خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«جمعیت مهاجرین افغان در بوشهر ۵ برابر شده‌است»

جمعیت مهاجران افغان به گفته مدیرکل بوشهر درطول سال‌های اخیر افزایش یافته است و درصورتی که «کارفرمایانی که از اتباع افغان غیرمجاز استفاده کنند یا کارت اشتغال آنها با شغلی که دارند مرتبط نباشد، روزانه 884 هزارتومان بابت هر تبعه جریمه می شوند.»

به گزارش خلیج فارس؛ مدیرکل بوشهر در نشست خبری با اشاره به اینکه ساماندهی اتباع غیرمجاز به مطالبه مردمی مبدل شده، اظهار داشت: براساس قانون، کارفرمایانی که از اتباع افغان غیرمجاز استفاده کنند یا کارت اشتغال آنها با شغلی که دارند مرتبط نباشد، روزانه 884 هزارتومان بابت هر تبعه جریمه می شوند.

به گفته مصدق کشاورزی، این مهم به اصناف اطلاع رسانی شده و اگر در گشت ها و بازدیدها تبعه غیرمجاز مشاهده شود، جرائم اعمال خواهد شد و آن تبعه هم باید به مرز بازگردانده شود.

اولویت مقابله با اتباع غیرمجاز از گناوه و دیلم

وی ادامه داد: این موضوع با اولویت دو شهرستان دیلم و گناوه که سکونت اتباع افعان ممنوع است آغاز و در ادامه در سایر شهرستان ها هم دنبال می شود.

هشدار به شهرداران استان درباره دستفروشی افاغنه

کشاورزی همچنین به شهرداران هشدار داد و اضافه کرد: درباره دستفروشان افغان غیرمجاز هم که کارفرمایی ندارند و بعضا در مشاغلی مثل اغذیه فروشی که با سلامت مردم ارتباط دارد بدون مجوز فعالیت می کنند، ما شهرداری ها را مسئول می دانیم.

مدیرکل کار استان تصریح کرد: با استان نیز هماهنگی شده و فرصت دو هفته ای به شهرداری ها داده ایم که نسبت به جلوگیری از دستفروشی اتباع غیرمجاز اقدام کنند؛ وگرنه شخص شهردار را بابت این دستفروشان هر روز 884 هزارتومان جریمه می کنیم.

وی افزود: درصورت عدم توجه شهرداران، در مرحله دوم جریمه موردنظر دو برابر می شود و اگر به قانون بی توجهی گردد، شهردار به مرجع قضایی معرفی خواهد شد که می توان از احکامی مثل 93 روز زندان بابت تخطی از وظایفش استفاده کرد.

به گفته کشاورزی، درباره مشاغلی مثل پرورش میگو نیز با مالکان آنها مذاکراه شده که پیگیر آموزش به کارجویان ایرانی باشند و بهانه ای بابت بکارگیری تبعه غیرمجاز پذیرفتنی نیست. ضمن اینکه برخی از این مشاغل از تسهیلات یارانه ای هم بهره می برند و باید اشتغال خود را به ایرانی ها اختصاص دهند یا اگر بنای استفاده از اتباع خارجی دارند، کارت اشتغال شان در همان زمینه باشد.

تخمین می زنیم جمعیت افاغنه بوشهر 5 برابر شده

مدیرکل بوشهربا بیان اینکه از زمان روی کارآمدن طالبان، به دلیل مهاجرت افاغنه، تخمین زده می شود جمعیت آنها در بوشهر به 5 برابر هم رسیده باشد که ساماندهی و نظارت بر آنها ضروری کرده، امیدوار است با طرحی که در دستور کار است، هم چهره شهرها و اصنافی که اتباع غیرمجاز دارند ساماندهی شود و هم فرصت های اشتغال بیشتری برای جوانان هم استانی فراهم گردد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا