خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«مسیر جدید بوشهر به استان فارس احداث می‌شود»

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر گفت: بازگشایی محور «ریز به دژگاه» به عنوان مسیر جدید جنوب بوشهر به استان فارس در دستور کار است.

به گزارش دیار جنوب به نقل از فارس، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر با اشاره به ضرورت ایفای مسؤولیت اجتماعی وزارت نفت در راه‌‎های استان بوشهر، اظهار داشت: با توجه به حجم بالای تردد ناوگان وابسته به صنایع نفت و گاز جنوب در سراسر محورهای استان، سالها است پیگیری مستمری برای جذب اعتباراتی از این وزارتخانه جهت ارتقای راه‌های استان صورت می‎ گیرد که خوشبختانه در دولت سیزدهم با همراهی استاندار و نمایندگان بوشهر در مجلس محقق شد.

عبدالکریم اخترشناس از مشارکت شرکت شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب در ۲۱ پروژه راه استان با اولویت پروژه ‎های روستایی خبر داد و خاطرنشان کرد: اعتبار این پروژه‌ها بیش از ۶۰۰ میلیارد ریال برآورد شده که انتظار می‌رود با تکمیل آنها طی امسال و سال آینده، شاهد ارتقای ایمنی جاده‌ای استان باشیم.

اخترشناس درباره شاخص ‎ترین پروژه‎ هایی که مشارکت وزارت نفت برای آنها جذب شده، بیان کرد: بازگشایی محور “ریز به دژگاه” به عنوان مسیر جدید جنوب بوشهر به استان فارس با اعتبار ۲۱ میلیارد تومان، احداث آبنمای “کاکی به شیخیان” با اعتبار ۱۵ میلیارد تومان، بهسازی و تعریض جاده “هاله به عسلویه” با اعتبار ۲ میلیارد تومان، تکمیل راه‌های روستایی “باغتاج” و “کلمه به نینیزک” با اعتبار ۱۷ میلیارد تومان از مهمترین پروژه ‎های مشارکتی با وزارت نفت است.

او درباره سایر پروژه ‎هایی که از سوی وزارت نفت مشارکت می‎شود، خاطرنشان کرد: تکمیل “تقاطع بردخون”، روشنایی “دویره-چاهکوتاه”، تعریض و بهسازی محور “محمدجمالی- شبانکاره”، “شیلدو به رستمی” و “شورکی” تنگستان، احداث راه “آبدان به کنارترشان”، “ملاسالمی” دیر و تعریض جاده “امامزاده شاهروبند” گناوه، “راهدار”، “امامزاده به سرمستان” شهرستان دیّر و “قصاب” جم نیز از سوی نفت مشارکت می شود.

دبیر کمیسیون ایمنی راه های بوشهر با تاکید بر اینکه مشارکت وزارت نفت در بهسازی محور سیراف- جم نیز مورد پیگیری است، تصریح کرد: به دلیل تردد ناوگان صنایع جنوب استان، این محور دچار نشست و چاله‎ هایی شده است.

او یادآور شد: از محل منابع داخلی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ‎ای کشور ۲۷۰ میلیارد تومان برای بهسازی محور سیراف- جم اختصاص یافته که تکافوی آن را نمی کند، از این رو پیگیر جذب مشارکت وزارت نفت برای تکمیل این پروژه هستیم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا