خرید تور تابستان ایران بوم گردی

سیل در روستای کوشکک در استان خوزستان

بارندگی شب سه شنبه ۷ آذر ۱۴۰۲ باعث جاری شدن سیلاب زمینهای بالا دستی به روستای کوشکک از توابع شهرستان گتوند در استان خوزستان شد.

به گزارش پایگاه خبری بازتاب خوزستان، بارندگی شدید چندساعته شبانه، چون سالهای گذشته مسیر ترددی جاده کوشکک به شوشتر را جهت تردو وسایط نقیله مشکل ساز و تنها راه ارتباطی به روستای دوپیران را مسدود کرد.

متاسفانه جاری شدن سیلاب از مناطق بالا دست روستای کوشکک بعد از گذر از بخش مسکونی و محور اصلی جنت مکان به شوشتر، بخش عظیمی از زمینهای کشاورزی را زیر آب برد و به محصولات کشاورزان جنت مکان و کوشکک خسارات جبران ناپذیری وارد کرد.

آنچه حائز اهمیت است بی تفاوتی مسئولین به این معضل هرساله در فصول بارندگی ست، و عدم لایروبی زهکش های زمین های کشاورزی و تاسف بار بخاطر پل های مسیر جنت مکان به شوشتر در پایین دست روستای کوشکک دارای دهانه های تنگ که توانایی گذر حجم سیلاب و هدایت اصولی آن بسمت رودخانه را ندارند.

با یک بررسی ساده نتیجه می‌گیریم که احداث سه دهانه پل دال (سازهای بتنی یا فلری برجا یا پیش ساخته) که گنجایش گذر و هدایت حجم سیلابی بیشتری را داشته باشد، و مردم روستای کوشکک را از هجمه های زیان آور سیلاب در امان بدارد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا