خرید تور تابستان ایران بوم گردی

دیدار نهاوندیان با اعضای شورای بین الملل صنایع سوئد

نهاوندیان در جمع اعضای شورای بین الملل صنایع سوئد گفت: ثبات و آرامش حاکم بر اقتصاد کلان ایران زمینه گسترش تعاملات اقتصادی و سرمایه گذاری را مهیا کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، رئیس دفتر رئیس جمهوری در ادامه سفر خود به سوئد با اعضای شورای بین الملل صنایع این کشور دیدار و گفت و گو کرد.

🔹دکتر نهاوندیان در این دیدار با تشریح حوزه های متنوع اقتصادی ایران برای اعضاء این شورا اقتصاد ایران را دارای شرایط ویژه و مغتنم توصیف کرد و گفت: در شرایط کنونی شرکت ها و صاحبان سرمایه و فعالان اقتصادی دنیا با سهولت هرچه تمام تر و بسیار بهتر از گذشته می توانند با ایران مشارکت و همکاری داشته باشند.

🔹دکتر نهاوندیان با بیان اینکه بخش خصوصی در فعالیت های اقتصادی کشور فعال تر از گذشته شده است، گفت: در برنامه ریزی هایی که برای اقتصاد ایران بعمل آمده، بیشترین نقش و جایگاه به بخش خصوصی اختصاص یافته و از رهگذر ثبات و آرامش اقتصادی که وضعیتی پایدار را برای فعالیت های مشترک و سرمایه گذاری فراهم می کند، شرکت های سوئدی می توانند همکاری های گسترده ای را با بخش خصوصی ایران تعریف کرده و با یکدیگر تعامل کنند.

🔹در این نشست همچنین اعضای شورای صنایع سوئد سوالات خود را در خصوص شرایط و توسعه همکاری های اقتصادی با ایران و سرمایه گذاری در صنایع گوناگون با دکتر نهاوندیان مطرح کردند و زمینه های توسعه همکاری های اقتصادی میان دو کشور را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

🔹گفتنی است شورای بین الملل صنایع سوئد بزرگترین سازمان اقتصادی این کشور متشکل از شرکت ها، بانک ها ونهادهای مالی است که نیمی از صادرات سوئد را در اختیار دارند. این شورا متشکل از صندوق ضمانت صادرات سوئد و شرکت های بزرگی نظیر الکترولوکس، اریکسون، ولوو، اسکانیا، بانک سب و تترا پاک و چندین شرکت و موسسه اقتصادی برجسته سوئدی است.

⭕️گسترش همکاری های بانکی و اقتصادی، محور گفت و گوی نهاوندیان و رئیس جمهور سوئیس

🔹دکتر نهاوندیان رئیس دفتر رئیس جمهوری و «یوهان اشنایدر آمان» رئیس جمهور سوئیس در مورد راهکاری های گسترش همکاری های بانکی و اقتصادی میان دو کشور دیدار و گفتگو کردند.

🔹نهاوندیان در این دیدار با اشاره به گسترش روابط اقتصادی ایران و سوئیس تاکید کرد دو کشور بایستی با برنامه ریزی و تدوین یک نقشه راه، سرعت بیشتری به تبادلات و همکاری های اقتصادی دوجانبه ببخشند.

🔹وی افزود: با توجه به ثبات اقتصادی و چشم انداز رشد پایدار در ایران پس از برجام، همکاری های دوکشور می تواند سرعت گرفته و عملیاتی تر شود.

🔹نهاوندیان همچنین با اشاره به علاقه مندی شرکت های بزرگ بین المللی برای سرمایه گذاری و همکاری در بخش های مختلف اقتصاد ایران بیان داشت: سوئیس به عنوان یک مرکز بزرگ مالی جهان می تواند در تامین مالی این سرمایه گذاری ها نقش مهمی ایفا کند.

🔹رئیس دفتر رئیس جمهور افزود: بانک های ایرانی امروز با مهیا کردن شرایط و الزامات همکاری با بانک های خارجی امادگی هرگونه همکاری با بانک های سوئیسی را دارند و با توجه به حجم مبادلاتی که امروز بین بانک‌های دو کشور انجام می شود زمینه های فعالیت های گسترده تر وجود دارد.

🔹نهاوندیان گفت: ایران و سوئیس در حوزه های متنوع اقتصادی به ویژه همکاری های پولی و بانکی، پروژه های زیادی را می توانند طی یک برنامه آینده نگر و بلند مدت اجرا کنند و با برنامه ریزی این همکاری ها را سرعت بخشند. با توجه به همکاری های موثر و تاکیدات مقامات عالی دولت سوئیس و علاقه مندی شرکت ها و موسسات مالی و بانکی سوئیس برای همکاری با ایران امید آن هست که در کوتاه مدت فعالیت های گسترده و موثر بین دو کشور صورت پذیرد.

⭕️رئیس جمهور سوئیس: سوئیس علاقمند به توسعه همکاری ها و گسترش روابط اقتصادی با ایران است

🔹«یوهان اشنایدر آمان» رئیس جمهوری سوئیس نیز ضمن ابراز خرسندی از سفر نهاوندیان به سوئیس به تدوام مذاکرات بین مقامات دو کشور اشاره کرد و گفت: خوشحالم که مذاکرات و توافقاتی که پیروملاقات های خود با رئیس جمهور ایران در تهران و مقر سازمان ملل داشتم امروز به نتایج ملموسی رسیده و حجم مبادلات اقتصادی دو کشور به بیش از دوبرابر نسبت به میزان گذشته رسیده است. از این نظر دولت سوئیس علاقمند است این همکاری ها و توافقات تداوم و سرعت بیشتری به خود گیرد.

🔹دولت سوئیس علاقمند به توسعه همکاری ها و گسترش روابط اقتصادی با ایران است و از این نظر از تعاملات اقتصادی در حوزه های متنوع به ویژه در حوزه بانکی استقبال می کند. باتوجه به همین علاقمندی ها، برخی بانک های سوئیسی فعالیت خود را با بانک های ایرانی بیشتر کرده اند و امیدوارم با مذاکراتی که درخلال این سفر با بانکداران سوئیسی انجام می گیرد، تعاملات و همکاری های مالی و بانکی دو کشور سرعت و گسترش بیشتری یابد.

🔹رئیس کنفدراسیون سوئیس افزود: من هیچ مشکل سیاسی را بر سر راه گسترش روابط اقتصادی بین ایران و سوئیس نمی بینم و از این نظر معتقدم که ایران و سوئیس بایستی زمینه های متنوعی را در روابط خود پیش بینی کنند.
اشنایدر آمان که همزمان عهده دار وزارت اقتصاد این کشور نیز هست با اشاره به مذاکرات موثر بین مقامات ایران و سوئیس در ماه های اخیر اضافه کرد: امیدواریم با سفر هفته اتی قائم مقام وزیر اقتصاد سوئیس به تهران گام های عملی بیشتری در این حوزه بین دو کشور صورت گیرد.

⭕️نهاوندیان در دیدار با اتحادیه بانکداران سوئیس: اقتصاد امروز ایران فرصتی طلایی برای همکاری های بانکی فراهم کرده است

⭕️رئیس اتحادیه بانکداران سوئیس: ایران برای ما اقتصادی ارزشمند است و آماده همکاری های بانکی در سطوحی گسترده تر هستیم

🔹 در ادامه سفر رئیس دفتر رئیس جمهور به سوئیس، رئیس اتحادیه بانکداران این کشور و برخی از اعضاء هیات مدیره این اتحادیه با حضور در محل اقامت دکتر محمد نهاوندیان با وی دیدار و گفت وگو کردند.

🔹 محمد نهاوندیان رئیس دفتر رئیس جمهوری، ضمن تشریح پیشرفت ها و برنامه های اقتصادی ایران به ویژه پس از رفع تحریم ها و اجرای برجام، از بانک های سوئیسی خواست برنامه های خود را برای توسعه روابط بانکی با ایران با سرعت بیشتری دنبال کنند.

🔹 نهاوندیان در این دیدار، اقتصاد ایران را «رو به رشد و نوید بخش» توصیف و بیان داشت: علاقمندی زیادی از سوی کشورهای جهان برای گسترش همکاری های تجاری و سرمایه گذاری در ایران وجود دارد. به همین لحاظ بانک های ایرانی مدت ها قبل از توافق برجام برنامه های جامعی را برای همکاری های بانکی تدوین کرده بودند و به محض انجام توافق، تلاش کرده اند با فراهم آوردن شرایط و الزامات گسترش روابط بانکی و پولی با سایر کشور ها را مهیا کنند. لذا باتوجه به ثبات اقتصادی پدید آمده و چشم انداز پایدار و روشن اقتصاد ایران، همکاری با ایران می تواند فرصتی طلایی محسوب می شود.

🔹 رئیس دفتر رئیس جمهوری افزود: باتوجه به اقبال و تمایل شرکت ها و بنگاه های بزرگ اقتصادی جهان برای توسعه روابط و تعامل اقتصادی با ایران و سرمایه گذاری در این کشور، بانک های سوئیسی می توانند در حوزه تامین مالی و پشتیبانی های بانکی، نقش موثر و بیشتری را ایفا کنند.

🔹 نهاوندیان با اشاره به حضور مسئولین بانک مرکزی ایران و برخی مدیران عامل بانک های کشور در جلسه، آمادگی ایران را برای برداشتن گام های عملی در همکاری های بانکی و پولی اعلام کرد.

🔹 در همین حال «هربرت جی شایت» رئیس اتحادیه بانکداران سوئیس نیز ضمن ابراز خرسندی از دیدارش با رئیس دفتر رئیس جمهور ایران، پیشرفت های اقتصادی صورت گرفته در ایران پس برجام را مورد اشاره قرار داد و تاکید کرد: بانک های سوئیسی آماده گسترش همکاری های بانکی و پولی در چارچوب برجام هستند.

🔹 وی افزود: ایران برای ما به عنوان یک اقتصاد مهم و ارزشمند شناخته می شود و همکاری با بانک های ایرانی برای ما از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. از این نظر مایلم به نمایندگی از بانکداران سوئیس علاقمندی خود را برای توسعه همکاری های مالی و بانکی با بانک های ایران اعلام کنم.

⭕️نهاوندیان در جمع اعضای اتاق های بازرگانی سوئد: اولویت های مطرح شده در چشم انداز پنج ساله ایران فرصتی بزرگ برای سرمایه گذاری خارجی است

🔹رئیس دفتر رئیس جمهور در یک صبحانه کاری با اعضاء اتاق بازرگانی استکهلم، اتاق بازرگانی بین الملل سوئد و شورای بین الملل صنایع سوئد، ضمن تشریح فرصت های سرمایه گذاری در اقتصادی ایران ، به پرسش های سخنرانان در جلسه پاسخ داد.

🔹دکتر محمد نهاوندیان در این نشست، دو مولفه «رو به رشد» و «پایدار» بودن را اصلی ترین شاخص های اقتصاد امروز ایران برشمرد و از صاحبان سرمایه و فعالان اقتصادی سوئد برای آشنایی و مطالعه دقیق و بهتر فرصت های اقتصادی کشورمان دعوت بعمل اورد.

🔹رئیس دفتر رئیس جمهوری گفت: شرایط ژئوپلیتیک، اقلیمی، اجتماعی، فرهنگی و ویژگی های اقتصادی ایران افق های روشنی را پیش روی فعالان اقتصادی قرار می دهد.

🔹نهاوندیان در تشریح فرصت های مغتنمی که برای همکاری و تعامل بین دو کشور در حوزه های مختلف اقتصادی ایران وجود دارد از حوزه های انرژی، کشاورزی، صنعت و تجارت و حل و نقل نام برد و اظهار کرد: در حالی که شرکت های سوئدی به دنبال گسترش راهکارهای توسعه همکاری های تجاری با دنیا هستند، این حوزه ها از بهترین گزینه ها برای این فعالان اقتصادی محسوب می شود.

🔹نهاوندیان اولویت های مطرح شده در چشم انداز پنج ساله ایران را فرصتی بزرگ برای سرمایه گذاری از سوی شرکت های خارجی بر شمرد و با اشاره به وضعیت اقتصادی پس از برجام گفت: آنچه در برجام به نتیجه رسید برای همه خوب و در عین حال آموزنده است.

🔹نهاندیان یادآور شد: تمام نگرانی های مطرح شده در توافق هسته ای غیر واقعی و ساختگی بوده است؛ ما توانستیم از طریق همکاری و مذاکره این نگرانی ها را مرتفع سازیم. این توافق حاصل تعامل سازنده و گفت و گوهای موثر سیاسی همه طرف های مذاکره از جمله کشورهای اروپایی بود که با رفع تحریم ها شرایط را مهیای فعالیت های گسترده اقتصادی کرد.

🔹رئیس دفتر رئیس جمهوری گفت: آنچه امروز انتظار می رود، تعامل گسترده و پایدار اقتصادی شرکت ها و فعالان اقتصادی اروپاست.
او با بیان اینکه «حاصل برجام، گسترش همکاری های تجاری با ایران است» گفت: اکنون همه به ایران نگاه مثتبی دارند و این نگاه مثبت فرصت های مناسب سرمایه گذاری را فراهم کرده است.

🔹نهاوندیان همچنین مشکل مراودات بانکی با ایران را به دلیل جریمه های گذشته آمریکا و برخی محدودیت های اوفک مورد اشاره قرار داد و گفت: این ملاحظات سبب شده است تا بانک ها و موسسات مالی غرب با احتیاط بیشتری عمل کنند. اما باید در نظر داشت
بر اساس برجام تمام تحریم های بانکی مرتبط با هسته ای برداشته شده وتحریم های آمریکایی که به شرکت ها و بانک های اروپایی مربوط می شد نیز لغو شده است.

🔹رئیس دفتر رئیس جمهور در خصوص روابط ایران و اروپا گفت: در این روابط به دو چیز نیاز داریم نگاه اینده نگرانه و پایدار و سرعت افزون تر در تعامل ها و تبادلات اقتصادی.

🔹نهاوندیان همچنین از کمپانی های سوئدی خواست برنامه های خود را برای توسعه روابط بانکی با ایران با سرعت بیشتری دنبال کنند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا