خرید تور تابستان ایران بوم گردی

وام‌های تمسخرآمیز بانک ملی

امیر هاشمی مقدم، دانش‌آموخته‌ی دکترای انسان‌شناسی و عضو بخش تحلیلی انصاف نیوز، در یادداشتی با عنوان «وام‌های تمسخرآمیز بانک ملی» نوشت:

بانک ملی چند روز است دارد به مشتریان پیامک می‌زند و تبلیغات می‌کند برای اعطای وام مهربانی. در معرفی این طرح هم نوشته شده: «طرح‌مهربانی ملی از جمله طرح‌های جدید اعطای وام قرض‌الحسنه در بانک ملی ایران است که مشتریان و متقاضیان وام می‌توانند در کمترین زمان ممکن تا سقف سه میلیارد ریال (300 میلیون تومان) با یک ضامن و با کارمزد 2 تا 4 درصد وام دریافت کنند. این طرح امتیازی است و مشتریان، بر اساس میانگین کارکرد ۱ ماه تا 12 ماه حساب خود، امکان دریافت این وام را دارند».

هر کسی با خواندن این توضیحات و تبلیغات کنجکاو می‌شود شانسش را برای دریافت چنین وام به ظاهر خوب و با نام «طرح مهربانی ملی» بیازماید.

در جدولی که در سایت بانک ملی برای محاسبه میزان سپرده‌گذاری و تعداد اقساط گذاشته‌اند، می‌توانید تعیین کنید که چه میزان وامی می‌خواهید؟ چند ماه می‌خواهید سپرده‌گذاری کنید (یعنی چند ماه پس از افتتاح حساب می‌خواهید وام دریافت کنید؟) و اقساط‌تان را در چند ماه می‌توانید بازپرداخت کنید. اینجاست که با پر کردن گزینه‌ها، در نیت و هدف مدیران بانک ملی و طراحان این ایده شک می‌کنید.

برای نمونه چنانچه بخواهید یک ماهه وام‌تان را دریافت کنید و اقساط آنرا هم شصت ماهه (پنج ساله) بازپرداخت کنید، مبلغ خواسته‌شده برای سپرده‌گذاری شصت میلیارد تومان است!

یعنی شما شصت میلیارد تومان (معادل ششصد میلیارد ریال پول رایج مملکت) باید برای یک ماه در حساب‌تان باشد تا سیصد میلیون تومان وام دریافت کنید. یعنی مدیران بانک ملی واقعا فکر می‌کنند کسی که شصت میلیارد تومان پول دارد که یک ماه آنرا در بانک بخواباند، لَنگِ دریافت سیصد میلیون تومان وام با کاغذبازی‌های بانکی و معرفی ضامن و چک و سفته است؟

البته شما می‌توانی تعداد اقساط کمتری (به جای ۶۰ ماه) یا زمان سپرده‌گذاری بیشتری (بیش از یک ماه) انتخاب کنی تا بتوانی سپرده کمتری بگذاری؛ اما باز هم یا میزان اقساط بسیار نجومی می‌شود یا همچنان میزان سپرده فراتر از آرزوها و تصورات شهروندی است که لَنگِ سیصد میلیون باشد.

اما بیایید تصور کنیم (آرزو و خیال بر رعیت عیب نیست) ما شصت میلیارد تومان پول داشتیم و می‌توانستیم آنرا یک ماه در بانک بگذاریم. ولی به جای دریافت «وام مهربانی»، هدف‌مان دریافت سود بانکی از سپرده کوتاه‌مدت باشد. جالب اینکه خود بانک ملی کمترین سودی که در یک ماه به این مبلغ پول پرداخت می‌کند نزدیک ۲۵۰ میلیون تومان است. به بیان ساده، بانک ملی در طرح جدیدش به شما می‌گوید به جای اینکه شصت میلیارد تومان پول‌ات را در بانک من بگذاری و پس از یک ماه دست‌کم ۲۵۰ میلیون تومان سود خالص و بی‌دردسر دریافت کنی، ۳۰۰ میلیون تومان وام با کلی ضامن و چک و سفته و سود و کارمزد دریافت کن! واقعا کسی پاره آجر به سرش خورده که بیاید سود خالص سپرده را رها کند و تقریبا به همان میزان وام بگیرد؟ هر جور فکر کنی می‌بینی یا مدیران بانکی در لحظه طراحی این ایده «وام مهربانی» یک چیزی‌شان می‌شده یا روی درست کار نکردن عقل مشتریان حساب باز کرده بودند.

کاش مدیران بانک ملی پس از گذشت یک ماه از این طرح، به شکل مستند اطلاع دهند چند نفر در این «طرح مهربانی ملی» ثبت‌نام کرده‌اند؟ حقیقتا انتظار دارند کسی هم متقاضی چنین وامی بشود؟ یا صرفا برای اینکه در پاسخ به فشار افکار عمومی و ارائه رزومه به مسئولان و مدیران بالادستی کاری کرده باشند، اینگونه طرح‌ها را به تصویب می‌رسانند؟

نگارنده به‌عنوان مشتری قدیمی بانک ملی که چند ماهی است درخواستش برای دریافت وام از این بانک بدون پاسخ مانده، هیچ احساسی به جز مورد تمسخر واقع شدن از چنین طرح‌هایی ندارد.


تکمیلی در ساعت 19:00، هشتم آذر:

پی نوشت: پس از انتشار این گزارش انصاف نیوز، بانک ملی بدون هیچ‌گونه توضیحی مبالغ درخواستی را تغییر داد و از ۶۰ میلیارد تومان به ۶ میلیارد تومان رساند. به نظر می‌آید بانک ملی پیش از این از روی بی‌دقتی چنین اعداد و ارقامی درج کرده بود. هرچند به نظر می‌رسد برای کسی که نیازمند وام سیصد میلیون تومانی باشد، همچنان همان مبلغ ۶ میلیارد تومان برای سپرده‌گذاری هم زیاد و عملا ناممکن باشد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. کاملا درسته منم با شما موافقم.
    این نوع وام دادن یعنی به تمسخر گرفتن شخصیت و شعور مشتری

    84
    6
    1. بابا یکم با دقت جدول رو ببینید… تو جدول نوشته ۳۰۰ تومن به خودت وام میده مبلغ مازاد هم به اندازه ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومن باز میتونی وام بگیری که با معرفی حساب باز بهت وام میدن… انصاف نیوز عزیز… یکم روی خبرایی که میزاری تامل کن. یکم بخون بعد منتشر کن

      2
      4
  2. سلام .بانک پاسارگاد هم همینطور وحتی بدتر است .مدام تبلیغ میکند وپیامک میدهد که ۳۰ میلیون تومان بدون ضامن وچک وسفته وام میدهد لیکن وقتی برای ثبت درخواست وارد سایت میشوی میگوید اول باید وام ۱ میلیون تومانی بگیری وفرضا یکماهه با بهره پس بدهی سپس وام دومیلیونی وپس از تسویه ۳ میلیونی الی آخر بعنی برای دریافت وام ۳۰ میلیونی باید ۲۹ با وام بگیری تا بتوانی به وام ۳۰ میلیونی دست پیدا کنی .واقعا به عقلشان شک نکنید .نمبخواهند بدهند فقط ط قیافه اش را میگیرند که یعنی ما هم بله.حقیقتا خجالت دارد .دورویی تمام .اما برای خوشان هیچ محدودیتی وجود ندارد.

    61
    1
    1. آخه کدوم دفعه باری از دوش مردم برداشته شده که این بار دومش باشه ؟!
      طرح مهربانی توهین به مشتری ها است.
      من که بانک ملی رو اصلا قبول ندارم
      فقط برا واریز حقوق لازمم میشه
      هر بانکی ،راحت تر از ملی وام میده.
      اینا مشتری هاشون زیاد شده ،دور برداشتن.

      23
      2
  3. ازمسئولین عاجزانه تقاضاداریم این بازی بااحساسات مردم و وتمسخروتوهین رادرحق مردم رواندانسته و تذکرلازم رابه مسئولین فهیم وباشعوربانک ملی درخصوص طرح نامهربانی ابلاغ کنند

    68
    0
  4. اره من رفتم داخل سايت و كشوهاي افزايش و كاهش مبلغ سپرده گذاری و زمان خواب پول و مدت اقساط رو پس و پیش کردم با هر بار گوشام بلند تر شد و ناخوداگاه دیدم پشت گوشام مخمَلی شد رو صدای خر دادم اخه من هم وام ۲۰ تومنی قسطا گرفتم هم لندو با سود ۵۰ درصدی ۳ تومان واریز میکنی۱۷ میده باپول خودت میشه ۲۰ ۲۵ تم باید پس بدی میشه ۵۰درصد
    اره پاسارگادم گرفتم یه ماهه تا ۷ تومان رفتم نتونستم بدم شدم ابر بدهکار بانکی

    36
    1
    1. والله به خدا اینها یک مشت عقب مونده های ذهنی هستند که این اراجیف برای مردم می سازند خدایا خودت وارد عمل شو

      17
    1. برای منم پیامک ۳۰۰میلیونی وام ۴درصداومدولی اصلاپیگیری نکردم چون میدونستم این ازاین شبکه بانکی فاسدوپدرسوخته خیری نمیرسه

      12
  5. یکی نیست بگه شخصی که مثلا لنگ بیست میلیون تومان وام پر دردسر این بانک های مهربان است باید از کجا چند برابر این پول را بیاورد ودر این بانکعا سپرده گذاری کند ، این نهایت بی رحمی و خر فرض کردن مردم بدخت و امصال من است ، این ها چه فکری میکنن یعنی وقتی به این داستان فکر میکنم ، فقط میخوام برم جلوی مدیران این بانک ها بشینم و هر چی از دهانم در می اید بگویم

    49
  6. بابا اشتباه زدی ، برای ما زده ۶میلیارد صفرشو از کجا اوردی؟
    اگه انصاف نیوز همه اخبارا و تحلیل ها رو همینجوری نشر میده بدون یه ذره راستی آزمایی،( که اتفاقا کاری هم نداره) که واویلاست.
    هرچند همون هم عادلانه نیست ولی بالاخره ۶ با ۶۰ خیلی فرق میکنه!!

    27
    23
    1. عبد خدا عزیزم اشتباه نزده!! مبلغ وام درخواستی رو ۳ میلیارد زده؛ اما نرم افزار، توی محاسبات پایین اگه نگاه بکنی، اصلاح کرده و مبلغ وام رو نوشته ۳۰۰ میلیون تومان، پس مبلغ ۶۰ میلیارد تومان درسته!!! یه نگاهی بکن خب.

      16
      4
    2. درود و سلام
      پس از این گزارش، اصلاح کردند. از درخواست مبالغ مختلف وام به تعداد کافی اسکرین شات گرفته شده قبلا. باز همین که اصلاح کردند جای شکر دارد. هرچند به قول شما کسی که نیازمند وام سیصد میلیونی باشد باز هم نمی‌تواند شش میلیارد تومان پول جور کند.

      4
      1
      1. سلام دوست دارم بخونید و گول این وام نخورید ما 100میلیون قرض کردیم پول سودی از احتیاج یک ماه گذاشتیم تو بانک برای همین وام مهربانی
        بعد 1ماه امتیازی که به ما دادن 11میلیون بود با اقساط دومیلیون و دویست و پنجاه هزار تومان شش ماهه که میشه 13میلیون و پانصد یعنی دومیلیون و پانصد روی این وام کشیده
        مغزم سوت می‌کشه
        جالب اینجاس که 14میلیون تا الان پرداخت کردیم و تو برنامه می زنه بازم بدهکاری و بانک ملی هم میگه دست ما نیست سیستمیه

  7. خدا امثال شمارابرای جامعه نگهدارد ،بنده به غیر از کلاهبرداری ومردم آزاری از بانک ها ندیدم ،وام جعلی پیشکش

    38
    3
  8. خجالت بکش امیر هاشمی به اصطلاح کارشناس که کار نشناسی .طرح بانک ملی یکی از بهترین طرحهاست .
    شما انتظار‌داری مثل همیشه مفت خوری کنی و بانک بدون اینکه سپرده گذاری داشته باشی برات وام بده نه جانم گذشته اون موقعها پس سرت به کار خودت باشه و از این چرندیات دیگه نباف باریکلا

    15
    123
    1. شما چرا اینقدر عصبانی شدی؟ مگر غیر منطقی گفته؟
      بانکها مانند زالو برای مردم عمل میکنند

      80
      6
      1. اینا کلاهبرداران واقعی هست در صورت استفاده نکردن وام در موعد مقرر امتیاز وام بصورت روزانه کم میشه مردم به اینا اعتماد نکنید

    2. پس چرا میگن سود ۲،۴ درصد اگر با سپرده گذاری حساب کنی خیلی بیشتر میشه.اگر مسلمان هستی، این پول ربا و حرام است

      25
      2
      1. میگن سود ۴.۲ ولی عملا بیشتر از ۱۸ درصد سود دارن میگیرن بابت وام
        و این دروغگویی و کلاهبرداریه تمام عیاره

        1. با درود واسه منم برای ۱۷ تومن وام ۶ ماهه حدود ۳۵۰۰ سود میگیره یعنی ۴۰ درصد نه ۴ درصد

    3. ما ۶ماه پول گذاشتیم حالا هرچی رو ب عنوان ضامن معرفی میکنیم سایت رد می‌کنه .
      فقط شده کاسبی برای بانک هر اعتبار سنجی,۶هزار تومان پول از حساب کم میکنه و همه رو هم رد می‌کنه.
      اگر هدف کلاه گذاشتن سر ملت نبود باید تو شرایط میگفتن ک ضامنت امام زمان هم باشه رد میکنند.

    4. کسی که ۶میلیارد یا ۶۰ میلیارد داشته باش وام ۳۰ تومانی رو می خواد چی کار مثل پول خرد ۱۰ ۲۰میلیون میمونه براش

  9. سلام و روز بخیر.
    در گزارش تحلیلی شما مبلغ وام سه میلیارد تومان درج گردیده است، به همین علت مبلغ سپرده گذاری رو 60 میلیارد تومان محاسبه میکنه، برای دریافت وام سیصد میلیون تومانی با سپرده گذاری یک ماهه و بازپرداخت 60 ماهه نیاز هست 6 میلیارد تومان سپرده گذاری کنین .

    24
    1
    1. درود و سلام
      نه، آن مربوط به نقص فنی سایت بود. دقت کنید رقم پایینی را خود سامانه درست می‌نوشت، اما رقم بالایی یک صفر اضافه خورده. در همان رقم پایینی که رقم درست نوشته شده هم درخواست ۶۰ میلیارد تومان سپرده داشته. البته گویا این هم نقص فنی سایت بوده و پس از درج این گزارش اصلاح شده.

      1
      1
  10. یه مقدار در محاسبات اشتباه شده مثلا واسه ۴۰ میلیون شما باید ۱۰۰ میلیون یک ماه تو حساب بذاری ولی باز پرداختش ۶ماهه است حدود شش میلیون ونیم میشه که خیلی عاقلانه به نظر نمیرسه

    10
    2
  11. بانکها در نظام جمهوری اسلامی هیچوقت در خدمت مردم نبودند!!! فقط دستشون توو جیب مردم هست که نفع بیشتری ببرند

    33
    1
  12. عجب
    ایشون چه جور دکتری هست که هنوز بلد نیست ۶میلیارد تومن رو از ۶۰ میلیارد تشخیص بده
    واویلا
    جالبه نسخه هم میپیچه

    3
    13
  13. سلام دوستان
    این بانکها که دلشون برای ما که نسوخته

    خدای من شاهده هست ، من یک سال پیش عمل قلب انجام دادم که یکصد و ده تومن هزینه شد و از جایی که هزینه پرداخت نداشتم یک بنده خدایی با خدا معامله کرد و هزینه درمان منو پرداخت کرد و هنوز برای گرفتن این پول هیچی به من نگفته ( گفت هر وقت داشتی برگردون ، حتی وقتی پسرم بزرگ شد و من نبودم پرداخت کن ) اما درب دیزی بازه حیا گربه کجاست …
    درسته این اقا هنوز به روی من نیاورده ولی من باید پرداخت کنم …
    رفتم بانک رفاه و کل داستان رو گفتم و تقاضای وام کردم که بدهی رو پرداخت کنم ( آخه یکجا نمیتونم لااقل وام بگیرم ) رئیس بانک تو چشای من نگاه کرد و گفت اگه وام بدیم و شما مشکل قلب داری و فوت کردی کی بدهی ترو میده ؟!!!!
    بانک ملل به یک شکل دیگه رد کرد ، بانک ملت و تجارت هم رفتم اصلا به حرفم گوش نکردن …
    بعضی ها هم توهین میکردن …..

    حالا رئیس جمهور دم از رفاه مردم میزنه و میگه بانکها با مردم راه بیان ….
    آقای رئیس جمهور خیلی نامحسوس بره بانک و اوضاع رو ببینه بعد از رفاه بگه…..
    حالا من که میگم آخرتی نیست ولی اگه باشه یقه این مسئولین رو خواهم گرفت…

    دوستان خدا هیچ پدری رو شرمنده بچه هاش نکنه…

    22
    2
  14. کارشناس عزیز اشتباه مبلغ رو درج کردی شش میلیارد تومان یک ماهه وبازپرداخت ۶۰ ماهه سیصد میلیون وام دریافت میکنید شما به بانک یک ماه راضی نیستی قرض بدهید قرض الحسنه بعد بانک به شما ۶۰ ماه قرض الحسنه میده این بده حتما نباید یک ماه وام بگیری یکسال صبر کن با مبلغ کمتر دوست عزیز کارشناسی خوبی نیستی بدون تحقیق نوشتی

    9
    26
    1. درود و سلام
      من مبلغ را اشتباه درج نکرده بودم. دقیقا ۶۰ میلیارد تومان بود. اسکرین شات هم گرفته و تصویرش را در همین مطلب می‌بینید. اما پس از انتشار این گزارش، بانک ملی آنرا اصلاح کرد. اما بر فرمایش شما هم دو انتقاد هست: نخست اینکه کسی که نیازمند وام سیصد میلیونی باشد، همان شش میلیارد که شما می‌فرمایید را از کجا بیاورد؟ اگر می‌توانست این مبلغ را جور کند که اصلا نیازمند چنین وامی نبود. دوم اینکه بیشتر کسانی که وام نیاز دارند هم فرصت یک سال صبر کردن ندارند. یکی برای بدهی است، یکی برای بیمارستان و درمان، یکی برای تهیه پول پیش خانه و… . ضمن اینکه برای همان یک سال هم باید دست کم ۸۱ میلیون تومان پولش را در بانک بخواباند. من شخصا فکر می‌کنم اگر وضع مالی‌ام طوری باشد که بتوانم ۸۱ میلیون تومان از پولم را بگذارم بانک و یک سال به آن نیاز نداشته باشم، بنابراین بعید است لنگ ۳۰۰ میلیون وام شوم.

      17
      1. صحیح میفرمایی دکترجان، متاسفانه نظام بانکداری کشورمافقط بفکرمنافع نامشروع خودش بوده، هست وخواهدبود

  15. جناب دکتر دوباره و با دقت بیشتر نگاه کن اون شش میلیارد تومن هست نه شصت میلیارد تومن .

    2
    3
  16. سلام. البته که درکل حرف شما درسته ولی در اعداد و ارقام یا به عمد یا سهوا اشتباه کردید و خیلی بزرگنمایی کردید! اون مبلغی که گفتید ۶۰ میلیارد تومان نیست و ۶ میلیارده و سود یک ماهش ۲۵۰ میلیون نمیشه و ۱۰۸ میلیون میشه! درضمن این طرح رو همه بانکها دارند بخصوص اینکه بانک رسالت سالهاست که به همین شکل سپرده گذاری وام میده ولی اینکه چرا برای یک موضوع مشترک بین دو بانک فقط به بانک ملی هجمه وارد میشه نمیدونم!!!!!

    3
    5
  17. با سلام، وام قرض الحسنه مذکور دقیقاً شبیه پرداخت همین نوع در بانک قرض الحسنه مهر و بانک رسالت می باشد که سالهاست در حال اجراست حال چرا از آنها مسخره نیست و از بانک ملی مسخره

    5
    8
    1. ب موقع مراجعه جهت وام طرح مهربانی بانک ملی اعلام میدارد که باید از طریق برنامه بام اقدامنمائید و متاسفانه در برنامه بام آنقدر دام پهن کردن که نتونی وام بگیری مثلا در قسمت معرفی ضامن من 15 نفر معرفی کردم و نوشته دارای رتبه ضعیف. در صورتی که هیچ مشکلی در استعلام نداشتن

      1. برای ماهم همین مشکل پیش اومد ۱۰تاضامن زدیم همه روزدفاقداعتباردرصورتی ک هیچ مشکل استعلامی ندارن شما چطوری حل کردید

  18. این خبر وگزارش کاملآ اشتباه است اولاً ششملیارد نه شصت میلیارد دوما سود ماهانه شش میلیارد هیچگاه دویست و پنجاه ملیون نیست

    2
    5
  19. نمیدانم ما مردم چه کردیم که مسولان اعم از بانک ملی و سایر مسولین حکومتی به مردم و شعورشان توهین و البته می‌خندند؟ شاید بارها حرفهای بیهوده بسیار گفته اند و ما مردم حمایت کرده ایم که اینها به وضوح بر ما مردم می‌خندند. حتما ما بسیار حماقت و حمایت کردیم که باعث شده بر شعور ما مردم بجای احترام بخندند و طرح های مضحک ارائه کنند . شعار دهند و خود دزدی و چپاول و حال مضحکه ی آنها شده ایم

    10
  20. بانک‌ها همیشه به مردم خدمت کرده اند. من تمام دار وندارم از طریق وام بوده والحمدلله به همه چیز رسیدم. مردم ما خیلی بی چشم و رو هستند که خام اینگونه افراد کم سواد به اصطلاح کارشناس میشن. لیاقت مردم ما اداره دارایی و شهرداری و اصناف و تامین اجتماعی هست که پول زور را از توی سفره اشان بردارد. نه بانکها که به اونها وام میدهند. خلایق هرچه لایق

    2
    19
    1. آنچه نوشتید قطعا در شأن مردم ایران نیست، اما دست کم ادبیات شما را نشان می‌دهد. اینکه شما به قول خودتان همه دار و ندارتان از طریق وام بوده و به همه چیز رسیدید، نمی‌تواند مثال خوبی باشد. بپرسید ببینید چند درصد مردم ایران مثل شما خوشبخت و خوش‌شانس(!) بودند؟ بی‌آنکه شما را بشناسم و بخواهم داوری ارزشی کنم، بیشتر کسانی که از سیستم بانکی ایران راضی هستند بدون طی کردن این مراحل سخت و هفت خوان رستم که بانک‌ها گذاشته‌اند و به‌واسطه ارتباطات شخصی و… توانسته‌اند وام دریافت کنند. امیدوارم شما از آن دسته‌شان نباشید که حتی یک قسط وام را هم پرداخت نمی‌کنند و آزاد آزاد راه می‌روند و به ریش مردم می‌خندند.

      12
      1. امیرجان من پیاها و متن روکامل خوندم شما گفتی قبلا۶۰ملیاربود ما یه پستی گذاشتیموبانک ملی مطلع شد وگفت آقا مایه صفرو اشتباه اضافه زدیم وآورد کرد۶تومن
        ولی ملت حرف به این سادگی رو متوجه نمیشن بنظرمن دلسوزی برای همچین ملتی اشتباهه ولش کن ما قرارنیست چندصباحی مثل انسان زندگی کنیم همیشه بایدشرمنده باشیم شرمنده از خانواده شرمنده ازفامیل شرمنده ازخداشرمنده ازخودمون

  21. بانکها بدنبال پر کردن جیب گشادشون هستن.فرم وام تو بانک دیدم خیلی تعجب نکردم.بانکهای ربا خوار و غیر اسلامی

  22. سلام به نظر بنده وام دادن کار خوبی هست، اگر توی صف بانک معطل نشیم خیلی بهتر میشه، تعداد کارمندان بانکو بیشتر کنن، ممنون میشم

    2
    1
  23. کاملا منطقی بود . فقط یه جا اشتباه بزرگی مرتکب شدید و آن اینکه: شصت میلیارد تومان نبود شش میلیارد تومان بود!!!

  24. چه بررسی و تحلیل آبکی و مسخره ای کردی
    اسمت هم انصاف نیوزه؟؟
    اول اینکه سقف این وام ۳۰۰میلیونه که ۶ میلیارد یه ماه بخوابونی کافیه برای ۶۰ ماهه وام گرفتن نه ۶۰ میلیارد
    دوم اینکه اومدی سود سالانه رو حساب کردی بعد وام رو ۶۰ ماهه حساب میکنی؟
    اگر بخوای وام ۱۲ ماهه(مثه حساب کتاب سودت) بگیری کافیه ۱.۱۵۰.۰۰۰.۰۰۰ بخوابونی یه ماهه تا ۳۰۰ تومن ۱۲ ماهه بگیری که سود این پول اگه بذاری بانک میشه ماهی ۲۱م یعنی فقط ۷ درصد ارزش این وام،پس با این حساب تورم کشور اگر راهی سراغ داری که از پولت استفاده کنی این وام خوب هم هست(نسبت به بقیه بانکها و سپرده ها)
    بانک ملی نه ماله منه نه چیزی ولی حقیقت رو بگید اگر ایرادی میخواید بگیرید یکم فکر کنید قبلش

    2
    1
  25. سلام وقت بخیر انصاف نیوز توی محاسباتت اشتباه کردی حالا بیا از اون تعداد کسانی که این متن شمارو خوندن یه معذرت خواهی جانانه بکن 1.شش میلیارد میشه نه شصت میلیارد 2. شما که سوادت همین قدره چرا تولید محتوا میکنید 3.اصلا ناراحت نشو که تنها هستی بیشتر بالا دستی ها هم مثل شما برنامه ریزی میکنن 4 بالای 150 مدل میشد حساب کنید شما بیایید بدتری نوعشو به مردم بگید 5.من دیدم توی عدد اشتباه کردی دیگه بقیه رو بیخیال شدم چون هرچه بنویسید بر پایه اشباه اولت هست 6.بجای این اعداد قلمبه که نوشتی برحسب در صد حساب میکردی تا یه تحلیل بر اساس انصاف بود اما نوشته شما صد بار هم که بخونی بویی از انصاف ندار ه من دل خوشی از بانکها ندارم الان که این متنو مینویسم دقیقا 17 ماه دنبال یه وام تبصره 18هستم همه کاراشو کردم هنوز هیچی به هیچی به امید روزی که کارشناس وخبرنگارمون بدون هیچ گرایشی فقط برای مردم بنویسن ن

  26. سلام اول موقع پول گرفتن چیزی نمیگن و بعد موقع وام دادن مشتری و ضامن را به صورت سیستمی اعتبار سنجی میکنن. اعتراض هم بکنی میگن که دست ما نیست خود سیستم عمل می کند. بعد پشیمون میشی از پول گذاشتن

  27. با سلام و درود متاستفانه غیر منصفانه تحلیل کردین ، درسته منم با نامگذاری این وام به اسم طرح مهربانی موافق نیستم ولیکن نسبت به بانک های دیگه شرایطش بهتره ، حالا درسته وامه فوری نیست و بعیدم میدوم هیچ وامی خصوصا با این مبلغ فوری باشه ولیکن برای کسایی که با پولشون دارن کار میکنن خیلی خوبه که از این حساب استفاده کننو بعد مدتی یه وامی هم بگیرن

    1
    1
    1. سه ماه پولو خوابوندم آخرشم حتی دکتر واسه ضامن قبول نکردن سامانه بام کد ملی هر کارمند ، حتی کد ملی رئیس بانکو میزنه عدم اعتبار بعدشم میگن وام بهت تعلق نمیگیره

  28. سلام . یک مقداری تفکر ‌ با این محاسبات کل مقاله را زیر سوال بردید .
    وام سپرده ۱ ماهه ۵ درصد است یعنی اگر کسی ۱ میلیارد سپرده گذاری کند پس از ۱ ماه ۵۰ میلیون وام خواهد گرفت پس برای ۳۰۰ میلیون نیاز به ۶ میلیارد است نه ۶۰ میلیارد !

  29. من صاحبخونه ام خونه شو فروخت مجبور شدم بلند شم برم جای دیگه ۶ ماه هم بهم مهلت داد تو این ۶ ماه شاید چندین بانک رفتم برای وام ودیعه هیچ کدوم قبول نمی کردن وام ودیعه مسکن! واقعا نمیدونم چی بگم برخی هاشونم با توهین های زیرلبی باورتون نمیشه وام ودیعه رو دولت سهم هر بانک رو مشخص کرده! خودشون برای فامیل و آشناهاشون چندین بار این وام رو گرفتن برای مردمی که واقعا احتیاج دارن ببین چه جوری برخورد می کنند؟ من از سال ۱۴۰۰ همون اوایل ثبت نام کردم سه بار فقط بانک پارسیان ردم کرد به بهانه های مختلف

  30. من اخمق پول سپرده کردم الان شب عیدی میخام به قول خودشون در کمتر از ۴ساعت بدون چک و سفته ۵۰ میلیون‌تومان وام بگیرم بازپرداخت یکساله
    میکه شما فاقد رتبه بندی اعتباری میباشید درحالیکه من هیچ چک برگشتی ندارم، فیش حقوقی خوبی دارم، هیچ قسط معوقی هم ندارم، حتی یک روز
    یه ضامن هم میخاد که تا حالا ده نفر(با شرایط مختلف کاسب کارمند…) معرفی کردم که تیچکدوم مشتری بد حساب نیستن (هربار هم یه هزینه ای بابت اعتبارسنجی میگیره) و هیچکدوم از ضامن ها را قبول نمیکنه

    خدا لعنتشون کنه که تو این شرایط بد اقتصادی هم دست از جیب مردم بر نمیدارن
    اینقدر بی وجدان و بیرحم هستن

  31. با سلام… هیچ بانکی صادقانه کل شرایط را در اس ام اس هاش یا تبلیغاتش نخواهد گفت… به همین خاطر، وقت خودتون رو تلف نکنید… وام ها مال خودیهاست…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا