خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«سهمیه آرد، کفاف جمعیت عشایری خراسان شمالی را نمی‌دهد»

مدیر کل امور عشایر خراسان شمالی گفت: سهمیه آرد، کفاف جمعیت عشایری این استان را نمی دهد و آن ها برای تامین کل نیاز خود به سوخت با مشکل مواجه هستند.

روزنامه خراسان شمالی نوشت: «مدیر کل امور عشایر خراسان شمالی در گفت‌و‌گو با ایسنا اظهارکرد: سهمیه آرد عشایر خراسان شمالی در ابتدا ۱۰ کیلوگرم به ازای هر فرد بود که با پیگیری های انجام شده این میزان به ۱۲ کیلوگرم رسیده اما این مقدار نیز هنوز کم است.

روشن‌ ضمیر با اشاره به این که سهمیه مورد نیاز آرد برای عشایر ۱۷ کیلوگرم است، افزود: عشایر مجبور هستند بقیه آرد مورد نیاز خود را به صورت آزاد خریداری کنند. در واقع قوت غالب جمعیت عشایری، نان است و آرد یکی از مواد غذایی مورد نیاز آن ها به شمار می رود.
او گفت: سهمیه سوخت مورد نیاز عشایر نیز کفاف زندگی آن ها را نمی دهد و آن ها برای تامین کل نیاز خود به سوخت با مشکل مواجه هستند.


او ادامه داد: البته با پیگیری های انجام شده، میزان سهمیه سوخت عشایر فقط در مناطق قشلاقی امسال افزایش یافت.
او گفت: سهمیه سوخت عشایر ۱۲۵ لیتر است که با پیگیری های انجام شده، این سهمیه فقط در مناطق قشلاقی به ۲۲۵ لیتر رسیده است. مدیر کل امور عشایر خراسان شمالی گفت: هم اکنون در این استان، هفت هزار و ۳۸۰ خانوار عشایری با ۳۰ هزار نفر جمعیت زندگی می کنند.»

انتهای پیام

بانک صادرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا