خرید تور تابستان ایران بوم گردی

اقدام شهرداری یزد برای مقابله با سیل

سخنگوی شهرداری یزد با تاکید بر اینکه آمادگی در برابر بحران نیازمند اقدامات متعددی است، گفت: شهرداری یزد اقدامات متعددی در طول یک سال گذشته در راستای هدایت روان‌آب‌ها و آمادگی در برابر بارندگی‌های سریع و وقوع سیل انجام داده است.

به گزارش افق یزد، سخنگوی شهرداری یزد گفت با توجه به اینکه در بارندگی‌های شدید، احتمال نفوذ روان آب کوچه‌ها به داخل منازلی که در آنها پایین‌تر از سطح کوچه است، وجود دارد، تدبیر دیگری نیز توسط مناطق شهرداری به انجام رسیده که از جمله این تدابیر تهیه کیسه‌های شن و نیوجرسی‌های پلاستیکی و گذاشتن این موارد در مناطقی از شهر و در دسترس شهروندان بوده تا خطرات موجود بدینوسیله مدیریت شود.

حامد سلطانی گفت: در سیل‌هایی که سال گذشته به وقوع پیوست، امکان جلوگیری از ورود آب به بسیاری از کوچه‌ها و منازل با چند گونی شن وجود داشت، اما نبود همین تجهیزات حداقلی سبب وارد آمدن خسارت‌هایی به منازل شهروندان شده بود از این رو توجه به این موضوع در کنار سایر فعالیت‌ها و اقدامات شهرداری از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بود.

او گفت: شاید نقش چند کیسه شن برای مقابله با سیل برای مردم یزد تعجب بر انگیز باشد اما این موضوع در شهرهایی که بارش‌های متناوب دارند امری طبیعی است. سال گذشته بسیاری از منازل فقط با چند کیسه شن یا چند بیل خاک توانستند سرمایه خود را در مقابل بارش شدید و سیلاب حفظ کنند و خیلی ها هم عدم آشنایی با این اقدام به ظاهر تعجب بر انگیز، منزل و وسایل شان از بین رفت.

سلطانی ادامه داد: مجموع اعتبار هزینه شده از سوی شهرداری یزد از سال گذشته تاکنون برای آماده‌سازی شهر در قبال وقوع سیل، پیشگیری از خسارت‌ها و همچنین خرید امکانات، بیش از هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال بوده است.

وی عنوان کرد: تا پایان سال هم طرح های با اعتباری نزدیک به ۵۰۰ میلیارد ریال در این راستا در حال انجام است و مجموعه اعتبارات هزینه شده شهرداری یزد طی یک سال گذشته نسبت به تمامی هزینه‌کرد شهرداری در سال های قبل از آن ده‌ها برابر است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا