خرید تور تابستان ایران بوم گردی

مقایسه نظام آموزشی ایران و کانادا: آنچه باید بدانید

رپورتاژ آگهی

هر کشوری نظام آموزشی منحصر‌به‌فرد خود را دارد که مطابق سیاست‌ها، استاندارد، اهداف و امکانات آن کشور شکل گرفته است. کانادا یکی از اصلی‌ترین قطب‌های مهاجرتی تحصیلی در دنیا به شمار می‌آید و هر ساله درصد بالایی از هموطنان این کشور را برای ادامه تحصیل در مقاطع مختلف انتخاب می‌کنند. در این بین یکی از دغدغه‌های رایج افرادی که خود قصد تحصیل در کانادا را دارند و یا فرزندی دارند که می‌خواهد به این کشور مهاجرت تحصیلی داشته باشد، شناخت سیستم آموزشی کانادا و تفاوت‌های عمده آن با نظام آموزشی ایران است. به همین خاطر در این مطلب قصد داریم به مقایسه نظام آموزشی ایران و کانادا بپردازیم.

تفاوت سیستم آموزشی مدارس ایران و کانادا

در کشور کانادا سیستم آموزشی بر اساس مدارکی مانند پیش‌دانشگاهی، دیپلم و لیسانس تقسیم شده است که هر یک از آن‌ها خود مرحله‌ای از تحصیل را تشکیل می‌دهند. در کشور ما سیستم آموزشی طبق دوره‌های مقطی مثل ابتدایی، متوسطه و دانشگاه تقسیم‌بندی شده است. یکی از جنبه‌های تفاوت مدارس ایران و کانادا، تاکید بیشتر مدارس کانادا بر روی رشد جوامع و توسعه مهارت‌های ارتباطی است. در صورتی که در ایران مدارس صرفا بر روی آموزش تئوری و تکمیلی تاکید می‌کنند.

از دیگر تفاوت‌های سیستم آموزشی مدارس در ایران و کانادا می‌توانیم به روش‌های آموزش و یادگیری اشاره کنیم. در کانادا بسیاری از فعالیت‌های آموزشی بر پایه کار گروهی و ایجاد کارگاه‌هایی به منظور تقویت تفکر انتقادی و همکاری در میان دانش‌آموزان است. در ایران اما روش‌های سنتی آموزشی مانند تدریس به صورت مستقیم از سوی دبیر به دانش آموزان رواج بیشتری دارد. بینا اپلای به عنوان یکی از برترین موسسات مهاجرتی از صفر تا صد فرایند مهاجرت تحصیلی به کانادا در کنار شما است. برای شناخت بهترین رشته‌های تحصیلی در کانادا، وضعیت بازار کار و شرایط تحصیل در این رشته‌ها بر روی لینک زیر کلیک کنید:

https://binaapply.com/canada/study/majors/

تفاوت‌های نظام آموزشی ایران و کانادا از نظر نظام ارزشیابی

در کانادا اغلب از روش ارزیابی مستمر استفاده می‌کنند که شامل پروژه‌های گروهی، آزمون‌ها و همینطور ارزیابی‌های به عمل آمده در طول سال تحصیلی است. در حقیقت سیستم ارزشیابی مطابق عملکرد و پیشرفت کلی دانش آموزان در طول سال تحصیلی است. مدارس ایرانی کشور کانادا نیز از همین قاعده تبعیت می‌کنند. اگر می‌خواهید با مدارس ایرانی هر کدام از ایالت‌های کانادا و شرایط و مدارک مورد نیاز برای تحصیل در آن‌ها آشنا شوید می‌توانید به صفحه مدارس ایرانی کانادا مراجعه کنید. در ایران اما سیستم نمره‌دهی مطابق آزمون‌هایی نهایی و همینطور نمرات کتبی است.

در سیستم آموزشی کانادا یکی از اصول مهم، تقویت روحیه کار تیمی در دانش‌ آموزان است

در کشور کانادا تشویق به کار تیمی و همکاری در فعالیت‌های گروهی بیشتر دیده می‌شود. چرا که دانش آموزان به واسطه کار گروهی، تعامل با یکدیگر و استفاده از تجربیات همسالان خود می‌توانند مهارت‌های ارتباطی و همکاری خود را تقویت کنند. در ایران روحیه کار تیمی در مواردی در کنار رقابت و رتبه‌بندی دانش آموزان بیشتر مورد تاکید واقع می‌شود.

تحصیل در کانادا فرصت استفاده از برترین امکانات آموزشی را فراهم می‌کند

مقایسه نظام آموزشی ایران و کانادا باید بگوییم که تحصیل در کانادا امکان استفاده از جدیدترین امکانات آموزشی در باکیفیت‌ترین مدارس جهان را در اختیار دانش آموزان قرار می‌دهد. یکی از اصلی مزایای تحصیل در کانادا این است که فرزندان شما بر زبان انگلیسی و فرانسوی به خوبی مسلط شوند. چرا که اغلب مدارس این کشور متدهای آموزشی خود را با به کارگیری یکی از این دو زبان یا هر دو آن‌ها ارائه می‌دهند. فرزند شما با تسلط پیدا کردن بر این دو زبان می‌تواند در آینده به یک موقعیت شغلی مناسب در این کشور دست پیدا کند.

به جز این موارد با تسلط بر فرانسوی و انگلیسی شانس بسیار بالایی برای تحصیل در برترین دانشگاه‌های کانادا را کسب می‌کنند؛ بدون نیاز به آزمون‌های ورودی سرشار از استرسی مانند کنکور سراسری باشد. یکی دیگر از مزایای تحصیل در مدارس کشور کانادا، عدم نیاز به مدرک آیلتس یا تافل است.

از دیگر مزایای تحصیل در مدارس کانادا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پذیرش سریع و آسان در بهترین دانشگاه‌های کانادا و یا حتی برترین دانشگاه‌های آمریکایی یا اروپایی با داشتن مدرک دیپلم کانادایی
  • وجود رشته‌های متعدد و جذاب به منظور ادامه تحصیل
  • ارزان بودن هزینه تحصیل در مدارس کانادا در مقایسه با آمریکا و انگلیس
  • سیستم آموزشی مدارس کشور کانادا یکی از بهترین‌ها در دنیا می‌باشد
  • دانش‌آموزان پس از فارغ التحصیلی در یک برنامه‌ریزی بلندمدت می‌توانند از طریق برنامه‌های اسپانسرشیپ به دریافت اقامت دائم کانادا برای والدین خود نیز کمک کنند
  • در مدارس کانادا از معلمان با تجربه و دوره دیده استفاده می‌شود
  • امکان اخذ ویزای همراه دانش‌آموزی کانادا برای والدین با شرایط بالقوه تبدیل ویزا
  • کانادا به عنوان یکی از امن‌ترین کشورهای جهان، دارای پایین‌ترین میزان جرم می‌باشد. به گونه‌ای که که یک دانش‌آموز کم سن و سال می‌تواند به دور از هر نوع حاشیه و نگرانی، با نهایت آرامش و طراوت به تحصیل خود ادامه دهد

سیاست‌های آموزشی دولت کانادا هدفمند هستند

یکی از عللی که کانادا در امر تعلیم و تربیت خود سرآمد است، به این خاطر است که تنها استثنایی‌ترین معلمان را برای مدارس خود برمی‌گزیند. در حقیقت انتخاب معلمان در کانادا بسیار رقابتی است و نیاز به یک مدرک چهار ساله و رزومه کاری خارج از تدریس دارد. سیستم آموزشی این کشور دارای یک سیستم آموزش اشتغال‌زا است که دانش‌آموزان را ترغیب به ادامه تحصیل و عدم ترک تحصیل کرده و از لحاظ نوع آموزش، دانش‌آموزان و دانشجویان را برای محیط کار به بهترین شکل ممکن آماده می‌کند.

این واقعیت که استان‌های کانادا از یک سیستم آموزشی مرکزی متمرکز و ملی وزارت آموزش و پرورش پیروی نمی‌کنند، یک مزیت به شمار می‌آید. در صورتی که در یک استان یا جامعه، یک مدرسه کارایی آموزشی کمتری داشته باشد، منابع لازم و بودجه اضافی به منظور بهبود آموزش آن‌ها داده می‌شود و نوعی تعادل برای افزایش و تداوم کیفیت بالای همگانی در نظام آموزشی باید در دستور کار قرار بگیرد.

تسهیل فرایند مهاجرت تحصیلی به کانادا با خدمات موسسه بینا اپلای

در این مقاله مقایسه نظام آموزشی ایران و کانادا را انجام دادیم. مجموعه بینا اپلای با اخذ مجوز رسمی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یکی از برترین موسسات مهاجرتی با کادری با تجربه است که انواع خدمات در زمینه مهاجرت تحصیلی، غیرتحصیلی و ویزا را به متقاضیان ارائه می‌کند. انتخاب یک مدرسه یکی از اصول مهم در موفقیت فرزند شما در مسیر مهاجرت تحصیلی به کشور کانادا است. با مشاوره تحصیلی بینا اپلای می‌توانید بهترین مدارس ایرانی را در استان‌های کانادا بشناسید.

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. به عنوان کسی که ردکانادا تحصیل و کار کرده ، عرض می کنم به یک رپرداژ و آگهی بیشتر شبیه بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا