خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«قیمت بلیت اتوبوس تهران-اصفهان معادل یک مسیر اسنپ در تهران است، این عادلانه نیست»

سرویس اقتصادی، انصاف نیوز: قیمت بلیت اتوبوس بین شهری عادلانه نیست؛ این جان کلام رئیس هیات‌مدیره شرکت مسافربری همسفر چابک‌سواران است که یک ماه پیش از تعطیلی قریب‌الوقوع این شرکت و بی‌کاری 600 راننده سخن گفته بود.

حسین پرواس، رئیس هیات مدیره شرکت مسافربری همسفر چابکسواران، یک ماه پیش در نامه‌ای سرگشاده که در انصاف نیوز هم بازتاب گسترده‌ای یافت، اعلام کرده بود شرکتش در آستانه تعطیلی قرار دارد. او اکنون می‌گوید جلسه‌ای با وزیر راه و شهرسازی و جلساتی با رئیس و هیات عامل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای برگزار شده و حاصل این جلسات قول مساعد به او برای حل مشکلات رانندگان بوده است.

آقای پرواس گفت: قیمت بلیت اتوبوس، کاهش قدرت خرید مردم و کم‌شدن محسوس تقاضای سفر، گرانی کمرشکن لاستیک و لوازم یدکی و واردنشدن اتوبوس زنجیره‌ای از مشکلات را پدید آورده که از حد تحمل ما بالاتر است.

او در پاسخ به این پرسش که خواسته شما گران‌شدن قیمت بلیت اتوبوس است، گفت: خواسته ما اصلاح قیمت بلیت است. الان شما برای سفر با یک اتوبوس vip تک‌صندلی از میدان آرژانتین تهران تا ترمینال کاوه اصفهان، 150هزار تومان می‌دهید. قیمت اسنپ از میدان آرژانتین تا ترمینال جنوب در خود تهران کمتر از 150 هزار تومان نیست. این عادلانه است؟

او ادامه داد: یک اتوبوس الان یعنی سرمایه 10 یا 15 میلیارد تومانی. این سرمایه زیر پای راننده است که برای هر نفر 150 هزار تومان بگیرد؟

رئیس هیات‌مدیره شرکت همسفر به دیگر مشکلات رانندگان اتوبوس‌های بین شهری اشاره کرد و افزود: آقایان خودشان می‌دانند که حق با ماست اما نمی‌دانم چه دست‌هایی در کار است که این شغل را نابود کند.

پرواس گفت: طبق گفته مدیرعامل سازمان راه‌داری و حمل‌ونقل جاده‌ای، هفته آینده جلسه‌ای با موضوع اصلاح قیمت بلیت اتوبوس بین شهری با سازمان حمایت از مصرف‌کننده برگزار می‌شود. ضمن این‌که قول داده‌اند تسهیلاتی برای واردات اتوبوس و نوسازی ناوگان درنظر بگیرند.

او در پایان گفت: به محض حصول یک نتیجه ملموس و قابل اتکا، آن را اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. بد بختها اگه بخواین کرایه رو بیشتر کنید مردم با وسیله شخصیشون میرن و میان.
    وقتی میری یه اتوبوسی که ارزش سرمایه گذاری نداره و هیچ استفاده شخصی نمیتونی بکنی ، ۱۵ میلیارد پول میدی که ارزش واقعیش یکصد هزار دلاره و هر ساله افت قیمت هم داره و نهایت ۱۵ سال میتونه تو ناوگان کار کنه، یعنی سالی ۸هزار دلار افتشه اونم به دلار ۴۰ تومنی دولتی. معلومه نمیصرفه و فقط داری برای مافیای اتوبوس کار میکنی، میخوای مردم رو بدوشی

    14
    5
  2. ۴۰ تا صندلی دارید،الان هم کاری کردن که اتوبوس فقط پر باشه حرکت میکنه
    نفری ۱۵۰ ت کرایه اش هست که میشه ۶ میلیون تومن که غیر از اتوبوس رانی جاهای دیگه به صورت خصوصی هم کار میکنید
    خیلی کمه براتون؟ یه رفت و برگشت ۱۲ میلیون میشه
    حتی اگه روزی یه سفر هم باشه در ماه میشه ۱۸۰ تومن
    ۸۰ تومن هم خرج اتوبوس بشه دست کم ۱۰۰ تومن در ماه در امد دارید
    ….

  3. من مخالف چنین کارشناسی هستم،اولااسنپ دربست است وچهارنفرسوارمی کندواین ۱۵۰کرایه منهای کمیسیون وعوارض شهرداری می شود۱۲۱بااین تفاوت که اتوبوس بیش ازپنجاه نفردریک سفرسوارمی کندومیشود۷۵۰۰۰۰۰

    1
    1
    1. چهل نفرم سوارش باشه میشه 6 میلیون دستمزد راننده- گازوییل- کمیسیون- پرداخت عوارضی- روغن لاستیک و اصطحلاک ماشینم حساب کن ببین چقد از 6 میلیون باقی میمونه

  4. بزرگوار اتوبوس ۴۰ نفر سوار میکنه میره اصفهان چقدر میشه ؟؟؟ در صورتی که اسنپ در بهترین حالت ۶۰۰ هزار تومان میره تا اصفهان . آیا این انصاف هست ؟؟؟

  5. تو ایران اصلا کار با ماشین نمیصرفه چه اتوبوس چه کامیون چه سواری برای اینکه درآمد با هزینه و لوازم یدکی همخونی نداره لاستیک خداتو من لوازم خداتو من دستمزد خداتو من فقط کفش پاره کردنه وسلام

  6. این وسط چیزی که مهم نیست انگار مردمی هستن که چند ماهه از بی اتوبوسی توی این مسیر بیچاره شده اند.
    بلیط هواپیما هم‌که به سلامتی موجود نیست .
    کلا چه پول داشته باشی چه کم داشته باشی ، در هر دو حال از سفر محرومی ، حتی سفر ضروری

    1
    1
  7. از آنجایی که قیمت ها را به طور سرسام آوری بالا برده اند از جمله قیمت وسایل نقلیه، رانندگان تاکسی و اتوبوس با گرفتن پول بیشتر از مردم تورم را برای خودشان جبران میکنند. این وسط حقوق بگیر بدبخت که حقوقش سالی یک بار اونهم درصد ناچیز افزایش پیدا میکنه روز به روز بدبخت تر میشه و هر روز باید یک بخشی از سبد خانور را حذف کنه من جمله سفر.
    در واقع دولت بدین گونه دست در جیب ملت میکند تا دهان کاسب ها را ببندد و از اعتراضات آنها بکاهد.مردم بدبخت هم که حرفی بزنند جوابشان…..

  8. نظرات رامیخاندم
    الان چندسال است اتوبوس ۴۰نفری نیست وبلیط اتوبوس ۲۸نفره هست این.
    هنوز تودهه ۹۰مانده اند عده ای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا