خرید تور تابستان ایران بوم گردی

مجتبی جباری به جنگارک رفت و جام مهر ماندگار را اهدا کرد

سرویس ورزشی، انصاف نیوز: حضور مجتبی جباری، بازیکن محبوب تیم استقلال تهران در اختتامیه جام مهر ماندگار، به مراسم پایانی این رقابت‌ها رنگ و بوی دیگری داد و شبی شاد و به یادماندنی را برای اهالی منطقه محروم پلان روستای جنگارک در جنوب سیستان و بلوچستان رقم زد.

تیم مدرسه روستای اسحاق‌بازار در رده نونهالان و تیم مدرسه روستای گارکندی در رده نوجوانان به قهرمانی دوره اول جام مهر ماندگار دست یافتند که از بعدازظهر دوشنبه گذشته با مشارکت 16 تیم از مدارس روستایی منطقه پلان شهرستان چابهار در زمین چمن مجتمع آموزشی مهر دانش روستای جنگارک آغاز شد و شامگاه چهارشنبه با برگزاری مسابقات فینال به پایان رسید.

جام و جوایز تیم‌های برتر مسابقات توسط مجتبی جباری اهدا شد. حضور این بازیکن ملی‌پوش در روز پایانی مسابقاتی که تاکنون در این ابعاد و کیفیت در منطقه تجربه نشده بود، هیجان بازی‌های رده‌بندی و فینال را دوچندان کرد.

جام مهر ماندگار به همت موسسه خیریه مهر ماندگار ناصری و با یاد شهید حسین علیمرادی برگزار شد. این موسسه از چند سال پیش، محرومیت‌زدایی از روستای جنگارک با استفاده از الگوهای توسعه پایدار را در دستور کار قرار داده است. تنوع‌بخشی به فعالیت‌های آموزشی و توجه به پرورش و ورزش در کنار آموزش یکی این الگوهاست که توانسته اعتماد جامعه محلی را نیز جلب کند.

یک خبرنگار در توصیف حال و هوای مدرسه مهر دانش جنگارک پس از برگزاری مراسم اختتامیه نوشته است: «بچه‌ها دل شان نمی‌خواهد این زمین سبز را رها کنند و بروند، با این‌که ساعت به نیمه‌شب نزدیک می‌شود، هنوز هم با توپ وسط حیاط مدرسه پاس‌کاری می‌کنند. مسابقات تمام‌شده و برنده‌ها جایزه‌ها را گرفته‌اند و رفته‌اند. برگزارکنندگان در حال جمع و جور کردن محوطه مدرسه هستند. اما بچه‌های روستا، دل نمی‌کنند از مدرسه‌ و هر کدام به بهانه‌ای می‌خواهند کنار بزرگ‌ترها بمانند. دخترهای نوجوان گوشه‌ای از حیاط جمع شده‌اند و برای پسرهای تیم نونهال روستا شعری را از حفظ می‌خوانند. پسرها هم دست مجتبی جباری را می‌گیرند و او را به زمین فوتبال می‌کشانند. بعد از چند دقیقه دخترها با لباس‌های رنگارنگ بلوچی به زمین سبز وسط حیاط دعوت می‌شوند و دوباره بازی با مجتبی جباری شروع می‌شود. صدای خنده‌ی بچه‌ها تا بیرون از مدرسه را هم پر می‌کند. آخرین شب از مسابقه‌ای که همه‌ی روستا را چند روزی سر ذوق آورده بود، دیگر تمام شده است اما  همه‌ دختر و پسرهای جنگارک منتظر مسابقه‌ بعدی هستند که قرار است به زودی برگزار شود…»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا