خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«۱۳۰۰ مهاجر افغان از کهگیلویه و بویراحمد جمع‌آوری و طرد شدند»

معاون سیاسی و امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد ضمن درخواست از مردم استان برای همکاری در طرح جمع‌آوری مهاجرین افغان گفت: طی سال جاری ۱۳۰۰ نفر از تبعه افغان جمع‌آوری و طرد شده‌اند.

به گزارش کبنا نیوز (یاسوج)، «معاون سیاسی و امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌و‌گوی اختصاصی با کبنا نیوز در خصوص طرح جمع‌آوری و طرد تبعه افغان از استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: سال گذشته به دلیل تحولاتی که در افغانستان رخ داد، سیاست کشور به این صورت بود که به اتباع افغان اجازه داده شود که وارد کشور شوند و متأسفانه به استان ما نیز ورود کردند، تعداد افاغنه‌ای که وارد استان شدند از مرز ۱۱ هزار نفر نیز گذشت و از سال گذشته تا کنون برنامه جمع‌آوری و طرد افاغنه را در دستور کار داشته‌ایم.

سید جواد هاشمی مهر بیان کرد: سال گذشته طرح‌هایی مبنی بر دستگیری و خروج افاغنه را داشتیم و امسال نیز تا الان بالغ بر ۱۳۰۰ نفر شناسایی و طرد شده‌اند. او اضافه کرد: با توجه به ابلاغیه جدید، در کارگروه امور مهاجرین خارجی دستگاه‌های زیربط موظف شده‌اند که از کارگاه‌های اقتصادی بازدید کنند و حضور افراد افغانی را مورد بررسی قرار دهند، استفاده از تبعه افغان برای کارفرمایان نیز تبعات و جریمه‌هایی دارد، هم اینکه بنگاه‌های معاملات املاک موظف شده‌اند از اسکان افاغنه خودداری کنند و اگر موردی مشاهده شود جریمه خواهند شد.

هاشمی مهر بیان کرد: اگر این افراد منازل جا داده شوند، برای افراد متخلف تشکیل پرونده داده می‌شود، خودرو‌هایی که حامل اتباع خارجی هستند، به مدت ۶ ماه توقیف می‌شوند، افاغنه ممنوعیت تحصیلی دارند و آموزش و پرورش موظف است اگر افرادی غیرقانونی ثبت نام کرده‌اند اخراج شوند و برای مدیر مربوطه پرونده تخلف تشکیل شود.

معاون سیاسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: چند گروه از این طرح معاف هستند، خانواده‌های شهدا و جانبازان افاغنه، اعضای تیپ فاطمیون، افغانی‌هایی که با خانم ایرانی ازدواج کرده‌اند، نخبگان علمی که در سطح کشور هستند.

هاشمی مهر خاطرنشان کرد: دستگاه‌هایی مثل فراجا، نیروی انتظامی، صمت، اتحادیه اصناف، اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی، شهرداری‌ها موظف به اجرای طرح هستند و طرح با همکاری نیروی انتظامی انجام می‌گیرد. این افراد به اردوگاهی در استان فارس انتقال داده می‌شوند و از آنجا به خطوط مرزی انتقال داده می‌شوند و طرد آن‌ها از کشور انجام می‌گیرد.
وی گفت: از مردم عزیز استان کهگیلویه و بویراحمد خواهش داریم که اگر اطلاعاتی از تبعه افغانی دارند، با پلیس ۱۱۰ تماس حاصل کنند تا با همکاری مردم جمع‌آوری افاغنه انجام گیرد.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. طرد یعنی چی!؟
    این جماعت انسانهای بینوایی هستند که قربانی خشونت قرائتی کج فهم ناشی از تئوری کلامی و فقهی طالبانیسم شده اند.
    از معاون سیاسی یک استاندار توقع بیشتری در مباحث رسانه ای می رود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا