خرید تور تابستان

قوه قضاییه اسیر ضابطین قضایی

سلمان کدیور در یادداشتی با عنوان «قوه قضاییه اسیر ضابطین قضایی» در کانال تلگرامی خود نوشت:

جناب آقای اژه ای انتقادات کم سابقه ای از روند برخورد با متهمان کرده است. از ریختن چندین فرد مسلح در خانه افراد برای بازداشت تا ضبط وسایل و عدم برگشت آنها به متهم، تا عدم مشورت قضات در پرونده های حساس و…

البته که ذکر این نقدها از زبان رئیس قوه بد نیست اما وقتی فقط در همین اندازه باقی می ماند و اقدام عملی برای این رفتارهای خلاف قانون و شرع و اخلاق و عقلانیت، صورت نمی دهند، و هیچ راهکاری ذکر نمی کنند، این حرف ها شبیه یک نمایش جلوه می کند.

آقای اژه ای به خوبی می‌داند که آنکه در روال پرونده های سیاسی و برخورد با منتقدان و فعالین مدنی تصمیم گیر اصلی است، قاضی نیست بلکه ضابط است.

متاسفانه در نظام قضایی ج. اسلامی آنقدر که نهادهای امنیتی و بازجوها و گزارش نویس ها موثرند شاید خود قوه نباشد برای همین است که آنها بدون اینکه خود را نیازمند پاسخگویی یا التزام به قانون بدانند، چنان رفتارهایی می کنند که حتی صدای رئیس قوه قضائیه هم بلند می شود.

از رئیس قوه بالاتر در سال 1401 شخص رهبری انقلاب نیز به دخالت ضابطین قوه و رفتارهای خلاف چهارچوب آنها چنین اعتراض کردند.

نوع ارتباط قوّه‌ی قضائیّه با ضابطین قضائی خیلی مهم است. از چند طرف باید ملاحظه وجود داشته باشد: یک طرف این است که بایستی از رفتار ضابطین مراقبت و نظارت بشود؛ که خب ایشان همین چندی پیش یک دستوراتی دادند ــ من از تلویزیون شنیدم ــ در مورد بعضی از این کارهایی که ضابطین میکنند، که نباید این کارها نسبت به متّهم انجام بگیرد. خب این یک بخش قضیّه است که مراقبت بشود از رفتار ضابط که تندروی و زیاده‌روی و مانند اینها انجام نگیرد.

یک جهت دیگر این است که قوّه تحت تأثیر نظر ضابط قرار نگیرد؛ خب ضابطین، دستگاه‌های مؤثّر و مهمّی هستند، قدرتهایی دارند، نظراتی نسبت به اشخاص، نسبت به قضایا دارند؛ قوّه‌ی قضائیّه نه، خودش بایست مستقل رسیدگی کند، تحت تأثیر نظر او قرار نگیرد.

ظاهرا اما اینکه در ج. اسلامی ضابطین نه چندان حرف رهبری برایشان مهم است نه رئیس قوه نه افکار عمومی.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. با سلام و احترام
    درارتباط با مقاله بسیار مهم فوق در باره ضابطین موجود در متن این سازمان مقدس، چنانچه به ریاست محترم قوه قضائیه وفادار هستید،خواهشمندم این پیام را به دست وسمع مبارک آن عالیجناب برسانید.
    در تاریخ اول مهر ماه گذشته، پرونده ای در چهار صفحه ودر ساعات بین ۱۰و۳۰دقیقه صبح لقایت نزدیک به ۱۲ ظهر در ارتباط باتخلف ۲ دادسرا و ۲ دادگاه با ذکر نام مقامی معزول که در کلیه ادارات و منصوبین کلیدی ودیگر ارگانها ی موجود، سالیان سال نفوذ داشته ودر هر ۲ دادگاه بدوی وتجدید نظر نفوذی بالقوه و خارج از تصور دارا می باشد!
    و نام این شهروند را هم به همگان سپرده تا پیام ها و نامه هایم را به وی بجای مقامات تحویل دهند تا پاداش خود را در یافت کنند!
    با سپاس
    شهروند ستم دید

  2. جناب اژه یی وقتی اینقدر به مشکلات قضائی اشراف دارند حداقل باید علاوه بر توصیه دستوراتی مبتنی بر عمل نیز صادر میکردند چرا که آقایان وقتی بر مسند قضاوت تکیه میزنند خود را خیلی ملزم به پاسخگویی ندانسته و آثارزیانبار این رویه پایه اکثر بی عدالتیهای سیستم قضائیست!!!

  3. مردم دیگه نه به قانون اعتماد دارند نه دستگاه قضایی ضابطین سفارشی گزارش مینویسند قضات هم سفارشی رای و حکم صادر می کنند . شعار و ظاهر دستگاه قضاو ضابطین با باطنشان صد و هشتاد درجه فرق وی میکند . بعد از پنجاه سال یک بار سرکارم به دادگاه افتاد فهمیدم آواز دهل شنیدن از دور خوش است.

  4. سلام. متاسفانه دستگاه قضایی مثل اکثر دیگر دستگاه ها به بیماری‌ مزمن دچار شده. باید هرچه سریعتر متخصصان، کارشناسان و افراد با تجربه قضایی فکری بحال این دستگاه کنند. اگر قوه‌ قضایی سالم باشد تما دستگاه ها را تحت‌الشعاع خودش قرار می‌دهد. که متاسفانه الان به بیماری مزمن دچار شده و باید درمان شود.

  5. سلام با تشکر از انتقاد بجا و مفید از ضابطین
    اینجانب پس از ۲۵سال تولید و ۳سال دوندگی در دستگاه قضایی جهت احقاق حق موفق به تخلیه کارگاهم از مستاجر غاصبی که از کلیه محاکم محکوم گشته بود در طول ۳سال ، اول تیرماه با توسل به قوه قهریه تخلیه نموده و مابقی اموال به امین سپرده شد بنده هم منزل و خودرو خود را فروخته هزینه کارگاه نمودم در دستور آخر اجرای احکام مقرر شد ۱۲تیرماه تخلیه کامل صورت گیرد که همان روز با تبانی ضابطین و مستاجر از خودرو پارک شده در محوطه کارگاه مواد مخدر کشف و بنده را ۲۰روز گرفتار و بازداشت بدون دادگاهی شدن نمودند که دستور تخلیه کامل اجرا نگردید با سواستفاده از توطئه ای که نموده بودند و تخریب شخصیت بنده در محضر ریاست دادگستری ارومیه با جلب نظر ایشان پس از ۲ماه از دستور تخلیه اجرا شده مجدد مستاجر غاصب را به کارگاه برگردانده و بنده را بیرون انداخته و آواره مسافرخانه ها در شهر خودم شدم با فصل جدید شکایات از مستاجر غاصب بابت فاسد شدن مواد اولیه و خراب شدن دستگاه های نگهداری مواد و ……

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا