خرید تور تابستان ایران بوم گردی

علت ایجاد گودی کمر + درمان

خبرگزاری ایسنا نوشت: عضو هیات علمی گروه علوم ورزشی دانشگاه شهرکرد گفت: دلیل اصلی گودی کمر ضعف عضلات شکمی، همسترینگ و باسن است که عضلات پشت کمر و عضلات چهار سرران کوتاه می‌شوند، تغییراتی در عضلات قدرتی و کششی ایجاد و لگن خود به خود به طرف جلو خم می‌شود که این افراد تیپ قدامی لگن خاصره‌ای پیدا می‌کنند، در نتیجه این تیپ گودی کمر به قسمت کمری دیسک‌ها فشار وارد می‌کند و در نتیجه با فشار به نخاع موجب ایجاد درد کمر و پا می‌شود.

بهنام قاسمی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به اینکه افرادی که دچار گودی کمر می‌شوند باید عضلات شکم خود را با تمرینات قدرتی تقویت کنند، اظهار کرد: عضلات همسترینگ و باسن به دلیل انجام ندادن حرکات ورزشی و استفاده نکردن از آن‌ها دچار ضعف و با انجام ورزش‌های قدرتی تقویت می‌شوند.

وی افزود: با انجام ورزش‌های کششی عضلات پشت کمر و عضلات چهارسرران تقویت می‌شوند که در نتیجه با انجام حرکات کششی توازن بین ماهیچه‌ها برقرار می‌شود، در حقیقت آن تیپ قدامی که موجب گودی کمر شده سرجای اول خود بازمی‌گردد و مشکل گودی کمر حل خواهد شد.

قاسمی با اشاره به اینکه برای درمان گودی کمر می‌توان از تمرینات اصلاحی استفاده کرد، گفت: در تمرینات اصلاحی حرکات زیادی برای تقویت عضلات شکم و باسن وجود دارد که برخی از تمرینات اصلاحی در آب با ماساژهای اصلاحی انجام می‌شود، البته این حرکات اصلاحی ویژه کسانی است که ناهنجاری کمری دارند و ماساژ تحریکی برای عضلات ضعیف شده و ماساژ آرامشی برای عضلات کوتاه شده است که این ماساژها کمک کننده به حرکات اصلاحی هستند.

وی با تاکید بر اینکه افرادی که دچار ناهنجاری‌های کمری هستند در هفته‌ سه جلسه و هر جلسه ۴۵ دقیقه تمرین اصلاحی همراه با ماساژهای اصلاحی برای آن‌ها توصیه می‌شود، تصریح کرد: زمان انجام حرکات اصلاحی به گروه سنی افراد برمی‌گردد، به طوری هر چه سن افراد پایین‌تر باشد طول دوره درمان کاهش پیدا کرده و هر چقدر سن افراد بالاتر باشد طول دوره درمان بیش‌تر می‌شود.

این عضو هیات علمی دانشگاه شهرکرد با اشاره به اینکه عامل اصلی ایجاد گودی کمر تنبلی و انجام ورزش نیست، افزود: کسانی که صحیح نشستن و صحیح خوابیدن را رعایت نمی‌کنند و تمرین و ورزشی ندارد پس از مدتی عضلات شکم آن‌ها شل و گودی کمر در آن‌ها به وجود می‌آید.

قاسمی با اشاره به اینکه مشکل گودی کمر افرد به بالا تنه، عضلات و قسمت بالای ستون فقرات آن‌ها برمی‌گردد، گفت: گودی کمر مربوط به مهره‌های اول است که همه آن‌ها با حرکات اصلاحی قابل درمان است.

این عضو هیات علمی دانشگاه شهرکرد خاطرنشان کرد: دلیل اصلی گودی کمر ضعف عضلات شکمی، همسترینگ و باسن است که عضلات پشت کمر و عضلات چهار سرران کوتاه می‌شوند، تغییراتی در عضلات قدرتی و کششی ایجاد و لگن خود به خود به طرف جلو خم می‌شود که این افراد تیپ قدامی لگن خاصره‌ای پیدا می‌کنند، در نتیجه این تیپ گودی کمر به قسمت کمری دیسک‌ها فشار وارد می‌کند و در نتیجه با فشار به نخاع موجب ایجاد  درد کمر و پا می‌شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا