ظاهراً این هم مانند مورد اول برعکس است.

2 – از محتوای نامه شما آشکار است که از اندیشه آن بزرگمرد آگاهی کافی ندارید و صرفاً خواسته‌اید از نام ایشان به عنوان یک ابزار استفاده کنید.

3 – سخن از اهانت به امام رضا علیه‌السلام به میان آورده‌اید. آیا بیان مشروع بودن و احتمال شرکت حتی معصوم در برنامه‌ای که مثلاً یک شعر عرفانی حافظ را با نوای خوش بخوانند، اهانت به ساحت معصوم است؟ اشکال شما این است که امام معصوم را در پشت ابرها تصور می‌کنید نه الگو و نمونه و قابل پیروی که ما باید خود را مانند او بسازیم. در واقع خودتان پاسخ خود را داده‌اید، زیرا گله کرده‌اید که چرا مراجع تقلید بنده را تکفیر نکرده‌اند؟ پاسخ این است: به این دلیل که آنها مرجع تقلید و اسلام‌شناس‌اند، اگر بنا بود مانند شما باشند که دیگر مرجع نبودند.

4 – نوشته‌اید که دستان خود را پس از مصافحه با من خواهید شست چون بنده را نجس می‌دانید. خیالتان را راحت کنم که من اصلاً با فردی مانند شما مصافحه نخواهم کرد تا نیاز به شستن دستهایتان باشد،‌ بهتر است روح و روانتان را از حقدها و کینه‌ها و هواهای نفسانی بشویید.

5 – گفته‌اید اگر امام (ره) بود حکمی شبیه حکم آن بانویی که در مقایسه با حضرت زهرا (س) گفته بود الگوی من اوشین است، ‌درباره من صادر می‌کرد. یقین دارم که برعکس است، اگر امام با این سخنان شما مواجه می‌شد و اظهارنظر را لازم می‌دید، قطعاً جناب‌عالی را به خاطر عوام‌فریبی و استفاده ابزاری از مقدسات توبیخ می‌کرد.

6 – گفته‌اید «اگر در مقامی نباشم که شما را مستحق اعدام بدانم قطعاً نجس می‌دانم». این سخن شما آن مثل معروف را تداعی می‌کند که خدا فلان حیوان را شناخت که به او شاخ نداد. خوشحالم که حاکم شرع نیستید و الا اکثر مردم را تكفير و اعدام می‌کردید. روحیه شما با گروه تکفیری صهیونیستی داعش سازگار است، خوب است به جای ماندن در استان گلستان به کمک آنها در موصل بشتابید که برادران شما در آنجا سخت در خطرند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. درود بر شرف مطهری فرند خلف پدرش. باید همین گونه جواب نان به نرخ روز خوران و کاسبان دین فروش را داد.

    1. بابا هی پدرش پدرش نکنید پدرش هم اگر زنده بود یکی مثل بقیه اینها بود که الان می بینیم خدا دوستش داشت که زودتر شهیدش کردند

  2. سلام ،
    آقای مطهری ! ایکاش همین پاسخ را هم به ایشان نمیدادی، زیرا پاسخش را ، ما شهروندان معمولی در زیر همان متن کذایی داده ایم !
    امثال این شخص با نام بردن از شما بدنبال بزرگ کردن و مطرح نمودن خویش هستند! شما اگر با او به هر زبانی ،حتی بدترین نوع آن پاسخ میدادید، خشنود و سرمست میشد! او بدنبال این معنی بود که شما نامی از او ببرید ! اینها همسنگ شما نیستند! لطفآ توجهی نکنید.

  3. دیگه اینو واقعا حق داشتند اخه لباسشو که دراورده که بخوان……….. واما افکارش وای وای وای چقدر خطرناک اند چون مانند اینان نمی اندیشه چیزای دیگه میگه والله میگه فکرکنید مگه میشه ؟ماکه میگیم به می سجاده رنگین کن گرت پیر مغان گوید…………

  4. تا آنجا که بنده میدانم از نظر فقیهان موسیقی حرام نیست بلکه غنا حرام است واگر چه برخی سروده های ملی وحماسی ممکن است حالت غنا داشته باشند اما قطع بیقین نمیتوان آواز سنتی را در ردیف غنا شمرد حال این جناب آقای احمدی اگر برداشتی سوای نظر مراجع تقلید در مورد موسیقی دارند باشد هر زمان که در حد چاپ رساله رسیدند ورساله چاپ نمودند آنزمان موسیقی را نیز حرام میدانیم / گذشته از علاقه مندی رهبر فرزانه انقلاب به موسیقی سنتی آیا بیاد ندارید که چگونه در مقابل رهبر فقید انقلاب رحمه الله علیه گروه موسیقی آمدند وسرود ای مجاهد شهید مطهر را اجرا نمودند ؟؟؟ اگر این بزرگواران آن نوع موسیقی را حرام نمیدانند قطعا وجود شریف امام رضا “ع ” نیز آنرا حرام نخواهد دانست چرا که در تبعیت وپیروی این دو بزرگوار از امامان شریف هیچ شک وشبه ای نیست

  5. می‌کند که خدا فلان حیوان را شناخت که به او شاخ نداد……..

    اابته امیدی هم نیست که ” فلان حیوان ” ها به راه راست هدایت شوند
    خر عیسی گرش به مکه برند چون بیاید هنوز خر باشد .

  6. درودبرجناب دکترعلی مطهری زنده وپاینده باشیدبامواضع سیاسی شفاف وصادقانه ات، خداوندنگهدارت

  7. حساب شهيد مطهري از پسرش كاملا جداست.
    پسر نوح با بدان بنشست خاندان نبوتش گم شد اين كه پسر پيغمبر هم نيست و…

  8. آقای محمد مشهدی عزیر، اگر شما این جمله کلیشه ای پسر نوح را نداشتید چکار می کردید. مطابق کدام ادله و فکت ها می گویید حساب دکتر از پدرش جداست. خدا وکیلی حتی کتاب داستان راستان استاد شهید را نیز مطالعه کرده اید. می دانیذ استاد شهید یکی از بزرگترین نقادان روحانیت عوام زده و دین فروشان ریاکار بودند. پسر جان به جای گوش کردن به حرفهای پوچ، اندکی مطالعه داشته باش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا