خرید تور تابستان ایران بوم گردی

واکنش پسر رضا براهنی به ادعاهای پرویز ثابتی

ارسلان براهنی پسر رضا براهنی به ادعاهای پرویز ثابتی درباره‌ی عملکرد ساواک در دوران شاه واکنش نشان داد.

به گزارش انصاف نیوز، او در پستی در اینستاگرام در واکنش به اظهارات پرویز ثابتی نوشت:

مجنون كسي است كه شاعر ايرانه خانم را تجزيه طلبِ ايران بنامد.

جریانات بعد از فوت دکتر رضا براهنی برای خانواده ما به این شکل آغاز شد که گروهی از هموطنان ما که به اصطلاح خود را سلطنت طلب می‌خواندند، به دنبال انتقام از جنازه رضا براهنی بودند. انگار كه پس از مرگ نيز، او بايد براي فاش كردن شكنجه‌هايي كه در ساواك تحمل كرده بود دوباره مجازات مي‌شد.

ساواك رضا براهنی را پس از انتشار مقاله‌ي «فرهنگ حاكم فرهنگ محكوم» كه درباره‌ي زبان‌هاي اقوام ايران بود؛ دستگیر و به طرز وحشيانه‌اي به مدت سه ماه شکنجه کرده بود. پدر ما این ماجرا را در آمریکا و در راستاي نقض حقوق بشر فاش کرده بود. افشاي اين فجايع براي ساواكي‌ها بسيار سخت آمده بود. مي‌گفتند و هنوز هم مي‌گويند كه ساواك دست به كسي نزده است و هر كار كه كرده همه رحمت بوده است. گرچه اين افشاگري‌ها تنها متعلق به رضا براهنی نبود؛ بلكه ديگراني هم با سند و مدرك پرده از اين فجايع برداشته بودند.

در آن روزهاي زندان ساواك، وقتی مادرم به همراه عموي بزرگ، مادربزرگ و خواهر سيزده ساله‌ام به دیدار رضا براهني در زندان کمیته مي‌روند، با شمايل غريبي مواجه مي‌شوند طوري كه حتي مادرم در آن ابتدا اصلا صورت او را نمي‌شناسد. چهره‌اي لاغر و تكيده كه سرش را تراشیده‌اند؛ پاهايش لنگ مي‌زند و نمی‌تواند درست راه برود. وقتي از پاهایش مي‌پرسند مي‌شنوند كه به خاطر ضربات كابل و شلاق به آن روز افتاده است؛ اما چيزي مهمتر نيز نظر آنها را جلب مي‌كند: اينكه در ميان ريش‌هايش رگه‌هايي از خونمردگي به چشم مي‌زند. انگار بخشي از ريش ريخته است. مي‌فهمند كه گويا از نظر ساواكي‌هاي محترم مورد نظر؛ كتك‌هاي عادي و شلاق با كابل براي يك استاد دانشگاه تهران كافي نبوده؛ بلكه زحمت كشيده‌اند و ريش بلندش را نيز با دست كنده‌اند. مادرم هنوز صورت خوني و ريش از ريشه كنده شده و نصفه و تكه تكه را خوب به ياد دارد.

حالا یک عده بعد از مرگ پدر به جان جنازه مردی افتاده‌اند که در زندان [پیش و پس از انقلاب] براي آزادى قلم تحت فشار بوده و حتي از کار بر کنار شده و بعد از آن در لیست قتل‌های زنجیره‌ای قرار گرفته و در نهايت به کانادا پناهنده شده است و حتي در غربت به خاک رفته است.

حالا آقاي رييس ساواك رضا براهنی را يك مجنون مي‌داند. مجنون كسي است كه شاعر ايرانه خانم را تجزيه طلب همان كشور ايران بنامد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

    1. سلام دوست عزیز همه و همه ابن الوقت شده اند و محافظه کاری و ملاحظه کاری از سرتاپای وجودشان را گرفته ، انصاف نیوز مثل آنها ، آنها را اجازه انتشار می دهند که آن بالا بالایی ها خوششان بیاید . این است حرمت قلم در روزگار غربت قلم

      2
      1
  1. مردم هم کارنامه ی ساواک را میشناسند و هم کارنامه ی امثال براهنی رو .بد نامی این یکی دلیل بر خوشنامی اون یکی نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا