خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ضرورت مناسب‌سازی شهرها و روستاهای خراسان شمالی برای معلولان

استاندار خراسان شمالی در همایش روز جهانی افراد دارای معلولیت، به مناسبت روز جهانی معلولان بر ضرورت مناسب سازی شهرها و روستاها برای معلولان تأکید کرد و گفت: استفاده از توانمندی های معلولان باید در جامعه ظهور و بروز داشته باشد.

روزنامه خراسان شمالی نوشت: «استاندار خراسان شمالی گفت: باید سطح زندگی در محیط شهری و روستایی برای همه افراد یکسان باشد نه این که یک قشر خاص برخوردار باشند و این امر باید به باور عمومی و فرهنگ بدل شود. وی با تاکید بر این که مناسبت سازی ها برای افراد معلول باید به درستی انجام شود، اظهارکرد: همه افراد حتی معلولان از لذت زندگی باید بهره مند شود، لذا شهرداران و مدیران دستگاه های اجرایی فضاها را برای همه افراد قابل دسترس کنند.

محمدرضا حسین نژاد بر ارتباط تنگاتنگ با جامعه معلولان تأکید کرد و گفت: مجموعه استانداری و هم دستگاه های اجرایی این اقدامات را برای معلولان تسهیل کنند. وی خاطرنشان کرد: اگر خداوند یک توانایی را از شخص بگیرد جایگزین آن توانایی بالاتری در فرد است بنابراین نباید و نمی توانیم توان معلولان را نادیده بگیریم و نادیده گرفتن این توانمندی ها، نادیده گرفتن خلقت های خداست.

مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی هم گفت: هزار و ۵۱۴ شغل در دولت سیزدهم برای اقشار مختلف مددجویان زیر پوشش این سازمان حمایتی ایجاد شد که معلولان ۸۵ درصد این میزان شغل را به خود اختصاص دادند. محسن توحیدی مقدم اظهارکرد: بیشتر افراد معلول از جمله نابینایان، کم بینایان، ناشنوایان و برخی از گروه‌های دیگر، توانایی ایجاد شغل را دارند و بعضاً حتی دارای مهارت زیادی نیز هستند و این جاست که جامعه باید این افراد را در بازار کار پذیرش و نقش خود را به این قشر ادا کنند.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا