خرید تور تابستان ایران بوم گردی

چرا تیلور سوییفت؟ | درباره شخصیت سال مجله‌ی تایم

تیلور سوییفت

برخی از کاربران شبکه‌های اجتماعی به رفتار متفاوت مجله‌ی تایم در انتخاب فرد سال توجه نشان دادند؛ زلنسکی در زمان جنگ اوکراین و تیلور سوییفت در زمان جنگ غزه.

به گزارش انصاف نیوز اشاره‌ی کاربران به تفاوت انتخاب این مجله میان پارسال -که جنگ اوکراین آغاز شد و «زلنسکی و روح اوکراین» بعنوان شخصیت و اشخاص سال انتخاب شدند- و امسال است که جنگ اسرائیل و فلسطین رخ داد و شمار کشته‌شدگان آن از ابتدا تاکنون به بیش از ۱۷ هزار فلسطینی و حدود ۱۴۰۰ اسرائیلی می‌رسد. این مجله با نادیده گرفتن این جنگ، که واکنش بخش قابل توجهی از مردم دنیا را به خود اختصاص داده، تیلور سوییفت ،خواننده امریکایی، را به عنوان شخصیت منتخب سال ۲۰۲۳ انتخاب کرد.

طرفداران این خواننده می‌گویند که بیشترین عکس‌ها توسط خبرنگاران در این سال از او برداشته شده و موزیک‌های او در اسپاتیفای بیش از هر شخص دیگری شنیده شده است. با نگاهی گذرا بر منتخبین این مجله از سال ۱۹۲۷ تاکنون خواهید دید که گزینش یک خواننده یا بازیگر چندان مرسوم نبوده است و اینبار جزو معدود دفعات است.

در مقابل آن دسته از کسانی که در شبکه‌های اجتماعی فارسی‌زبان، منتقد استاندارد دوگانه‌ی تایم در برخورد با دوجنگ اوکراین و فلسطین بودند، افرادی هم در همین شبکه‌های اجتماعی به منتقدین می‌تاختند که «توقع گذاشتن عکس حماس روی مجله‌ی تایم را داشتید؟!»؛ آنها البته حماس را تروریست می‌خوانند.

تایم هر ساله عکس روی جلد خود را به کسی اختصاص می‌دهد که در سال سپری شده، بیشترین توجه مثبت یا منفی را برانگیخته باشد.

منتقدان این مجله می‌گویند که حتی هیتلر و استالین و کسینجر و جنایتکارانی از این دست هم فرد سال تایم شده بوده‌اند. آیا نتانیاهو که حتی میان اسرائیلی‌ها هم دیگر مقبولیت و مشروعیتی ندارد، نمی‌توانست بعنوان یکی دیگر از جنایتکاران جنگی روی جلد این مجله بنشیند؟

یا خبرنگارانی که در غزه به هنگام ثبت وقایع کشته شدند استحقاق قرارگرفتن روی جلد این مجله را نداشتند؟ مثل سال ۲۰۱۸ که عکس خبرنگاران مورد خشونت واقع شده -ازجمله خاشقچی- روی جلد رفت با عنوان «محافظان». یا کودکان و غیر نظامیان کشته شده در این جنگ و یا بسیاری دیگر از فعالان حل این مسئله با روش‌هایی عادلانه و واقع‌گرایانه.

به هرحال مجله‌ی تایم میان ۶-۷ هزار کودکی که توسط اشغالگران تنها در سال ۲۰۲۳ کشته شدند و خواننده‌ای که سال‌هاست ترند موسیقی دنیاست، ترجیح داده او را انتخاب کند. انتخابی که شاید بیانگر شکلی از محافظه‌کاری‌ای باشد که در این ماجرا دامنگیر بخشی از مردم ایران نیز شده باشد، علاوه براینکه درمورد برخی ایرانیان مدافع دولت اسرائیل و ماشین کشتار آن، لجاجت با حکومت مستقر و ادبیات حمایتگرانه‌ی آن از فلسطین، شاید ارجح بر محافظه‌کاری سیاسی باشد.

درآخر اینکه بنظر می‌رسد مجله‌ی تایم پیرو همان موضع ترند شده‌ی محافظه‌کارانه، نه می‌خواهد با دولت راستگرا و حامیان اسرائیلی‌اش در بیافتد و نه مقابل قدرت اجتماعی افکار عمومی -که این بار شاید حامی فلسطینی‌ها هستند- قرار بگیرد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. آقا شما یه خورده مطالعه بکن تیلور سوئیفت سال ۲۰۲۳ رو ترکوند شما کافیه فقط نگاه به سرچ گوگل در سال ۲۰۲۳ بکنید می‌بینید که اسم تیلور سوئیفت چقدر سرچ شده تیلور سوئیفت ۵ میلیارد دلار سود برای اقتصاد آمریکا تو سال ۲۰۲۳ داشت تور کنسرت تیلور سوئیفت امسال باعث تورم تو اروپا شده شما فقط کافیه سرچ بکنی خودت متوجه میشی بعد بیا حرف بزن

    1
    1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا