خرید تور تابستان ایران بوم گردی

مشاوره و آزمایش ایدز در کاشان رایگان است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان گفت: مشاوره و آزمایش ایدز در شهرستان رایگان است و مراقبت، درمان، توانمندسازی و حمایت از افراد متأثر در برنامه ملی پیشگیری از این بیماری دنبال می‌شود تا برچسب ایدز در جامعه را از بین ببریم.

مشاوره و آزمایش ایدز در کاشان رایگان است
مشاوره و آزمایش ایدز در کاشان رایگان است

به گزارش کاشان نیوز، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای امسال تا کنون۶ مورد جدید ابتلا به اچ آی وی شناسایی شده‌اند.
دکتر مهدی دلاوری با اشاره به اجرای پنجمین برنامه ملی پیشگیری از بیماری اچ. آی. وی اظهار کرد: آلودگی به این ویروس از طریق انتقال خون، تماس جنسی پر خطر و نیز انتقال از مادر به کودک اتفاق می‌افتد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان بیان کرد: در این برنامه هدفگذاری شده است که ۹۰ درصد مبتلایان شناسایی شوند، ۹۰ درصد افراد شناسایی شده تحت درمان قرار گیرند و برای ۹۰ درصد افراد تحت درمان، بار ویروس به مقادیر غیرقابل انتقال کاهش یابد.

دلاوری گفت: امسال کمپین اطلاع‌رسانی ایدز از ۲۰ آبان تا ۲۰ آذر با شعار من هم آزمایش اچ آی وی می‌دهم برگزار می‌شود.
او آموزش را مهمترین اصل در پیشگیری از بیماری ایدز ذکر کرد و افزود: باید با برطرف کردن انگ ایدز، ترس و نگرانی درخصوص این بیماری از بین برود.

او اظهار کرد: با شناسایی و درمان افراد مبتلا، خطر انتقال به جامعه کاهش می‌یابد لذا اگر افراد با تشخیص به موقع تحت مراقبت قرار گیرند، می‌توانند زندگی عادی داشته باشند. معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان بیان کرد: مرکز تشخیص و درمان ایدز تحت عنوان مرکز مشاوره‌های رفتاری با شماره تلفن ۵۵۴۶۳۳۴۴ فعال است.

اول دسامبر (برابر ۱۰ آذر امسال) روز جهانی ایدز نامگذاری شده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا